Poeh wij hebben dit ook. Zo ontzettend ranzig. Hele walmen, die ik ook op de eerste verdieping ons slaapkamer raam binnenkomen. Ik ben er alleen niet uit of het door de katten van de buurvrouw komt, of haar gestoorde onderhuurder waarvan wij vermoeden dat hij uit het zolderraam pist.
Jaaaa, de zonnebloemen hadden het erg moeilijk door alle regen maar er is er eentje mooi open gegaan in de laatste paar dagen ![]()
![]()
Hahaha herkenbaar! Ik heb uiteindelijk voor 65 euro besteld en later nog voor een euro of 25 bijgekocht
(niks vergeleken bij jouw haul haha)
Waar bestel jij?
Bij De Warande en May&June. Vaak ook wel bij Fluwel, Peter Nyssen, en Floratuin in Julianadorp voor live shoppen als ik in de buurt ben. En ik kijk altijd even bij de Lidl want die hebben soms vet mooie soorten liggen (Narcis Replete en Icenogwat
)
Iemand wat verstand van rozen? Ik heb ergens in het voorjaar de roos redelijk rigoureus gesnoeid. We zijn hier net komen wonen dus ik weet eigenlijk niet welke roos het is
de ene groeide goed deze zomer de ander heeft geen bloemen gekregen en groeit nu enorm lelijk uit (met van die enorm lange scheuten, ziet er niet uit). Nu wil ik dit terugsnoeien want lelijk. Maar lees overal dat je dat beter niet kunt doen? Ik weet ff niet wat wijsheid is, ook gezien ik niet weet wat voor rozen het zijn. Iemand een nuttige tip? ![]()
Heb je misschien een foto van de struik?
Google Lens kan je misschien wel vertellen welke roos het is? Dan kun je wat gerichter zoeken wat je moet doen want dat is nu lastig adviseren denk ik
Oh dat is een goede! Ah die verteld me dat het een veelbloemige roos is. De vorige bewoonster zegt dat het geen struik is maar een boom? Een stamroos dan denk ik? Al zie ik meerdere stemmen dus trek alles in twijfel ![]()
Geprobeerd een foto te maken maar is redelijk lastig haha
Ik zoek planten die goed zijn voor insecten en die in een pot in de schaduw kunnen. Iemand enig idee? Ik zaai al inheemse bloemen. Ik heb al herfstasters (aanrader!) en een vlinderstruik (die het niet zo lekker doet in de schaduw). Iemand enig idee?
Salvia’s. Zijn er ook in allerlei kleuren, lekker lange bloei ook.
Anemonen, akelei, digitalis (zaait wel uit als een gek en is giftig) vind ik leuk en kan in een pot. En ik kijk zelf af bij dit soort schaduw borderpaketten en wat daar in gaat: Borderpakket Schaduw | Biologische tuinplanten voor je border met beplantingsplan | Sprinklr
Die doen t niet zo lekker in de schaduw toch?
@wiewatwaar flintertje einde dag, ik ga kijken en even goed uitzoeken welke goed is voor insecten ![]()
@itakepictures ohja anemoon en akelei heb ik ook maar zie weinig insecten erop! Misschien moet ik even zoeken welke dan beter zijn… digitalis is ook prachtig
lukt dat goed in de schaduw?
Ja digitalis is echt een schaduwplant! Ik heb ze wel in de volle grond, weet niet hoe ze het in een pot doen
Oh lol dan heb ik geluk denk ik? Heb een hotlips en een paarse die echt achter het huis op het noorden staan en gaan heel lekker deze zomer.
Sweet alysum
Digitalis in pot gaat prima. Hebben heel weinig voeding en licht nodig. Zijn bosplanten.
Bedankt allemaal ![]()