Volgens mij kan je ook een kruiwagen huren. Ik heb het hier bij de Gamma weleens gezien.
Heeft iemand een idee wat het betekend als je bramen half wit zijn
Heb dit probleem al jaren, maar het wordt nu wel heel erg
zonnebrand vermoedelijk of evt bramengalmijt (al zouden de plekken dan fel rood moeten zijn ivp wit)
Dankjewel!!
Zo zonde is het vind ik
Dit jaar zijn de uien wel gelukt, voor het eerst geprobeerd. Helaas zijn de meeste door de hitte kleiner gebeleven
Heb je ze niet te vroeg geoogst? Bij ons op de moestuin oogsten mensen die voor mijn gevoel later in het jaar pas.
Normaal zou ik wel wachten, maar de look was verdroogd en dood, bij de meeste de wortels ook al helaas
Hoe lang ben je bezig met 25 grote grindtegels uit je tuin te verwijderen? En hoelang daarna met zand afscheppen? Tegels worden opgehaald, zand moet ik zelf afvoeren.
M’n man wil pas over een jaar beginnen met de voortuin dus ik wil een plan hoe ik dit zelf kan doen.
Die tegels heb je snel gedaan, het zand hangt er vanaf hoe veel het is? (Diepte en oppervlakte)
Gewoon beginnen en dan zie je het wel? Het is een klus die je prima in etappes kunt doen.
In theorie is het in een dag te doen maar het ligt ook heel erg aan je conditie of je dat daadwerkelijk lukt.
Ja en of je het alleen doet en of je dingen als een kruiwagen hebt of kunt lenen
Die tegels zijn zo weg maar dat zand is wel aanpoten
Ik kreeg de (langwerpige) grindtegels niet alleen getild. Ik heb wel eens normale stoeptegels opgepakt, dat was heel snel gedaan.
Ik heb een stuk border opnieuw aangelegd en nu heb ik meeldauw op de planten
Met name de IJzerhard zit er onder dus die ga ik kortknippen, wat kan ik nog meer doen?
Mijn eerste tomaatjes gaan eindelijk verkleuren ![]()
Zag er ook een barst in, dan is er onregelmatig water gegeven las ik?
Ik las ook ergens dat je ze minder water moest geven zodat ze ‘van schrik’ sneller gaan verkleuren, dus dat heb ik gedaan… maar nu zit er dus een barst. Toch meer water geven?
Zou de barst niet komen door de regen? Veel tomatensoorten moeten in een kas/overdekt staan.
Ja ik dacht te lezen dat het kon komen omdat ze ineens heel veel (door bijv. regen) krijgen en dan ineens weer niet. Maar het heeft de laatste tijd heel weinig geregend ![]()
Wij hebben veel tomaten verloren aan de tomatenziekte. Ben nu elke keer mega blij met een verkleurde tomaat hahaha
Wie is er ook bloembollen aan het kopen? Ik ben aan het bestellen voor de hele tuin, dit is de finishing touch op de tuinrenovatie, en ik zit op 350 euro
![]()
Bij ons in de tuin hangt een ontzettend intense kattenurine lucht. Met name als het warm wordt begin je het extra te ruiken. Heb het nu kunnen traceren naar ik denk de tuintegels of de heg. Iemand tips hoe ik dit het beste eruit krijg?