Modetopic

Wat bedoel je precies met dat een shirtje het lomp maakt? Dat het te saai is omdat het gewoon een effen shirt is of qua model van de shirtjes?

Ik draag hier óf een lossig bloesje op dat ik erin stop, of juist een strak shirt! Liefst met een col maar dat hoeft niet. Ik heb mini booberini’s en brede schouders en vind dit eigenlijk wel mooi staan!

Voorbeeldjes:

6 likes

Als je toch voor een t-shirt wilt gaan: Ik vind soepele, dunne t-shirts met een lage ronde hals vaak wel vrouwelijk, terwijl ik dat gevoel veel minder heb bij shirts van stevige stof of met een hoge of een v-hals. En dan met iets van sieraden erop?

1 like

Ik draag er singlets op, ingestopt in de broek/rok.

Heb ze in een paar kleuren, ook eentje met kant bijvoorbeeld.

3 likes

Dan draag ik er van die hempjes in die @WhereTheLightIs net post. Als je er dan een paar kettinkjes bij draagt ofzo staat dat superleuk!

2 likes

Een vriendinnetje van me heeft een gelijkaardig figuur en zij draagt vaak tops die anders dan standaard uitgesneden waren en dat stond haar echt supermooi:

(H&M)

image image
(& Other Stories)

image
Of eerder zoiets? (Geen idee of dat mooi staat bij bredere schouders? Ik heb vooral chubby armen en dan vind ik spaghettibandjes zo overweldigend klein naast mijn chicken wings haha.)

1 like

Waar is deze van?:blush:

Deze is van Vila, gevonden op hun eigen webshop.

1 like

Ik word helemaal hebberig van dit pak (nu in de sale bij zara) alleen is de stof 68 procent polyester. Weet iemand waar je dit soort pakken kan kopen (het liefst ook zo’n kleur en met echt lange pijpen) die niet van polyester zijn en die ook niet meteen heel duur zijn? Zal wel niet bestaan maar goed :upside_down_face: Of zal het zweten wel meevallen met 68 procent polyester?? (zeg maar ja a.u.b. ik zoek een reden om dit te kopen)

2 likes

Ik zou voor het jasje even goed kijken waar de voering van is gemaakt (al betekent het bij Zara waarschijnlijk 100% polyester). Waar bestaat de overige 32% uit?

Eigen vraag. Ik ben op zoek naar een mooi jeansshortje in het zwart of denim blauw. Het liefst wil ik er een met wat wijdere pijpjes. Ik heb alleen qua verhouding vrij brede heupen en bovenbenen en een smalle taille,waardoor shorts toch vaak aangesloten zitten om mijn benen. Als de short niet snijdt in je kruis wanneer je zit (weet niet of ik hier als enige last van heb??) is het helemaal een pluspunt!

Ik heb nu een Levi’s Ribcage, al snijdt die in mijn kruis en zit vrij strak om mijn bovenbenen. Hun Mom-model zat bij mij helaas ook vrij aansluitend. Heeft iemand tips voor een merk of model?

De buitenkant is 68% polyester, 29% viscose, 3% elastaan en de voering is 100% viscose. Zelfde voor de broek alleen dan zonder de viscose voering dus ik vrees ook een beetje voor een zweetreet

Oh dat valt dan wel weer mee!
Ik denk dat je de zweetreet alleen zal krijgen met echt warm weer (en dan is het de vraag: ga je dan een lange gele broek dragen?).
Ik zweet zelf vrij snel, maar ik vind viscose al een hoop uitmaken!

Top thanks voor je antwoord! Ik ga het erop wagen

Ja het is echt een mooi pak, hoop dat het goed uitvalt!

1 like

Even naar aanleiding van het gesprek tussen JaneDoe en Zwaardvis: heeft iemand een tip waar ik meer kan lezen over stoffen? Ik zou graag beter willen weten welke stoffen of stofcombinaties waarvoor geschikt zijn, welke mooi vallen en welke stoffen erg zweten enz. Iemand die hier meer van weet/een goede link kent?

1 like

Ik heb meerdere pakken van Zara en ik vind het oké qua zweetstof. Ik zou de blazer niet dragen in de zomer maar lente met een shirt eronder kan wel.
Heb het felgeel pak van hun en ik vind eigenlijk dat elke vrouw een fel pak moet hebben.
Voel me zo machtig!

10 likes

Ik heb een shortje gehad van BDG (Urban outfitters), heb ongeveer hetzelfde figuur als jij denk ik en die zat goed, was niet te kort, zonder scheuren of rafelingen en stond ook niet open bij mn taille :sweat_smile:

1 like

Ik heb erover geleerd op school dus zou je willen helpen maar ik heb eigenlijk geen idee van goede bronnen voor meer info :sweat_smile: Ik heb wel zo’n boek ‘textielgids voor mode-ontwerpers’ maar die is héel uitgebreid, misschien een beetje te

1 like

Ik heb er eentje van een aantal jaar terug van H&M, die voldoet aan je beschrijving (maar mede omdat ik hem een maat groter heb gekocht haha).
Weet niet of dit hem exact is, maar deze lijkt er het meest op. Rand onderaan is niet gestikt, dus gaat wel rafelen. Maar ik vind dat wel leuk staan.

2 likes

Wat ik zelf doe is altijd in het label kijken van het kledingstuk, en als ik iets zie wat ik niet ken google ik het. Heb dus niet per se een website, maar kan je wel kort vertellen wat ik zelf weet. Misschien dat anderen nog aan kunnen vullen!

Natuurlijke vezels:
Linnen, zijde, katoen, wol

Kenmerken: ademend, neemt goed vocht op, kreukt snel (linnen en zijde in ieder geval)

semi-natuurlijke vezels (natuurlijke vezels die chemisch verwerkt worden:
Viscose (van cellulose/hout. Wordt ook weleens rayon of kunstzijde genoemd), modal (ook cellulose, van beukenboom), cupro (cellulose met toevoeging van koper waardoor het glanst), lyocell (cellulose, van eucalyptusboom)

Kenmerken: glad, valt soepel, ademend

Synthetische vezels:
Polyester, acryl (lijkt op wol), polyurethaan (bijv. kunstleer of lycra), polyamide (veel in lingerie gebruikt).

Kenmerken: niet ademend, heel sterk en slijtvast, kreukt niet/nauwelijks

Extra info: soms worden synthetische vezels ook gemengd met natuurlijke vezels zodat een kledingstuk slijtvaster is en minder kreukt bijv, dus het is niet altijd per se des duivels haha. En veel mensen denken dat ‘satijn’ ook een stof is, maar dat is een weeftechniek. Dus je kunt zijden satijn hebben (dan heb je een zijde die op de satijn-manier is geweven waardoor ie gaat glanzen) of polyester satijn (de meeste satijnen nachthemdjes van de Hunkemöller bijv).

Haha ben weer helemaal enthousiast aan het googelen geslagen toen ik een paar vezels nog even opzocht. Echt interessant vind ik, stoffen!

19 likes