Modetopic

Vorig jaar hadden ze deze print, deed me idd denken aan Versace. Maar als je op zara chain print Googlet kun je misschien wat vinden? Als de blouse idd uit die collectie is dan.
(Sorry, heb m zelf niet.)

Voorbeeld van een van de blouses uit de collectie

Zoiets toevallig? Deze hing niet zo heel lang geleden nog bij Zara

Of deze misschien: https://www.zara.com/nl/nl/broek-met-print-p02258388.html
Dit is de broek maar de top is idd niet meer beschikbaar op de site! Maar het klinkt een beetje als wat je beschrijft dat Paisley achtige

Kun je doen, als het niet over de grond sleept maar net op de grond valt. Maar als je deze stof stuk loopt, wordt het wel lelijk, denk ik.

Edit: of is het een onafgewerkte rand?

Ik ben op zoek naar een pak (blazer + pantalon). Nu wil ik liever niet dat deze zwart is en heb ik het nadeel dat mijn billen en bovenbenen in verhouding wat dikker zijn. Hierdoor vervaagt de persvouw meestal en sluit de pantalon aan de bovenkant nooit echt mooi aan. Heeft iemand tips voor een pantalon die wel mooi aansluit?

Wat ik meestal doe is een maat groter kopen en de broek dan aan de taille laten innemen. Zo blijft de snit van de broek mooi.

3 likes

Ik heb dezelfde shape en ben laatst goed geslaagd bij Steps! Hun pantalons vallen lekker hoog en hebben ruimte voor stevige(re) billen.

1 like

Ik weet niet wat je budget is, maar heb je al bij suistudio gekeken? (zusje van suitsupply)

2 likes

Ik vind de laatste tijd al m´n kleding stom. Ik wilde een wat meer volwassener, nettere kledingstijl, dus heb wat pantalons en blousejes enzo aangeschaft. Maar ik denk dat dat toch niet helemaal bij me past en vind het vaak ook niet comfortabel. Dus ik schipper een beetje tussen casual/sportief/relaxed en netjes. Echt geen idee wat ik hiermee moet en hoe ik echt een stijl kan vinden die bij me past.

Oeh ik vind dit heel mooi, maar helaas wel aan de prijzige kant! Bedankt voor de andere tips, ga er gelijk even naar kijken!

Ik herken dit wel voor op m’n werk, maar tussen heel netjes en casual zit ook een wereld van verschil. Voor mij werkt het bijvoorbeeld om een spijkerbroek met loafers te combineren, of een wat wijdere pantalon met sneakers en simpel tshirt. Zodat het netjes is maar niet erg truttig (zoals ik het hierboven beschrijf kan het natuurlijk nog steeds erg truttig overkomen, dat begrijp ik haha)

2 likes

Misschien helpt het als je een combi in je outfit maakt tussen netjes en casual/sportief/relaxed. Zelf hou ik wel van die contrasten :slight_smile:

Ik weet niet wat je stijl nu is, maar bijvoorbeeld een tof casual/sportief tshirt maar dan wel met een nette broek.
Of juist een blouse, bijv ingestoken in je broek en dan met (schone) sneakers eronder.
Een net jurkje met sneakers
Een mooi simpel tshirt van goede kwaliteit met een nette (zwarte jeans) broek en simpele schoenen

Wat ook kan helpen is het opstropen van de mouwen van de blouse om het wat losser te maken, of juist het dragen van een pikzwarte jeans (casual, maar richting netjes).

Wat ik zelf ook vaak doe (maar dat is mijn persoonlijke stilo :stuck_out_tongue: ) is een vrij nette outfit met een blaser, maar dan met sneakers of een rafelige jeans, of een bandshirt oid eronder (niet alle 3, juist 1 casual item, de rest simpel).

2 likes

@Kaasvlinder @JaneDoe ah goeie tips! Als ik zo netjes gekleed ben, voel ik me ook niet helemaal mezelf ofzo. Dus combineren is goed om eens te proberen, thanks!

Schoenen zijn best bepalend. Misschien loafers met een dikke rubberen zool die zijn heel stoer. Die maken je outfit wel wat minder tuttig.

2 likes

Ik combineer hier vaak mee, een blouseje met een spijkerbroek of (kort)rokje en een pantalon met toffe sneakers en een simpel t-shirt bijvoorbeeld.

1 like

Buh, ik baal dat ik vorige week Play x Converse schoenen heb laten staan in een winkel op vakantie. Hebben jullie nog tips voor webshops die ze verkopen? Veel hebben mog maar enkele maatjes.

Vallen ze trouwens ook hetzelfde als de normale Converses?

Ik denk juist dat heel veel mooi staat bij wit! Misschien een donkerblauw of donkergroen shirtje? Of dat oranje/roestbruin vind ik ook altijd heel mooi. Als je van iets feller houdt is (oker)geel of (bordeaux)rood ook heel leuk.

1 like

Heel leuke broek! Waar heb je 'm gekocht?
Staat volgens mij ook heel leuk met een okergele of oranje trui. Of als je minder van felle kleuren houdt, met kaki?
Ik vind zelf beige ook altijd mooi staan bij crème maar daar moet je van houden natuurlijk.

Ik vind wit of crème altijd heel gaaf staan op zo’n crème broek! Beige zou ook mooi staan.

1 like

Als je normaal een M hebt, en nu misschien een S zou passen valt hij toch juist groot ipv klein?