Mijn broer werkt bij Levi’s en hij zegt dat de cropped van de nieuwe collectie nu zonder lengtematen is. Ik heb nog een in lengte 32 en draag normaal 34. Als je wil kan je de foto via PB sturen en kan hij er even naar zien?
Nu ik ouder word (bijna 32), een baan heb in een andere sector dan voorheen waarbij ik iets meer gekleed heen wil (niet heel zakelijk, maar ook niet te casual) en ik iets meer te besteden heb dan voorheen, wil ik me graag verdiepen in het principe van 5 piece French wardrobe en investeren in mooie, tijdloze basisstukken. Bij welke merken koop je zoiets? Ik zoek vooral naar mooie, natuurlijke stoffen (katoen, zijde, linnen, wol) en dus geen modegevoelige items. @Lula Ik tag jou even, omdat ik een stukje op je blog heb gelezen over dit onderwerp, maar voel je niet verplicht om te reageren.
O ja, ik ben nogal klein (1.55 m), dus merken waar ze qua broeken met lengtematen werken, zijn ook welkom, haha
Ik vind Filippa K sowieso een aanrader. Wel prijzig maar ze hebben regelmatig sale. Als je een kleiner budget hebt, kun je H&M eventueel checken, de premium lijn. Die heeft veel wol, zijde etc. A.P.C. is ook fijn trouwens. En nu er veel van de ‘cropped’ modellen zijn, is dat altijd top als je kleiner bent
Bedankt, dan kan ik wat gerichter zoeken!
Misschien is COS wel wat
Ja, die ben ik al gaan volgen op Instagram in het kader van vooronderzoek
Vind die winkel een beetje zoals Zara voor mij: als ik aan vriendinnen vraag waar ze een bepaald leuk kledingstuk vandaag hebben, is het vaak Zara of COS, maar zelf vind ik er nooit wat (kan er ook aan liggen dat de Zara hier altijd zo’n rommel is)
COS past mij nooit zo goed. Heb altijd het idee dat het voor hele lange slanke mensen met niet teveel bil en heup is
O, ik heb juist wel bil en heup, maar weinig tiet. Misschien voor mij ook niet het ideale merk dan.
@Xigua Bij Zara kan ik inderdaad ook altijd moeilijk slagen!
Over de kwaliteit kan ik weinig zeggen want heb er maar 1 blouse van, maar ik zie vaak mooie stuks bij Massimo Dutti! Ze hebben goeie sale ook momenteel haha.
Ugh als dat model broek me zou staan zou ik dit setje NU kopen en erin gaan wonen.
Denken jullie dat deze blouse meer oversized of normaal valt? Ik vind het op basis van de foto’s en de omschrijving nog steeds twijfelachtig.
Bedankt voor de tip, ik schrijf het merk erbij op mijn lijstje!
Volgens mij oversized, de horizontale naad op de schouders lijkt me te hoog zitten voor een klassieke blouse denk ik?
Jaa ik pas daar echt zovaak dingen en altijd past het net niet. Had eens een supermooie jumpsuit gepast maar die had geen coupenaden bij je borsten. Dus die werden volledig platgedrukt, snik
Als je een meetlint hebt, kun je jezelf opmeten. Online vind je wel van die bereken je cupmaat dingen, dan kun je de omtrek van je taille en borsten invoeren.
Ben je bekend met het fenomeen van sister sizes? Dat betekent dat bijvoorbeeld 80E een even grote cup heeft als 75F en als 70FF. Dus elke keer als je een bandmaat omlaag gaat en een cupmaat omhoog, blijft de inhoud van de cup hetzelfde. Dus een 75D is twee cupmaten kleiner dan de 80E die je nu hebt. Als je maar één cupmaat kleiner wil (en een kleinere bandmaat natuurlijk), dan is de logische stap 75E.
Dat betekent natuurlijk niet dat dit nu per definitie jouw maat is, want misschien ben je wel twee cupmaten kleiner geworden en past de 75D dus wel. Ik hoor goede verhalen over deze calculator: https://www.abrathatfits.org/calculator.php, mocht je jezelf op willen meten
Heeft iemand hier ervaring met de spijkerbroeken van Dr. Denim? Blijven die mooi zwart en in model (de skinny’s)?
Heeft iemand ervaring met de sportleggings van Oysho?
Ik zag deze en die lijkt me wel heel chill: https://www.oysho.com/nl/ondersteunende-legging-met-push-upeffect-c0p102290424.html?colorId=800
Ben vooral op zoek naar een zwarte legging, niet teveel poespas, medium hoge taille (heb een kort lijf dus als hij té hoog is dan kan ik 'm optrekken tot m’n borst haha) en tot de enkels (en hij mag lang vallen). Als iemand nog andere tips heeft: shoot!
Hebben jullie aanraders voor merken/webshops die niet veel polyester in hun collectie gebruiken? Ik probeer polyester altijd zoveel mogelijk te vermijden maar kom het zo vaak tegen. Alle tips zijn welkom!