Woensdag zag ik twee slakken paren in een van m’n bloembakken en toen vond ik het ook zielig om ze te storen dus toen heb ik serieus opgezocht hoe lang het paren en het eitjes leggen duurt
![]()
Bij nadere inspectie zag ik dat de rest van de plant ook aardig was toegetakeld, dus toen heb ik de slak toch over het balkon geflikkerd
irritant zeg, ik zit op 4 hoog - hoe komen die beesten hier?!
Oh man ik heb ZO VEEL last van rode mieren in mn moestuin, ik word er echt gek van. Ze lijken ook overal te zitten want elke keer als ik ergens iets uit de grond trek ontploft er weer een mierennest. En dan kan ik dar niet meer verder werken want voor je het weet zitten ze overal en die beten zijn pijnlijk. Ik heb al een keer aaltjes gebruikt maar dat heeft geen verschil gemaakt. Strooi nu elke keer mierenpoeder maar dat is op 100m2 ook geen doen.
Wat kan ik nog meer doen? Ik overweeg nu de ongediertebestrijding in te schakelen want het haalt mn tuinplezier echt behoorlijk weg
Aaltjes?
Zoals geschreven heb ik die al eens gebruikt, ik merk geen verschil
Sorry, niet goed gelezen…my bad. Mieren zijn zo vervelend.
Miss kan je inzetten op het aantrekken voor van roofdieren die rode mieren eten. En ik weet niet of deze mieren ook bladluizen eten maar daar kan je ook van proberen de roofdieren aan te trekken.
Heb er nog nooit over nagedacht dat slakken ook paren ![]()
Pls zoek op hoe het werkt en laat ons live je bevindingen weten
je weet niet wat je ziet haha
Ik zou de ongedierte bestrijding bellen. Als de plaag zo groot is dan heb je de profs nodig, huis tuin en keuken middelen helpen dan niet.
Ik zit ook op 4 hoog en ik dacht dat ik dan in ieder geval voor slakken veilig was, maar new fear unlocked ![]()
Awh ik vind dit echt heel sneu voor je.
Ik heb een druivenplant staan en heb ook een mooie plek om 'm te planten maar ik kan niet goed vinden hoe die bloemen er uit zien.
Oooooo ik vóél je teleurstelling en vertwijfeling (het is een groeiende plant en op zich mooi, ik kan hem er toch niet zomaar uittrekken) helemaal met je mee. Zou ook ontzettend balen, want ja wit is niet lélíj́k, maar wit is ook niet gezellig paarsblauw.
Ik heb de ongediertebestrijding idd gebeld maar die gaf aan er niets mee te kunnen. Ik ga er nog een paar bellen. En heb toch maar weer voor een godsvermogen aan aaltjes besteld in de hoop dat nu het warmer is ze wel hun werk doen.
Wanneer zouden de voorgezaaide zonnebloemen naar buiten kunnen?
Ze zijn nu een centimeter of 5 hoog.
Ik vind de overgang van binnen naar buiten nu nog te groot, heb ze wel kouder gezet in huis zodat er minder overgang is.
Zijn er van de 30 toch 25 opgekomen ![]()
Je kunt ze evt afharden buiten, maar ik doe eigenlijk altijd alles gewoon naar buiten. Het is snachts steeds rond de 10 graden de komende week dus ik denk niet dat er nog nachtvorst komt.
Hoeveel blaadjes hebben ze? 5cm is wel klein
Mijn zonnebloemen staan sinds woensdag buiten en vooralsnog gaat het goed. Ze zijn ook maar een centimeter of 5 hoog omdat het een kleine soort is maar ik vind ze al wel robuust zeg maar. Ik heb ze deze week een paar keer in de middag buitengezet maar ze zijn niet helemaal netjes afgehard
Bedoel je een eetbare druif? Die geeft niet echt bloemen.
De eerste blaadjes zitten er nu aan bij allen, bij sommige komen de tweede blaadjes erbij.
Ik zou dan even wachten tot ze 2 ‘echte’ blaadjes hebben