Modetopic

Heel erg leuk! Houden!

1 like

Hele mooie jurk! Jammer genoeg niks voor mij, maar ik snap dat je 'm zou willen hebben :heart:

Ik heb een paar wikkeljurken besteld waar ik heel blij mee ben. Echter vallen ze bij het decollete te ver open. Wat kan ik hier het beste tegendoen? Ik weet dat veel mensen een veiligheidsspeld gebruiken maar ik ben bang dat ik hiermee de stof beschadig. Ik kan verder enkel bedenken om er een topje onder te doen. Ik draag echter nooit dit soort topjes omdat ik ze vaak te strak/te lang vind. Dus heeft iemand nog een overige oplossing? Of een fijne aanrader voor een topje?

Drukkertjes/drukknoopjes erin naaien?

2 likes

Misschien fashion tape? Hoorde dat veel mensen dit gebruiken bij wrap skirts.

1 like

Een veiligheidsspeld zie je toch zitten? Bij mij wel iig… of doe ik t dan niet goed haha

Ik heb zelf sneakers van Womsh en ben er heeel blij mee. Verder hoorde ik goeie dingen over wado. En heb ik rombout wel op m’n lijstje staan (moet wel je smaak zijn en ze zijn prijzig).

En je hebt ethetic, maar dat is niet echt mijn smaak.

Ik heb toevallig hetzelfde probleem en ik ga morgen drukknoopjes van Prym kopen bij de fourniturenzaak hier in de stad. Ze hebben een variant die je niet aan hoeft te naaien, maar die je erin kunt ā€œknijpenā€. Ze heten drukknoop jersey. Ik zal even laten weten hoe dat gaat! Ik gok dat het resultaat in ieder geval netter wordt dan met mijn ontbrekende naai skills haha.

2 likes

Oh dat lijkt me superchill mocht dit werken!

Nog een fashion struggle: ik heb een paar bloesjes/topjes in mijn kast hangen die ik nooit draag. Dit doordat ik niet weet welke bh ik hieronder moet dragen. Ze zijn allemaal redelijk glad en dun van stof. De bovenkant bij de schouders is met kant dus bandjes zou je erdoor zien. Ook zijn de armsgaten wat wijder dus een gewone bh zie je ook al snel.
Het enige wat ik kan bedenken is een plakbh. Dit heb ik echter 1x gekocht bij hunkemoller en was absoluut geen succes. Kreeg 'm niet goed geplakt en zat niet lekker. Heeft iemand hier wel een aanrader voor? Ik heb wel iets zwaardere borsten (85-90 D). Of een ander idee voor dit soort tops? Bh loos gaan is geen optie :stuck_out_tongue:

Een mooie bralette die gezien mag worden?

2 likes

Bij de primark hebben ze tegenwoordig hele chille bandeau beha’s met padding maar zonder beugels. Ik vind ze echt heel comfortabel en als je ze lekker strak koopt blijven ze vrijwel de gehele dag goed zitten, ik corrigeeer ze soms ff met naar de wc gaan ofzo.

1 like

Misschien een bralette met iets meer stof? Dus niet gewoon twee van die driehoekjes haha.

Bijvoorbeeld deze: https://www.thingsilikethingsilove.com/tiltil-robin-lace-bra.html

Of deze: https://www.thingsilikethingsilove.com/tiltil-liza-lace-bra.html

Ik denk dat dit heel leuk kan zijn onder een wikkeljurkje! Weet alleen niet zo goed of dit ook genoeg ondersteuning biedt met jouw cupmaat? Ik ben zelf hartstikke plat dus ik kan het lastig inschatten. Maar misschien heb je er iets aan!

Voor een volgende keer een tip: zulke items koop ik dus nooit. Je zegt dat je het nooit hebt gedragen oa doordat je niet weet hoe, dan zou ik het dus al niet kopen als ik dit al opmerk haha. Ik kijk ook altijd naar hoe ik iets praktisch kan dragen, als iets onmogelijk lijkt of je moet op zoek naar allerlei andere dingen om te kopen zodat je het wel kan dragen vind ik zonde! Tenzij het echt een super super super item is dat je zooo graag wil dragen :yum:

3 likes

Ja ik heb dus inderdaad lang getwijfeld. Het zijn simpele tops, maar ze vallen wel heel mooi. Ik snap wat je bedoelt, dus ik hoop dat ik toch nog een goede oplossing vind :sweat_smile:

Sorry het is er een beetje bij ingeschoten, maar ik ging woensdag op vakantie!
Ik heb dus de drukknoopjes van prym gekocht die je erin moet ā€œknijpenā€ en ik had drukknoopjes van Hema in huis die je moet naaien. Die van Prym moet je echt goed uitmeten, want al zet je ze er fout in kun je het niet zo makkelijk weer aanpassen. Dat vond ik toch een beetje naar. Al met al heb ik die van de Hema er maar opgezet. Ik heb met een oogpotloodje een stipje op de jurk gezet waar het knoopje moest komen en hem vervolgens vastgezet. Het was erg simpel en een prima resultaat, je ziet er niets van!

1 like

Klinkt goed! Ik ben alleen niet goed in diy en al zeker niet met naaien etc dus ik overweeg om het gewoon aan de naaister te vragen :sweat_smile:

1 like

Haha nou dit is ook de derde keer in mijn leven dat ik een knoop heb aangezet. Het is zeker niet lastig! Had er een tutorial bij aangezet en het ging prima!

Heb je soms nog een link naar de tutorial?

Als het niet perfect past, niet doen, is mijn motto.

1 like