Ik heb het zojuist in zout water gelegd, dankjewel voor je antwoord!
Mijn tuin is echt ontploft bij thuiskomst
vet veel grote bramen en tomaten, de wilde wingerd die langs de gevel groeit is bijna 1,5 meter gegroeid in 2,5 week
de tomaten in mn kas waren ook ontploft, ik heb scheuten van 70cm weggeknipt.
Ik ben echt bang om naar mn volkstuin te gaan, er zal vast veel bloeien maar ook kneiterveel onkruid staan
Had een tomatenplantje gekregen van mijn moeder en in de grond gezet… maar hij groeit zo hard! Hoe groot worden deze dingen? ![]()
Als ik de bramen uit mijn tuin in zout water laat weken komen er wel allerlei beestjes tevoorschijn. Maar ik spoel ze meestal gewoon af en eet ze dan op, in mijn rijtjeshuistuin zullen geen vossen rondlopen dus t zal wel met die beestjes.
Ik had het met een klein bakje geprobeerd en ik zag eigenlijk helemaal niks drijven! Ik geloof het nu wel denk ik. Ik kook/bak voornamelijk met de bramen en vries wat ik niet gebruik in dus alles zal toch wel doodgaan.
Oh een vriendin van me begon over het dieven van tomatenplanten? Maar na wat opgezocht te hebben. hoeft dat blijkbaar niet bij breedgroeiende soorten, zou die van mij zo’n soort zijn? Lijkt me we toch, volgens mij groeit 'ie vooral ook in de breedte? Wat denken jullie? ![]()
(ik heb er niet zo’n duidelijke foto van omdat het dus niet apart staat en je veel groen er omheen zit
)
Ik zou wel even dieven. Zo zorg je er voor dat de energie naar het rijpen van de tomaten gaat. En ook je plant ondersteunen door er een stok naast te zetten en je plant daar aan vast te maken. Tomatenplanten zijn niet heel sterk em ze groeien snel
Oh dat ga ik doen, dankjewel!
Die zijn er heel goed uit!
(Het zijn overigens wel snijbonen, maar misschien bedoel je met tuinbonen bonen uit de tuin?)
Ooo wat stom, ik roep tegen iedereen snijbonen maar schrijf tuinbonen ![]()
![]()
![]()
Ja, als ze verder indrogen worden ze nog dunner. Het lijken net de allerkleinste bladeren van de bloem.
Als je zelf kunt zorgen dat hij niet de lamp gaat overschaduwen, zullen ze niet zo streng zijn, denk ik?
Die takken worden echt heel snel hout, dus als je m voor de zekerheid wil verplaatsen zou ik niet te lang wachten.
Klink
Klinkt wel wel heel mooi! Is het een heel druk stukje weg? Anders zou je het er op kunnen gokken. Veel gemeenten zijn nu ook aan het inzetten op met groen kan me voorstellen dat je een kans hebt dat het mag blijven zitten dan.
Mn volkstuin gaat weer helemaal los ![]()
de dahliaoogst is nog wel wat mager maar de rest maakt het helemaal goed
Mijn eerste snijbonen kunnen oogsten ![]()
Hangt nog een 5e maar die is aangevreten door een spin. Dus die mag hem houden als snackje ![]()
Mijn tomatenplant heeft ondertussen 25 babytomaatjes! Ben zo benieuwd! Heb sinds kort een tuin en wil volgend jaar denk ik wel echt een moestuinstukje maken
Ben al helemaal blij als ik 1 rijpe tomaat krijg ![]()
Vanaf zondag start de nationale wespentelling weer!
Er zijn blijkbaar het hele jaarrond verschillende tuintellingen! Wist ik helemaal niet. Die eindejaars plantenjacht lijkt me ook wel leuk om te doen.