Ik heb 2 weken terug mijn snijbieten gezaaid en ze groeien echt enorm snel
De bloembollen van de Lidl zijn bij mij elk jaar het mooist! Dan heb ik een mand verlepte dure narcissen en staan deze bollen van een euro ernaast te stralen ![]()
Hetzelfde met de moestuinzaadjes
Lekker veel in een zakje en de meeste komen uit, vaak genoeg dat ik andere heb waar dat niet gebeurd
Leuk, ik vroeg me al af wanneer ze weer in de winkels zouden liggen
die minnow is een heel mooie narcis!
Gisteren was ik de schoenlappersplanten aan het vermeerderen toen mijn buren bezoek kregen. De buren waren niet thuis en ik knoopte een gesprekje aan met de man die aan de deur stond. Hij was toevallig nog op zoek naar planten voor in de schooltuin van zijn kinderen en ik moest van een hoop schoenlappersplanten en irissen af dus die heb ik mooi mee kunnen geven
zo leuk, gewoon aan iemand die ik nog nooit heb gesproken
Ik heb wederom een domme vraag als onervaren tuinier🤣 Ik heb mijn Zinnia’s uit de potten gehaald, zodat er iets anders in de pot kan. Het was één en al wortel dus lukte mij niet om de grond te hergebruiken. Kan ik iets doen om die gewortelde grond dan alsnog gebruiken? Of is dat gewoon ‘op’ en moet er nieuwe grond in? Dankjewel alvast😀
Ik zou nieuwe grond gebruiken want alle voedingsstoffen zijn er waarschijnlijk uit
Wanneer planten jullie je bollen? ![]()
Ik wil dat dit of komend weekend gaan doen. Wil sowieso de tuin winterklaar gaan maken de komende tijd.
Dus alle onkruid eruit, moestuin leeghalen en alle aarde even omwoelen.
Dankjewel!!!
Ik doe het meestal in fases tussen nu en zelfs december/januari. Tulpen sowieso pas in december en meestal kan ik het niet laten om in december in de opruiming nog bollen te kopen.
@Flopsyunicorn Het is beter voor het bodemleven om niet om te woelen maar juist iets bovenop te legggen, bijvoorbeeld bladafval, compost of mulch.
Ohh tulpen later? Ik heb veel tulpen dus goed om te weten! Het is dit weekend zulk mooi weer, maar ik wacht dan nog even ![]()
Ja op mijn type grond rotten ze weg als ik het eerder doe. Zie ook
In potten doe ik tulpen trouwens wel eerder, in een bloembollenlasagne. Ik vind het sowieso juist leuk om in de herfst en winter in de tuin te rommelen, beetje bollen planten, beetje opruimen, dingen verplaatsen, weer wat bollen/andere dingen planten, en het niet allemaal in een keer te doen.
Jaa absoluut! Ik moet er sowieso nog een lading tegels voor wippen dus het is nog wat werk, dus alleen maar fijn dat het beter later kan. Heb ik daar nog even tijd voor ![]()
Dank voor de link!
Klopt maar mijn moestuin bakken staan op pootjes dus geen beestjes etc.
En anders zijn het een paar pissebedden ![]()
Wat is de reden dat je nu wil snoeien? Zit het in de weg? Mijn ervaring met vlinderstruiken is dat ze heel sterk zijn en erg hard groeien. Het is inderdaad het beste om in het voorjaar te doen, maar ik heb het een keer in het najaar gedaan en dat ging ook prima. Als je hem snoeit, snoei hem dan wel tot max een halve meter boven de grond. Het eerste jaar was ik heel voorzichtig met een klein stuk eraf en toen groeide hij tot boven de tweede verdieping van het huis ![]()
Ze kunnen heel veel hebben, en groeien als kool.
Ik zou het nu wel aandurven met de oplopende temperaturen aankomende week.
Het is echt een taaie plant hè! Ieder jaar ben ik weer bang dat ik m te ver terug heb gesnoeid maar hij doet het vooralsnog prima
Love hoe de kat er ook steeds bij poseert ![]()