Modetopic

Ik zou ook nude doen!

1 like

Geel of fuchsia is denk ik ook mooi hieronder

3 likes

Heb ik ook aan gedacht! Misschien als extra platte muiltjes voor tijdens het dansfeest?

Zou ik zelf wel doen, maar ik kan ook totaal niet op hakken lopen. Toen wij trouwden hadden heel veel vrouwen overdag hakken en 's avonds platte schoenen. Ook meerdere die alleen de avond kwamen en op hakken binnenkwamen en na een uur ofzo opeens platte schoenen aan hadden haha!
Als je overdag en avond andere schoenen doet, kan je ook nog kiezen voor 2 verschillende kleuren.

1 like

Oh ik ben 1.69 dus dat zal dan goed moeten zijn? Ga gelijk even kijken!

1 like

Ik ben tegenwoordig heel erg van de tweedehands kleding. Nu zag ik toen straks hele mooie tweedehands bont jasjes. Ik twijfel heel erg, omdat ik echt tegen bont ben, maar ze waren wel heel mooi. Nu is dit tweedehands en dus wel een ander verhaal. Wat vinden jullie?

Ben de poll functie even kwijt dus dan maar zo.

Pfff @Smooth_operator, het lukt niet om jouw verhaal erbij te citeren.
Anyway:

Tweedehands bontjasje

• Kopen
  • Niet kopen

0 stemmers

Dank je! Is de poll-functie nu ergens anders te vinden? Kan ‘m echt niet vinden in m’n tekstvak haha.

@pastelzwart ik snap je redenering en dat is ook wat me een beetje tegenstaat. Hoewel ik nep en echt bont soms ook niet kan onderscheiden van elkaar.

Op mijn telefoon moet ik tegenwoordig het scherm kantelen om het tandwieltje te kunnen zien! Misschien bij jou ook?

Ja! Goede tip, bedankt!

Zijn jassen van Uniqlo dan zo veel warmer dan andere jassen? En weet je nog welke jij hebt? Een winter geen kou lijden klinkt als een droom

Ik zou zeggen: kopen.

Als je weet dat je zoiets graag heel graag wil en als je weet dat je dit gaat dragen totdat die af is en als je van jezelf kunt zeggen dat je het geld het waard vindt, zou ik het doen.

Al helemaal omdat deze tweedehands is en je niet bewust iets nieuws creëert op een slechte manier.

Ik snap ook de andere kant (dierenleed) maar dan zou je eigenlijk niets goed kunnen praten: aan alles hangt een (prijs)kaartje. Lees: grondstof winning, uitbuiting, misbruik, verbruik, vervoer enz.

Neutraal zou ik lichtroze/nude doen.
Als je liever opvallend wil, denk ik aan koraal, fuchsia, oker of lavendel. Ik zou goud, zilver en andere metallics vermijden omdat je jurk al glimt.

1 like

Bedankt! Ik dacht ook aan rosé goud, maar inderdaad een terechte opmerking. Misschien dat iets doorzichtig ook mooi kan zijn.

1 like

Samsoe & Samsoe

Ik heb een keer gelezen (goed onderbouwd verhaal dit) dat nepbont soms gewoon echt bont is, omdat het makkelijker/goedkoper zou zijn dan het van mooie kwaliteit na te maken.

Als iemand dit kan bevestigen of ontkrachten: graag!

Ik heb hier een docu over gezien. In China is het idd goedkoper om echt bont van wasbeerhondjes te gebruiken, dan namaakbont te maken. De arbeiders die de beestjes doodknuppelen (niet eens vergassing ofzo) verdienen 50 cent/uur dacht ik. Je kan het nergens traceren op het etiket.

Thanks voor de aanvulling! Echt bizar eigenlijk. Onder andere om deze reden koop ik dus niks wat maar enigszins op bont lijkt.

1 like

Je kunt echt bont wel heel goed herkennen vind ik. Zitten veel meer lagen in het haar, echt onderin een donslaag en daarna stuggere haren. Ook meer kleurvariatie. En veel zachter dan nepbont. Ik kijk nooit naar het kaartje maar voel gewoon!

2 likes

Heeft iemand tips voor een fijne kokerrok (zwart of grijs bij voorkeur). Het is voor werk dus liefst wel een beetje dikke stof, maar 't hoeft niet echt te lijken op de onderkant van een mantelpakje zeg maar, vind het fijn als 't een beetje lekker zit zodat het ook gewoon voor thuis met een dikke trui chill zit.