Modetopic

Ja als die strakke niet je ingewanden afknelt als je zit zou ik die doen. Ik heb veel te vaak broeken gekocht die lekker zaten en een klein beetje aan de ruime kant waren en dan na twee keer dragen veel te groot waren.

1 like

Meiden ik heb echt hulp nodig. Jarenlang was ik mega hakken meisje, als gevolg nu, op m’n 28ste serieuze knobbelvoeten (hallux valgus).
Nu ben ik al maanden op zoek naar platte laarsjes voor onder m’n jurken in de lente… maar ik vind deze zonder hak vaak zo stoer en niet vrouwelijk? Grijp dan al snel terug naar een hak… herkent iemand dit, heeft iemand tips voor gezond schoeisel dat toch stijlvol en vrouwelijk is?

Broques? Chelsea boots? Van die half hoge (nep) suede veterlaarsjes die een paar jaar terug zo populair waren (het lukt me niet om ze te googlen maar heb nog een paar staan dat ik zelf niet draag). Ze lijken op clarks desert boots maar dan iets hoger?

ik twijfel nog steeds (vooral door de verschillende reacties haha). het zit hem overigens in de taille, de broekspijpen zegmaar zijn gewoon gelijk.
ok wat zouden jullie doen
100% katoenen jeans

• iets strakkere
  • iets ruimere

0 stemmers

Dat ligt denk ik aan hoe je nu in je vel zit? Of ben je daarin redelijk constant? Ik zou zelf nu iets strakker doen, omdat ik nu wat zwaarder ben dan normaal en verwacht dat ik weer lichter ga worden.

1 like

Maar eigenlijk: dan allebei niet (twijfel blijft = niet kopen)

9 likes

Like uit herkenning!

1 like

Ik ben wel fan van de schoenen van kiomi, misschien zit er iets voor je bij:

2 likes

Ik heb deze, misschien lijken ze je ook wat (voor de mensen die twijfelen of ze een deja vu hebben, deze foto plaatste ik laatst in het show je aankopen topic :sweat_smile:).

Samenvatting

Vagabond Lara

Vagabond Marja

5 likes

Mocht je de ruimere kiezen. Ik doe dit vaak bij broeken die later te ruim worden bij de taille, of gewoon niet mooi passen bij de taille maar verder wel. Weinig werk en superhandig.

Vooral als je een elastiek met van die gaatjes hebt, dan kan je er knoopjes in naaien (aan beide kanten een) zodat je de elastiek kan verstellen (zoals sommige levis modellen hebben) en dan heb je een ingebouwde riem. Ik laat het elastiek wel verder doorlopen dan in deze video, echt bijna de hele taille rond.

Dit bedoel ik met knoopjes en elastiek met gaten

10 likes

Deze heb ik ook (de Marja)! Vagabond laarzen zijn sowieso geweldig.

3 likes

Ik was deze optie helemaal vergeten, maakte mijn moeder vroeger altijd in mijn broeken. Ga het nu zelf leren, probleem heb ik nog steeds namelijk.

1 like

Ik heb de Lara’s! Echt fantastische schoenen en staan mooi onder jurkjes.

Oh de Marja versie doet me denken aan Acne jensen boots, heel tof! De zool van mijn huidige enkellaarsjes laat los en ik ben dus aan het kijken voor andere en deze zijn echt perfect!

Nu ik fulltime werk en ouder wordt vind ik het steeds belangrijker stijlvaster te worden en meer te investeren in kledingstukken (mede vanuit duurzaamheidsperspectief). Ik vind het alleen nog steeds best moeilijk om mijn eigen stijl te vinden. Pinterest al vaak afgespeurd naar inspiratie maar in zoveel situaties staat zo’n pinterestfashiongirl iets basics fantastisch maar ben ik er gewoon extreem saai mee.

3 likes

Ja ik heb precies hetzelfde! Een jeans en gebreide trui ziet er dan prachtig uit, maar op mij is het gewoon alsof ik niet wist wat ik aan moest :sweat_smile:.
Ik zag ook een keer een meme van zo’n pinterestmodel waarbij iets stond in de trant van ‘het is niet extreem fashionable, zij is gewoon extreem knap’. Dat gevoel heb ik soms ook een beetje, dat het op mij gewoon saai is omdat ik niet die supermodellenlook heb die erbij zou passen.

7 likes

Ik ben verliefd op dit jasje van Uterque:

Maar vraag mij af of jullie ergens anders iets soortelijks hebben gezien dus zwarte denim + pied poule? De kost namelijk 160 euro dus daar moet ik dan nog minstens een dikke maand over slapen en in mijn maat uitverkocht. :upside_down_face:

3 likes

Wel anders qua model, maar eventueel : https://m.zara.com/be/nl/gecombineerde-tweed-top-p04886050.html?v1=34141434&v2=1445674

Deze heeft er ook wat van weg

1 like

Ik zie de laatste tijd heel veel van deze tasjes op straat, maar kan er zelf geen vinden alleen deze van My Jewellery (maar die vind ik net wat klein). Iemand een tip waar ik zoiets kan vinden? Maximaal €40

1 like

Hvisk heeft dat soort tassen

tassen van hvisk lijken hier wel op, zijn wel iets duurder maar op vinted kan je t wel voor rond de 40 vinden