Modetopic #4

Hebben jullie tips voor leuke bikinimerken met niet-voorgevormde beugel in maat 70D? Zoals dit:

Ik kan alleen maar vinden in maat S M L etc of de standaard maten 75c, 75d etc of als ze 70 hebben gaat het maar tot c

En ik heb echt 70d nodig (zustermaten zitten niet goed omdat m’n borsten ergens onder m’n oksel beginnen ik heb echt die grotere (bredere) cup nodig

1 like

Chantelle, Prima Donna twist, Freya, Beachlife misschien ook (met een f was die me te klein qua cup, maar de omvang was wel goed)

4 likes

Freya hebben ze dit sowieso idd!

Hier ben ik gescoord! Dank dank!

1 like

Eerste dag en ik match meteen met de wc!

17 likes

Ik heb begin september een bruiloft in het zuiden van Italie, ik heb dan een ca. 2 maanden oude baby mee en die geef ik (hopelijk) borstvoeding. Ik ben dus zoekende naar een jurk die wat los zit en waar ik makkelijk borstvoeding in kan geven, zo makkelijk dat ik niet ergens afgezonderd hoef te zitten omdat ik me half moet uitkleden.

Zelf heb ik zoiets op het oog:

Heeft iemand misschien nog tips/inspiratie/suggesties? Ik kom namelijk niet veel verder dan de jurk hierboven. Er is geen stricte dresscode en ja baby mag mee en ja borstvoeding geven mag gewoon out in the open.

Ik zou bij zo’n jurk wel rekening houden met een bh-band aan de achterkant (vanwege zoogcrompressen en toeschietreflex e.d bij borstvoeding wel nodig).

Volgens mij heeft Laura Brijde wel eens tips gegeven van merken met feestelijke voedingsproof jurken, maar ik kan ze zo niet meer terugvinden…

2 likes

Deze jurk lijkt me niet handig ivm borstvoeding. Een beha is aan te raden (ivm mogelijk lekkende borsten), en onder deze gaat dat niet zo mooi zijn.
Ik zou sowieso voor lange, losse jurk gaan met diepe v-hals (of met knopjes vooraan) om je borst er makkelijk uit te floepen. En dan nog een halslijn/bandjes waar makkelijk een beha onder past.

Nu niet deze jurken per se (zeker niet die tweede voor een bruiloft), maar dit idee:

Crinkle-jurk met broderie anglaise - Donkergeel - DAMES | H&M BE

Gedrapeerde jurk met trekkoordjes - Geel - DAMES | H&M BE

ST MRLO REMI - Maxi-jurk - rust brown/bruin - Zalando.be

3 likes

Aaaah ja dat komt er ook nog bij haha, helemaal de eerste maanden nog. Dan is zo’n jurk helemaal niet handig.

Ik ga ff kijken of ik de tips van Laura Brijde kan vinden, thanks!

2 likes

Zou ook kijken naar een jurk waar je een natte vlek niet heel goed op ziet. Want bij borstvoeding is er altijd wel iets dat lekt, ben je het zelf niet, dan is het je baby die iets laat lopen.

2 likes

Dit :joy::sob: kies voor een stofje dat je makkelijk even met water kan afnemen zonder dat je meteen zo’n watervlek ziet of printje waardoor die vlekken niet opvallen en je ze kan laten zitten

1 like

Ik denk dat soort top handig is. Dan kan je nog een bh aan en je kunt denk ik redelijk makkelijk 1 kant afslaan

3 likes

Bij H&M hebben ze een aantal voedingsjurken, bv:

3 likes

Haha ja inderdaad, dingen waar ik helemaal niet aan heb gedacht.

Thanks iedereen! Ik denk dan toch idd iets met een overslag/v-hals, of gewoon m’n huispak (nee grapje). 🫠

3 likes

Ik zou persoonlijk voor een losse top/blouse en rok/nette broek gaan, dat lijkt me nog veel handiger met voeden.

2 likes