Modetopic #4

Ik heb er 2 besteld van Next via Zalando! Erg blij mee en ik hou ze allebei. Goede tip was het! Ze zitten stevig maar toch comfy.
Deze in een maat groter door de reviews
https://www.zalando.nl/next-badpak-red-nx381t00k-g11.html

En
https://www.zalando.nl/next-tan-spot-plunge-badpak-white-burgundy-amimal-nx381g02n-a18.html

1 like

Ja in ging de air rifts ballerina (in roos ssayijn met een strikje), Adidas samba Mary Jane of Vans Mary Jane aanraden.

ik moest bijna huilen vorig jaar toen ik er nadat ze uit waren verkocht achterkwam dat die bestonden, die schoenen zijn echt gemaakt voor mij :smiling_face_with_tear: heb ze nog niet op vinted voor een voor mij redelijke prijs kunnen vinden helaas

1 like

Ik vind die adidas zilveren taekwondo’s ook heel cute, bij asos nu minder dan 50 euro met extra kortingscode

@Daelyss die mary janes wil ik ook zooo graag! ik zie mezelf al de hele lente daarin lopen.

7 likes

Random vraag en als je geen zin hebt om te reageren ook prima, maar ik vroeg me dit af toen een vriendin een bruiloftoutfit showde en vroeg of ik een tas had die ze kon lenen/ik een tip had en ik geen clue had wat zou staan behalve misschien een kleur

Ik ben helemaal geen “tassen” “meid” en ik weet daardoor ook niks van hoe je tassen combineert, qua vorm en grootte (kleur snap ik meestal wel)
maar ik vind het wel leuk om meer over te lezen / begrijpen (en met die vriendin mee kan denken en bij een volgende eigen gelegenheid zelf ook weten wat te doen qua tas ipv die eeuwige saaie clutch als last en enige resort) Zijn er soort uitgangspunten? Met/zonder mouwen doe je dit wel/niet, eveneens voor lang/kort, met hengsel/zonder, groot/klein, uitbundig/minimaal, vorm van de tas. Is de gelegenheid het belangrijkste?(Ik snap dat bij een zomer/op de boulevard paraderen en hapje eten een shopper achtige rieten mand situatie wel staat maar op een zomer/tuin bruiloft raar kan staan)
Kies je een kleur die in de outfit (minimaal) voorkomt, of kies je juist een tegenhanger in het kleurenpalet?

Ik heb deze outfits niet exact, maar ik ben toch benieuwd met wat voor tas het goed zou combineren.

Vooral de girlies met smaak/modegevoel ben ik benieuwd naar hoe jullie een tas combineren
@Daelyss @issa @Bunnyslippers ( @Xiomara @Rozevarken jullie lijken me ook style te hebben en te weten wat je moet doen qua tas, al heb ik nooit een foto van een outfit gezien :smile: )

outfits

Bij 1 zou ik burned oranje / roest leuk vinden, maar wat voor model tas? Geen idee
Bij 7 vind ik die precies zelfde kleur gele tas een beetje een veilige optie ofzo? Beetje saai.

2 likes

Ik had ze besteld maar ze waren heel breed en oogden heel lang :sob: denk met een kleinere maat wel echt tof maar ik leek een soort overjarig kind met van die schoentjes voor gym.

2 likes

Ohh echt? :frowning: welke maat heb jij?

1 like

Normaal 39(.5), had 40 2/3 genomen. Ik las overal dat je een maat groter moest nemen. Heb ik meestal met adidas en nike. Dat was nu ook wel goed, gewone 40 was er niet. Maar van de voorkant keek je zeg maar naar binnen, heel lelijk. Las wel dat anderen ze smal vonden, maar in de doos leek het al alsof ze een beetje geplet waren van bovenaf gezien (qua vorm, was niet echt zo). En dat klittenband strakker doen maakte het lelijker vond ik.

Ze hadden wel een lekker dik, zacht stukje bij de hak dus denk dat ze echt lekker zitten als ze goed passen.

3 likes

Super! :grinning: Die tweede heb ik toevallig vorige week ook net gekocht in t donkerrood!

3 likes

Weet iemand een merk waarbij ze dit soort tops hebben? Dus een rib-structuur, elastisch en het liefst een rechte bovenkant.

Deze zijn van Aritzia, maar moet daar eigenlijk meer dan ik nodig heb gaan kopen om naar NL te verzenden en dat vind ik echt zonde.

2 likes

Deze bij weekday misschien?
https://www.weekday.com/en-eu/p/women/basics/sleeveless-tops/slim-square-neck-ribbed-tank-top-grey-melange-1336227002/

2 likes

Haha meestal vervloek ik cookies en algoritmes, maar als je naar iets specifieks op zoek bent is het soms wel handig, want zag deze net ook voorbij komen. :sweat_smile: Thanks!

2 likes

dr martens kasey of vind je die te chunky? en verder idd air rift of miss die new balance loafers. en sorry ik heb altijd vage niche tips MAAR ik heb zelf ook van die dichte sandalen van muji, minder chunky dan air rift maar vind die ook heel chill met een rok en sokken, mocht je binnenkort in een muji land zijn

5 likes

Geen nieuwe suggesties maar mijn air rifts zijn echt de meest comfortabele niet-sneakerschoenen die ik heb en daarna m’n speedcat ballerina’s, dus vind dat wel echt aanraders allebei!

En @oldloserinbrooklyn even stalken op insta als je die nog niet kent, autoriteit op het gebied van de freaky little shoe

Edit: oh je zou ook nog aan van die leren sandaal-achtige beetje oudevrouwerige schoenen kunnen denken die voor een groot deel dicht zijn maar niet helemaal (ja sorry echt een kutbeschrijving haha maar dit soort dingen:)

https://www.miista.com/en/product/loma-ecru-thonge-ballerinas

En misschien wel de moeite waard om even bij Camper, MAG en Ecco rond te kijken?

1 like

oh coool die muji’s!

@Dazed yes goed om te horen, denk dat air rifts er uiteindelijk zeker gaan komen. en thanks ik ga ff haar insta doorspitten binnenkort!
die sandalen zijn ook vet trouwens, mooi leer ook die van die as98 site :drooling_face: zag op vinted al iets van camper langskomen maar ga die andere merken ook checken!

@ellegirltalk ik draag ook maar de tassen die ik toevallig ooit gekocht heb maar zal binnenkort even kijken en nadenken!

4 likes

plan jij je outfits of denk jij ze van tevoren op een bepaalde manier uit? (hoe doe je dat?) Ik had nu zo’n app, want ik was van plan datgene dat ik al heb wat beter/verschillender te gaan combineren, maar ik was weer een beetje ingekakt.

1 like

ik denk er wel een beetje over na ja! vaak als ik niet kan slapen en lig te piekeren probeer ik in plaats van aan stomme dingen aan kleding en outfits te denken en dan schrijf ik het op in mijn notities. en dan doe ik ook wel eens een avondje of middagje van alles uit mn kast halen en aantrekken en wat ik dan leuk vind maak ik een foto van en zet ik in mn notities met die iphone cutout & kopieer functie. zo’n app heb ik ook wel eens over nagedacht maar ik vind dit prima werken ook en het lijkt me gedoe om alles te uploaden.

vroeger had ik veel losse dingen waardoor ik 3 uur bezig was met me aankleden als ik ergens leuks heenging en een ontploft huis achterliet. en ik droeg ook vaak dingen die ik daarna nooit meer droeg omdat er weinig lijn of basis in zat.
nu heb ik meer stabiliteit en coherentie in mn kast & stijl en kan ik makkelijker werkende outfits uit de kast trekken die ik ook blijf herhalen.
voor mij werkt het het beste en heb ik er het meeste plezier in om tussen strak uitplannen en 3 uur chaos in te zitten door een soort basisoutfits en kledingsecties binnen mn kast te hebben om op terug te vallen en dan vooral met silhouettes en accessoires te kunnen varieren. accessoires zijn sowieso belangrijk vind ik, zeker als je van sandwichen/kleurmatchen houdt. een simpel sjaaltje om je arm of nek of heup of aan je tas kan al een outfit samenbrengen door de kleur van je schoenen te matchen. en wb silhouettes heb ik bv veel oversized dingen die ik graag oversized draag maar ook wel eens (ook langere rokken of jurken bv) van binnen knoop of met zo’n armband om ze op andere manieren ook te laten passen. of je draagt een rok over een broek of maakt een outfit getailleerd door een riem of zo’n sjaal in je taille wat je de laatste jaren veel ziet, maar als je basis in secties en goede accessoires hebt kun je daar veel kanten mee op.
en ik deel mn kast in mn hoofd dus ook in ‘secties’ op qua kleur & stijl en dat maakt het ook makkelijker, ook met dingen kopen. ik ben wel eens in de val getrapt van 1 schoen moeten hebben die bij alles in je kast past maar dan ging ik een schoen kopen die bij elke sectie net niet maar wel oké was :joy: en ik uiteindelijk niet droeg.

maargoed uiteindelijk als je dingen echt meer of anders wil dragen moet je er gewoon de tijd voor nemen om verschillende combinaties te bedenken en verschillende combinaties aan te trekken. en bv een item dat je hebt op te zoeken op pinterest of tt en kijken hoe anderen het stijlen en daar inspiratie uit halen. het zou iets leuks moeten zijn met de kleding waar je al van houdt, dus maak er ook een leuk creatief proces van!

7 likes

aah leuk! Ja ik moet gewoon weer even de moeite nemen dingen aan te gaan passen om te zien wat werkt. En ook weer wat dingen pakken die ik laat versloffen, uiteindelijk is het ook denk ik iets meer moeite doen dan ik nu doe (ook qua accessoires erbij enzo). Of dat het al snel te ‘veel’ of ‘tryhard’ voelt als ik dat doe, terwijl ik dat bij anderen juist leuk vindt.
Vind het zelf lastig te bedenken wat ik allemaal heb als ik het niet voor me zie, dus dan is uitproberen of die app wel handig. Ga eens kijken of mijn kleding nu een beetje op kleur ingedeeld is, thanks!

2 likes

welke app gebruik jij? ik heb whering maar heb idd ook al heel lang niks ingevoerd terwijl ik het wel leuk vind

indyx! ik vind die wel fijn in gebruik, had afgelopen kerst een energiepiek waarin ik heel veel gefotografeerd en ingevoerd heb. ik moet alsnog al mijn t-shirts, maar het is een begin

3 likes