Echt zo afhankelijk van de ondertoon van je huid. Ik zou echt een lijk lijken in die blauwe
Ondertoon neutraal (eerder warm), maar vooral zeer licht.
Als je blauwe ogen hebt lijkt die lichtblauwe me wel mooi (dan stel ik je voor als een
spring
subseason), als je bruine of groene ogen hebt dan zou ik eerder voor iets anders gaan, want dan ben je waarschijnlijk ee
autumn
, haha. Sorry voor de mensen die dit haten. ![]()
Dan vooral niet de blauwe
Ja ik twijfel, ik heb bv een lichtblauwe trui die heel erg goed staat, en deze blauwe lijkt ook eerder neutraal dan zeer koel.
Ik neig naar oranje, maar vrees dat die bij een lichte huid niet mooi gaat zijn. Meestal ga ik voor veilig groen, staat altijd goed, maar wil is iets anders proberen.
@Krabsalade ogen zijn nietszeggend blauw/grijs/groen, gok idd eerder “lente-seizoen”
Dan doe je gewoon wat je mooi vind en kies je de blauwe!
Ik heb een linnen blend broek die hier een beetje op lijkt:
De broek staat me goed (al zeg ik het zelf), maar het lukt me op een of andere manier niet goed om hem leuk te combineren. Het wordt al snel een beetje seutig, wat ik ook doe. Zowel kleuren als snit vind ik moeilijk. Met een rode blazer zoals op de foto is echt totaal niet mijn stijl…
Jullie of tips / ideeën/ inspiratie?
Wat is dit?
Misschien een Baggy Shirt erop, moet wel je stijl zijn maar dat vind ik leuk en casual. Wat voor soort gelegenheden wil je het aan?
Wat bedoel je met seutig?
Als het warm genoeg is draag ik hier graag een aangesloten top met een boothals bij. Heb eventueel een wit katoenen bouclé jasje (ongevoerd) die ik er nog overheen draag als het iets frisser is. Anders een mooie satijn geweven blouse, liefst katoensatijn, dan heb je wel die lichte glans, zonder dat het polyester is. Ik draag graag loafers of sandalen met hak. Maar voor iets meer casual kun je ook voor een boxy wit katoenen shirt en sneakers gaan, dan doe ik er een paar mooie oorbellen of een ketting bij voor net een beetje extra.
Ik vind een combinatie van materialen altijd mooi, dan hoef je niet met prints en dergelijke aan de slag. Zo’n linnen broek is al een hele mooie basis, dus dat combineert fijn met andere materialen.
Oei, seutig is duidelijk een Vlaams woord. Moeilijk uit te leggen, een beetje truttig denk ik?
Ik heb momenteel inderdaad een beetje een boxy donkerbruine t-shirt aan, dat staat wel ok maar de outfit voelt niet af. Misschien omdat het alleen 2 grote vlakken van 2 kleuren zijn?
Ja dit lijkt me wel wat inderdaad
Ik weet niet zo goed wat seutig is, maar ik zou zelf kiezen voor een (iets) nauwsluitende crop top. Niet per se dat je je navel toont, maar meer dat je niks hoeft in te stoppen en dat oogt wat meer casual (is dat minder seutig?). Ik denk dat een contrast tussen een wijde broek en simpele nauwsluitende top hier wel mooi kan zijn. Bovendien is de rode broek de showstopper. Toffe broek, simpele top en dan de outfit afmaken met sieraden.
Bijvoorbeeld zoals in dit filmpje: TikTok - Make Your Day
Misschien helpt een riem erbij om het geheel dan wat te breken en iets extra’s toe te voegen.
Oversized overhemden. Lichtgeel is vet leuk en dan met ballerinas en goede sierraden. Of juist een denim overhemd.
Of inderdaad oversized tshirts met een opvallendere ketting.
Vind een grijze trui of grijs tshirt ook altijd erg goed bij rood staan.
Wat inspiratie:
Ik zoek rode sokken (maat 38) het lijkt alsof ze nergens in een fysieke winkel te koop zijn. Uniqlo heeft ze alleen in een pakje met andere beige kleuren. Is iemand ze toevallig ergens tegengekomen?
Ik heb ze bij Arket vandaan
Levi’s misschien?
Uniqlo heeft bij de herenafdeling rode sokken die niet in een pak met andere kleuren zitten. Zijn ook echt hele fijne sokken! Kleinere maten verkopen ze via de website staat er op een bordje bij. Arket heeft ook een sokkenmuur met verschillende kleuren.
Gisteren had ik dit gilet van By Bar aan met een rode pantalon en ik kreeg spontaan een compliment van een vrouw die ik niet ken. (Dan weet je dat het goed zit)
Overigens; dit Gilet is zo’n schot in de roos geweest! De warm grijze kleur combineert bij bijna alles waardoor ik hem veel draag en ondanks de blote armen vind ik hem heel office-proof.
Ik zou hem zelf nooit uit het rek gepakt hebben maar ik ben heel goed geadviseerd in de winkel ![]()








