Modetopic #4

Heb gegoogeld en naast de vele hobbezakken vond ik deze twee parels.
Eerste zou ik dragen overdag naar een kerkelijke of burgerlijke ceremonie en het is 40 graden. Bedenk me nu dat ik al naar een trouw ben geweest met 42 graden, crazy. De tweede jurk is wit is voor veel een probleem maar waauww, kost wel drieduizend euro en is viscose met linnen.

2 likes

Zit ‘echt’ linnen wel lekker? De linnen kleding uit goedkopere winkels voelt op mijn huid echt als schuurpapier. Grote haat aan (goedkoop) linnen

Sorry was niet als reactie op jou bedoeld maar op hele onderwerp

Ik heb die ervaring wel, dat het lekker zit. Goedkoop linnen voelt hier ook als schuurpapier.

5 likes

Ik merk wel een verschil in kwaliteit bij 100% linnen. Kledij voelt slapper en dunner aan bij een minder kwalitatieve stof.

1 like

Kreukt goede kwaliteit linnen dan ook minder?

2 likes

Nee, kreukt nog steeds heel erg, maar is wel heel mooi en zit heerlijk. :sparkling_heart::sparkling_heart::sparkling_heart::sparkling_heart:linnen

5 likes

Ik draag bijna alleen linnen (en katoen) in de zomer maar dacht dat alle kreukels zouden komen doordat ik vooral goedkope items heb (uniqlo bijv). Ik vind het ook heerlijk zitten maar echt mooi vind ik het niet.

Betere kwaliteit linnen is zwaarder van gewicht waardoor het mooier kreukt, maar tegelijkertijd nog steeds fucking erg kreukt haha. Goedkoper linnen verliest wel sneller z’n vorm want dunner geweven. Betere kwaliteit draagt ook zachter en zit dus fijner. Goede maat kopen is ook belangrijk, niet te strak want meer wrijving en dus meer kreukels en anders voor een linnenmix gaan.

I love me some linnen in de zomer, maar de kreukels moet je wel voor lief nemen inderdaad.

6 likes

Nee, heb 2 blousejes die +200 euro waren (vind ik duur en heb ik er zelf niet voor betaald) en die kreuken helaas wel

3 likes

Ja! En linnen gaat na verloop van tijd werken, zoals leer dat ook doet. De stof wordt dan heel zacht en krijgt een iets boterachtigere uitstraling. Het kreukt dan ook minder en mooier in mijn ervaring. Maar dit is echt niet te vergelijken met een linnen H&M blouse.

1 like

Dit ervaar ik ook. Heb een aantal (dure) linnen items, die echt wel ok zijn qua kreuken en niet zo hobbezakkerig of middeleeuws zijn zoals hierboven omschreven. En het zit heerlijk.

Zou het zelf alleen nooit dragen naar een bruiloft, tenzij de dresscode expliciet casual is (nee dan eigenlijk nog niet denk ik haha)

Ik moet meteen denken aan zo’n sjaaltje als accessoire. En dan kan de jurk wat minder ‘nautical’ zijn indien nodig:

Beide zijn van Yaya en vallen goed mee qua prijs.

Zoiets zou ook nog kunnen:

Beide outfits zijn van Scapa dus wel prijzig, maar kunnen als inspiratie dienen. Bij Zara hebben ze bv. deze blazer die dezelfde vibe heeft. Nautical hoeft niet per se donkerblauw maar kan ook lichter blauw. Als je googlet op ‘Nautical color palette’ doe je wellicht nog inspiratie op qua kleurencombinaties, zodat het niet enkel bij donkerblauw blijft hangen.

2 likes

Ik snap niet dat linnen hier wordt geshamed voor een bruiloft maar dat oerlelijke neppe polyester prima is :joy:

24 likes

11 likes

Zo ongeveer alle voorbeelden/links in dit topic waren polyester gevallen als men vroeg naar tips voor een bruiloft jurk

1 like

Sowieso vind ik de haat op bepaalde polyester echt overdreven. Voor cocktailjurken is er echt veel kwaliteitsverschil en bovendien heb je qua design ook voordelen (plooien of bewerkingen die niet kunnen met een andere stof). Niet alles is heel goedkoop zweetspul. Goede voering, goede maat en ook gewoon snit doet al heel veel.

Het is kleding met allemaal verschillende functies. Zou bijna denken dat je iemands moeder hebt beledigd omdat je een gekreukt linnen broekpak minder mooi vindt op een bruiloft.

12 likes

Iemands moeder? Mijn moeder had zijde aan op mijn bruiloft?? Polyester is altijd lelijk

4 likes

het merk wat ik tipte is ook echt heel goede linnen van wat ik erover gelezen heb! Totaal niet de grofgesponnen middeleeuwenvibe.

Had eerlijk gezegd niet deze heftige reacties erop verwacht maar smaken verschillen! Een polyester/rayon jurk aantrekken is echt mijn grootste nachtmerrie tijdens een overdagbruiloft in de zon in een tuin, als dat het enige is dat ‘gepast’ is dan pas ik lekker daarvoor :stuck_out_tongue:

6 likes

Ik hou van linnen en draag in de zomer altijd katoen of linnen haha. Snap de slechte reputatie van linnen ook niet

3 likes

Ja ik weet niet, ik vind veel kleding die mensen hier kopen ook lelijk dus zou me niks verbazen als dat je referentie is. Of als je heel erg zweet ofzo.

Zijde vind ik prachtig, maar de zijden jurken die ik heb vind ik ook juist niet altijd geschikt voor heel hete bruiloften.

Moet nog huilen om de bellenblaasvlek (echt nekschot voor wie dat doet) van een vorige bruiloft.

6 likes