Awh ik vind dit echt heel sneu voor je.
Ik heb een druivenplant staan en heb ook een mooie plek om 'm te planten maar ik kan niet goed vinden hoe die bloemen er uit zien.
Awh ik vind dit echt heel sneu voor je.
Ik heb een druivenplant staan en heb ook een mooie plek om 'm te planten maar ik kan niet goed vinden hoe die bloemen er uit zien.
Oooooo ik vóél je teleurstelling en vertwijfeling (het is een groeiende plant en op zich mooi, ik kan hem er toch niet zomaar uittrekken) helemaal met je mee. Zou ook ontzettend balen, want ja wit is niet lĂ©lĂjÌk, maar wit is ook niet gezellig paarsblauw.
Ik heb de ongediertebestrijding idd gebeld maar die gaf aan er niets mee te kunnen. Ik ga er nog een paar bellen. En heb toch maar weer voor een godsvermogen aan aaltjes besteld in de hoop dat nu het warmer is ze wel hun werk doen.
Wanneer zouden de voorgezaaide zonnebloemen naar buiten kunnen?
Ze zijn nu een centimeter of 5 hoog.
Ik vind de overgang van binnen naar buiten nu nog te groot, heb ze wel kouder gezet in huis zodat er minder overgang is.
Zijn er van de 30 toch 25 opgekomen
Je kunt ze evt afharden buiten, maar ik doe eigenlijk altijd alles gewoon naar buiten. Het is snachts steeds rond de 10 graden de komende week dus ik denk niet dat er nog nachtvorst komt.
Hoeveel blaadjes hebben ze? 5cm is wel klein
Mijn zonnebloemen staan sinds woensdag buiten en vooralsnog gaat het goed. Ze zijn ook maar een centimeter of 5 hoog omdat het een kleine soort is maar ik vind ze al wel robuust zeg maar. Ik heb ze deze week een paar keer in de middag buitengezet maar ze zijn niet helemaal netjes afgehard
Bedoel je een eetbare druif? Die geeft niet echt bloemen.
De eerste blaadjes zitten er nu aan bij allen, bij sommige komen de tweede blaadjes erbij.
Ik zou dan even wachten tot ze 2 âechteâ blaadjes hebben
Ik heb een aantal weken geleden aaltjes tegen slakken uitgezet maar heb niet het idee dat het heel veel gedaan heeftâŠik heb net in 10 minuten tijd weer 40 slakken naar een andere wereld geholpen. Ik weet t ook niet meer
Zo leuk, ik kreeg van een cliënt een klein plantje van de ananastomaat en zaadjes voor een bol komkommer.
Ben zo benieuwd naar beide
Oh help, de slakken zijn ook helemaal loco gegaan op mijn nieuwe plantjes Het leek de afgelopen weken na het aanplanten wel goed te gaan, maar nu zijn er ineens een heleboel aangevreten en sommigen al bijna dood. Over huis-tuin-keukenmiddeltjes lees ik vooral kritische artikels en korrels zijn geen optie (hond), dus ik stuur maar even een mailtje naar de kweker voor advies denk ik.
Je kunt aaltjes proberen, dat werkt niet direct maar ik heb het idee dat die voor de slakken wel goed geholpen hebben bij mij. Koper schijnt ook te werken, je kunt dan een potje waar je de bodem uit knipt om het plantje zetten en de rand beplakken met kopertape.
De slakken hebben mijn kas ook ontdekt, er heeft er 1 lekker aan mijn korenbloemen gevreten heb m gelukkig snel gevonden.
Heeeeek vermoeiend die slakken. Ze zijn hier ook alles aan het opvreten wat ze zogenaamd niet lusten: salie, munt.
En zag ze gisteren ook in grote getale op het dak van de kas zitten, dus mag het dak ook zeker niet meer openen om bijen en frisse lucht binnen te laten.
Ik ben dit weekend bij een kweker geweest en nu staat mijn balkon weer vol met eenjarig spul! Nu nog (vrijwel) allemaal groen, maar ben zo benieuwd hoe het gaat groeien allemaal! En of het de harde wind hier een beetje overleeftâŠ
Mn buit!
Ik maak ook elk jaar dezelfde fout, mijn hele voor- en achtertuin staan al knettervol dus ik moet deze gezaaide planten allemaal in potten zetten maar ik heb er eigenlijk geen plaats meer voor dat wordt weggeven
Zijn pissebedden slecht voor je moestuin? Ik heb er vrij veel in mijn moestuinbak, maar online niet zo veel vinden of het nu echt slecht is. Ik heb wel wat plekken in de bak waar de zaadjes niet zo lekker gaan, maar of dat de schuld van de pissebedden is?
Zolang het er niet extreem veel zijn. Goeie biodiversiteit in je tuin is alleen maar goed en belangrijk voor een vruchtbare bodem.
Wat ver al! Is dit je opbrengst van het winterzaaien?