Modetopic

Ja goed, perfect is ook een beetje overdreven. Maar als zo’n elastiek te strak bij je buik zit, dat is gewoon niet fijn. En dan moet je maar hopen dat het beter gaat zitten met de tijd.

1 like

Als het lekker zit, houden, als het niet lekker zit, retourneren.

1 like

Hmm, lastig! Het is vaak lastig goedzittende kleding te vinden als je verhoudingen niet op 1 lijn liggen. Een optie is kleren kopen op je grootste maat en elders te laten innemen, maar als je dat bij vrijwel alles moet doen zal dat wel een dure grap zijn vrees ik. Als dat geen optie is zou ik me misschien proberen focussen op bepaalde modellen kleding die wel bij jouw lichaamsbouw passen, en dus helaas accepteren dat je sommige dingen niet kunt dragen, zoals bijv. een spijkerbroek oid. In plaats daarvan richten op losvallende jurken bijvoorbeeld zodat je voldoende ruimte hebt bij je romp. En misschien werken laagvallende broeken nog? Ik zit bijvoorbeeld nu te denken aan zwangerschapsbroeken (niet dat je die moet kopen), die hebben vaak ook het probleem van grotere buik en smallere onderkant. Past een laagvallende broek misschien beter, als hij net onder het dikste gedeelte van je buik sluit? Ik zit maar even hardop te denken hoor. Ik heb het zelf in mindere mate en heb vooral problemen met broeken die hoger sluiten op mijn buik, dan zit het daar vaak te strak en bij mijn benen te los. Lager gaat beter.

1 like

Misschien qua broeken, broeken met veel stretch? Dan valt het wellicht minder op dat ie eigenlijk wat te wijd is bij je benen omdat het meestal wel om je benen aansluit als een stretchbroek niet afzakt. Ik heb broeken van Topshop waar echt veel stretch in zit.

Verder misschien proberen dat wat “groot” lijkt, juist misschien nog een maar groter te kopen zodat het daadwerkelijk oversized is. Maar hangt er vanaf of je dat mooi vind natuurlijk. Maar ik probeer zelf altijd te doen dat of een bovenkant strak zit of de onderkant. Dus als je bijvoorbeeld een strakkere broek aan hebt, juist een baggy/oversized trui er op te doen. Dan klopt het wel dat het groot oogt, maar dan is dat juist de look en lijkt het niet meer alsof het net iets te groot is.

En misschien rechte modellen jurken/rokken, waar je dan zelf een taille in kan creëren met een riem of een cropped trui/trui die je naar binnen kan vouwen?

2 likes

@Eddie, en misschien dit soort model jurken?

Samenvatting

image

Niet te zakkerig en toch een accent aan de bovenkant, maar dan dat het vlak onder je borsten uitloopt zodat je voldoende ruimte hebt (en je buik niet zo opvalt om het zwangerschapseffect tegen te gaan)?

Bij broeken zou ik inderdaad focussen op stretch, wat @quarterlife ook zegt. Dan kan het aan de bovenkant meerekken met je buik maar sluit het daaronder alsnog meer aan bij je benen. (Ik zat net bijv. even dit filmpje te kijken, misschien kun je hier nog wat bruikbare tips uithalen voor broeken:

Edit: Oh lees nu dat je niet houdt van wijd aan de onderkant, dan zijn die jurken misschien minder geschikt. Zit nog even verder te kijken, voor rechte jurken zou je kunnen zoeken op ‘column dress’, dan krijg je dit soort modellen, misschien is dat meer wat je zoekt?

Samenvatting

1 like

Geen probleem hoor! Snap goed dat het niet fijn is wanneer je altijd na moet denken over wat wel/niet goed staat. Wat misschien bij wijdere/rechtere rokken wel leuk kan zijn is als je een trui hebt met een boord die je naar binnen kan vouwen, die dan over je buik valt, maar net boven je billen. Een beetje zoals op onderstaande foto, maar dan zonder dat je de trui hoog bij de taille stopt. Dan creeer je ook dat wijd/smal effect.

Sorry dat het een foto is van een vrouw met zwangere buik, bedoel dat geenszins vervelend natuurlijk maar ik kon even geen ander voorbeeld vinden en haal zelf altijd inspiratie uit haar outfits :sweat_smile: Hoop dat het niet verkeerd overkomt anders haal ik het weg hoor!

1 like

Oh nee daar heb je wel gelijk in, komt omdat ik haar volg op Instagram en dit een oude foto is en ze nu hoog zwanger is :sweat_smile:

1 like

Mijn favoriete sleehakken zijn kapot gegaan en denk niet dat ze nog te maken zijn :weary:.
Ik ben dus opzoek naar nieuwe. Ben de meest voor de hand liggende webshops al afgegaan (denk ik toch) en kan niet echt wat vinden. Ik ben opzoek naar zwarte sleehakken die niet te laag zijn en niet met zo’n strooien (geen idee hoe dit heet) onderkant. Maar dus gewoon volledig zwart. Dus mocht iemand soms wat tegenkomen please let me know

zoiets?

1 like

Wel dit idee ja, maar zoek er die een stuk hoger zijn. Degene die ik had waren denk ik 10-12cm. Ik ben vrij klein dus ik kan het wel gebruiken haha

Op Zalando staan deze, maar die had je misschien al gezien? Zit hier misschien iets bij en heb je nog andere eisen (qua stijl, prijs, echt leer,…?)

Ik heb volgende week een sollicitatie gesprek en wil een nette jurk / kokerrok aan maar niet een saaie zwarte kleur of iets donkers… ik wil iets vrolijks en kleurrijks! Ik heb asos, zalando, Bijenkorf etc al 300 x bekeken maar nog niks gevonden. Heeft iemand tips? :blush:

Bedankt voor het zoeken! De 2e en 4e heb ik inderdaad gezien en vind ik mooi, helaas zijn deze in mijn maat (38) uitverkocht :(. Het 3e paar heb ik op m’n wishlist staan want daar twijfel ik over omdat het bij de tenen smaller is en ik heb vrij brede voeten. Maar dit is dus wel de stijl waar ik naar opzoek ben

Oké jongens. Weet iemand waar ze leuke shorts voor “volwassenen” verkopen?
Bij die jonge meiden (12-16) zien super korte broekjes er heel leuk uit, maar ze hebben van die egale strakke benen!!
Ik heb putjes en aderen en mijn trillen bij elke stap even na… hoe kun je dat een beetje fatsoenlijk in een short krijgen :dizzy_face:
Of moet ik gewoon accepteren dat shorts het niet meer zijn op mijn leeftijd :pensive:

Wil je echt spijkershorts of is een andere stof ook een optie? Ik vind lossere, net iets langere stoffen shorts altijd wel mooi en iets meer ‘volwassen’! Ik weet niet wat je stijl verder is, heb even wat voorbeelden van de weekday geplukt maar heel veel winkels hebben wel dit soort dingen

https://www.weekday.com/en_eur/women/shorts/product.litz-shorts-blue.0648129003.html

https://www.weekday.com/en_eur/women/shorts/product.tica-shorts-black.0767829001.html

2 likes

Ik heb laatst zo’n stoffen broek gekocht bij de H&M. Deze staat best “volwassen” en heel mooi!

1 like

Bedankt! Zulke losse shorts staan alleen niet bij mij heb ik het idee. Als ze op het dikste stuk van m’n buik zitten ziet het er niet uit en op het dunste stuk zie je daaronder echt een kwab zitten omdat die short een soort van het benadrukt…
Ik denk dat ik het beter bij rokken kan houden en op vakantie een shortje dragen en de benen accepteren

1 like

City shorts? Zijn wat langer en ook wat volwassener vind ik. Even snel de eerste hits van zalando gepakt. Op asos zie je ze ook veel (meestal nog iets langer, weet niet precies wat je wil?)

2 likes

jawel maar omdat ik mijn buikje wel makkelijk kan bedekken vind ik het dan zonde om kleding te dragen die het extra benadrukt.
Ik ga er eens een hoop passen als ik in een bodypositivity bui ben en het mentaal aankan haha

1 like

Was het misschien met een chain (kettingen) print of echt paisley?