Modetopic #4

Ik merk net meer reactie als er iets gekocht/aangeraden wordt in een goedkopere stof zowel hier als het aankopen-topic. Forummer werd hier bijna de brandstapel op gegooid nadat ze een jurk bij shein gekocht voor een bruiloft.

Ik vind het kut dat het kopen van een duurdere outfit je niet meer verzekerd bent van een kwalitatieve en mooie stof. Zag laatst op insta iemand een jurk op revolve kopen van bijna 400 euro en was ook 100% polyester :slightly_frowning_face:

10 likes

Ja daar snap ik ook niks van de bijenkorf en warenhuizen hangen vol met dure jurken van polyester, zonde van je geld en veel te overpriced.

1 like

Hoe vaak is het nou echt heeeeet in Nederland, even los van bruiloften in het buitenland

1 like

En de duurzaamheid van polyester, en de microplastics

4 likes

Ik vind het verrassend vaak in Nederland haha, als het iets warmer is zijn er veel locaties die veel heter en ech killing aanvoelen.

Buitenland is er vaak airco.

Maarja, ik stem ook voor meer mooie kleding in natuurlijke stoffen. Vind daar echt een gebrek aan, zoveel lelijke shit of zakken.

8 likes

Maar het is toch niet een slechte reputatie, maar meer niet per se geschikt voor een bruiloft.

Alsof de 2 keuzes enkel polyester of linnen zijn🥲

Verder wel eens met hoeveel duurdere merken polyester zijn. Had laatst wat besteld bij the outnet en 1 jurk was geen polyester. Echt bizar

1 like

Ik denk dat het gemiddelde beeld van een bruiloft op t forum ook nogal anders is, een groot feest in een feestzaal met 300 man en een band of dj is heel anders dan een tuindiner met 30 gasten.

Hoe zouden jullie een denim blazer combineren?
Ik denk zelf voor de lente een crème jeans, maar wat voor kleur top/shirt zouden jullie dan doen?

Alle tips zijn welkom!

met nog meer denim canadian tux all the way :sunglasses::sunglasses::sunglasses:

11 likes

Zelfde wassing jeans als je blazer voor de broek en kleur vind ik een lichtere kleur leuk met geel, roze. Donkerdere wassing met rood/oranje eigenlijk bijna alles.

2 likes

ik ben op zoek naar schoenen voor onder simpele outfits met midirokken/rokken net boven de knie, heeft iemand tips?
cortez’jes gaan sowieso en espadrilles, muiltjes, flipflops zal/kan ik er ook onder dragen maar wil (ook) iets dat net wat weirder is. ik neig niet naar loafers en klassieke ballerina’s zijn te degelijk en misschien wat uit verhouding met mn voloptueuzere lijf. maar te chunky of hoog is ook niet mooi want daar krijg ik icm langere rokken van die kleistampers van.
maar ik wil wel iets om het simpele/degelijke wat te counteren zonder hoge hak die niet te veel met mn lichaam clashed. ik denk zelf aan air rifts of fivefingers of een 00s sportieve strappy ballerina maar dacht misschien weet iemand hier nog iets anders qua model?! een beetje weird schoen die een beetje kan onder langere rokken? mag ook iets duurs zijn om iig als voorbeeld te hebben in welke richting ik ook kan zoeken

1 like

Ik zag in mijn hoofd een waterschoen-Buffalo-achtige plateau-sandaal voor me.

Edit: oh dat vind je te kleistamper dan denk ik. :joy:

oh hmm nee dat vind ik te lomp denk ik
haha ja zie je edit nu maar ja idd :joy:

2 likes

Creepers?

2 likes

ik wist niet dat dit de naam voor die Nike schoenen met teen was, maar deze wilde ik dus gaan adviseren.

3 likes

Speedcat ballerina’s?

1 like

Ik moet bij je omschrijving denken aan het merk Keen. (Google Keen ballerina en Keen sandalen). Bij jou en je outfits zie ik dat leuk staan, ik word er een gewone wandelen in de natuur-nerd van.

Clogs?

Of vind cowboy mules ook heel vet

5 likes

Of van die halve sneakers haha, weet niet echt een goede naam daarvoor maar Acne en Miumiu hebben die nu in hun collectie

3 likes

oeh fuck goeie! daar had ik nog helemaal niet aan gedacht :heart_eyes: een beetje lekker lomp maar niet mn enkels afsnijdend en nog een beetje cute met een hakkie. en die cowboy mules zijn ook kicke!! thanks ik ga hier lekker op broeden, zie het direct helemaal voor me met mn outfits :star_struck:

en die sneaker flats zijn ook nice ja heel lekker met dat denim

@Nude thanks! creepers zijn net niet zo mijn ding iig niet voor bij de rokken (stof/kleur) die ik heb
@Itsireneforyou die had ik idd in de peiling als sportieve 00s ballerina’s!
@ellegirltalk oehhh die ken ik niet maar zien er heerlijk geitenwollensok outdoorsy uit, ik ga es browsen op vinted

2 likes