Modetopic #4

@Lort ah dankje!

@Janniebeton helaas al geprobeerd maar tevergeefs.

1 like

Ik ben nog altijd op zoek naar een goede vervanger haha. De Studio Anneloes broek is toch echt te wijd bij de taille, waardoor ik 'm eigenlijk weinig draag.

Ik heb laatst een broek besteld bij & Other Stories (https://www.stories.com/en-nl/product/wide-press-crease-trousers-dark-green-1090941027/), deze vind ik qua stof ook enigszins vergelijkbaar, maar is ook wel weer iets wijder in de taille dan die van Vanilia. Degene die ik had besteld was net iets te klein, dus geen idee wat de kwaliteit is na een paar keer dragen/wassen.

Van collega’s hoorde ik dat POM Amsterdam ook een vergelijkbare broek heeft, maar nog niet geprobeerd.

2 likes

Ik was degene die er destijds naar vroeg maar heb ook nog steeds geen fijne vervanger kunnen vinden. UNIQLO werd getipt maar die paste mij toch niet goed. Over veel andere genoemde alternatieven was men destijds al maar matig enthousiast dus die heb ik niet geprobeerd.

2 likes

Heb ooit bij de coach outlet ballerinas gekocht, goed leer en zonder merk of strik.

1 like

Corel Amsterdam heb ook al eens gehoord als
suggestie!

Ik vind het nog steeds zo wonderlijk dat Vanilia geen doorstart heeft gemaakt :smiling_face_with_tear:
Het was veel te duur geworden, maar misschien wel mede door al die monumentale panden waar ze in zaten? Het merk was qua maatvoering en kwaliteit heel vertrouwd en mét een schare vaste klanten; 100% online leek me echt erg voor de hand liggen

15 likes

Bruiloftoutfitvraag #102938 in dit topic.

Ik ben niet heel goed in mode en combineren en heb binnenkort een bruiloft met dresscode festival chic.
Ik ben gaan googlen en het gaat van Ibiza style naar psychidelische prints naar bluegrass achtige outfits met bretels voor mannen.

Ik heb geen idee wat ik moet kopen. Wil ook niet teveel geld uitgeven, heb maat 44, heb een grote cupmaat, best een buik en m’n heupen zijn in verhouding met de rest, en lange benen. Soort zandloper meets appel. Ik ben blond, denk zomertype, maar kan felle kleuren ook hebben tot op bepaalde hoogte. Beige, oker, olijfgroen etc maken me een zombie.

Jumpsuits vind ik mooi, maar leggen vaak de nadruk op je taille en dat is nu net waar ik onzeker over ben. Jurken wordt gauw hobbezak of tent of tradwife.

Iemand suggesties voor merken of outfits? Alvast dank :pray:

En zoiets? Deze is van Fabienne Chapot

7 likes

Misschien iets in de stijl van de zijden sari-jurken van sissel edelbo? Ik heb daar twee jurken van, waaronder een lange beetje boho stijl met wijde fladdermouwen en diepe V hals. Dat klinkt wel als een model wat jou ook mooi zou staan

Dit is een ander model maar iets in deze stijl zeg maar: (Let niet op de kleur, ze zijn allemaal gemaakt van tweedehands sari’s dus allemaal anders).

Staat veel van op vinted!

2 likes

Oja sissel edelbo is wel een goede voor zoiets, ik ga gelijk zoeken op Vinted.

@Nude zoiets vind ik ook mooi en makkelijker plassen dan met een jumpsuit :sweat_smile: Hier valt ook de rand mooi over m’n buik en voel ik me niet zo ingesnoerd.

Goede tips iig qua merk en ook qua look. Ik ga verder broeden en zoeken. Lastig dit thema juist fijn dat ‘alles’ kan, beter dan iedereen moet een beige lange jurk met pastelaccenten. Maar ik blijf het lastig vinden.

5 likes

Wat een schijt thema…

3 likes

Haha, ook bedankt voor het zoeken. Bovenste vind ik ook erg mooi, ik ben erachter dat Morgen wel meer moois heeft, ik ken het vooral van vroeger.

Ik kwam deze nog tegen op Vinted van Ba&sh. De kleuren vind ik prachtig, maar hij is me te duur tweedehands voor 145.

Maar ik zou hem natuurlijk goed door kunnen verkopen daarna, bedenk ik me nu.

3 likes

Dit is toch niet iets wat je naar een festival zou aantrekken?

Oh wow heb volledig over het thema heen gelezen, maar goed het hoeft niet per se die te zijn. Andere stijl met hetzelfde idee ook goed.

5 likes

Ja echt wtf
Ga lekker stampend als Lau

image

7 likes

Ik ben vorig weekend naar een trouwfeest met thema geweest, en heb ipv ( stom ) thema te volgen gewoon een mooie outfit aangedaan. Net als 3/4de van de gasten.

Ik zou gewoon iets aandoen wat je zelf wilt of al in je kast hebt hangen.

2 likes

Ik ben wel benieuwd wat het thema dan was haha. Erg blij dat ik nog niet veel bruiloften met thema gehad heb, vond cocktail/tenue de ville met een kleur al uitdagend haha.

2 likes

Pfff ja de Tailored Twill is een groot gemis :pleading_face: nog geen alternatief gevonden dat ook maar enigszins in de buurt komt

2 likes

Willen jullie meedenken? Ik heb binnenkort een bruiloft er daarvoor heb ik deze jurk bedacht.

2 disclaimers: ik vind dat ie mij beter beter staat (minder strandjurk achtig) en het is een informeel gebeuren, dus hoeft ook niet super chic!

Hebben jullie suggesties voor tas/schoenen? Het is best een “saaie” kleur, dus zou het wat vrolijker willen maken.

Tips voor jurken in een vergelijkbaar model zijn overigens ook welkom!

3 likes

Ik heb een soortgelijke jurk aan gehad met een bruiloft en had dit gecombineerd met oranje/roze sandalen met hakje en zo’n soort clutch (krijg van beiden de exacte die ik heb niet meer gevonden)
image
image

4 likes