Ik heb eindelijk bloembollen besteld! Alleen ik wacht denk ik tot begin november met planten want er staat best nog wel veel groen en bloeiend in de tuin dus ik heb nog geen overzicht… Nu eerst nog even genieten van het groen!
Weet iemand waar ik bloembollen kan bestellen die niet slecht zijn? Ik weet sprinklr en Vreekens maar daar hebben ze allebei weinig keuze.
Is alleen op bio letten dan voldoende?
Love jouw kat!
FAM flower farm
Natural bulbs
De warande
FAM Flower Farm is niet biologisch toch? Ik bestelde ze na een tip van iemand en die zei daarna dus dat ze niet biologisch zijn ![]()
Neee fuck net voor 80 euro daar besteld
. En nog voor 110 bij natural bulbs.
Ja ik had dus hetzelfde ![]()
heb ze daarna ook maar gewoon bij groenrijk gekocht, volgend jaar alles biologisch ![]()
Natural bulbs heeft een 100% biologisch aanbod
Ik had daar gister al een bestelling gedaan. Heb nu de tulpen en narcissen geannuleerd bij fam en de rest hier ook besteld. Ze hebben alleen geen sneeuwklokjes en blauwe druifjes. Dus moet daar eigenlijk nog naar op zoek.
De Bloemoloog heeft die volgens mij wel (ook biologisch)
Voor degenen met grote moestuin, heb je houtsnippers of andere mulch om onkruid tegen te gaan? Ik word zo moedeloos van de snelheid van brandnetels maar wil ook geen €300 aan houtsnippers uitgeven. En ik twijfel ook heel erg of ik alles niet gewoon moet laten gaan maar heb zoveel woekerende planten dat ik bang ben dat ik er geen groenten meer tussen gekweekt krijg.
Bij mij bij bijvoorbeeld de aardbeienplanten ligt er stro onder
Dit heb ik gewoon gratis van marktplaats dus koste me niks en het maakt niet uit als het stro al ouder is oid
Hmm ja misschien had ik erbij moeten zetten dat het echt om minstens 25m2 gaat haha. Dus dan zou ik echt al een giga stro baal nodig hebben.
Gaat het om paden of grond van bedden? Ik leg worteldoek over stukken grond waar ik tijdelijk niks heb groeien. Mijn paden zijn oude stoeptegels en onder een paar fruitbomen heb ik worteldoek met houtsnippers maar dat was inderdaad niet perse goedkoop.
Edit en koop zo’n ouderwetse schoffel, die werkt vind ik echt fijn:
Ja grond van bedden inderdaad. Heb in principe al flink wat paden liggen maar nu bijv ook een lege pumpkin patch van 2 bij 6 die ik wel enigszins leeg wil houden tot ik er volgend jaar weer courgettes op kan zetten. Daarvoor is een doek wel een goed idee indd.
Je zou ook even kunnen vragen of er niet iemand veel tuinafval + een hakselaar heeft. Wij hebben altijd veel over dus mijn vrienden kunnen gratis wat kruiwagens komen vullen.
Ik weet niet hoe jullie die bollen inplanten maar ah, best tool ever dit. Mijn rug is nooit zo blij als ik dit ga doen, dus ik dacht is er een tool voor die mij beter helpen kan? Dit jaar heb ik niet zoveel bollen, stuk of 50, maar ze zaten er met 15 min in…
Helemaal blij als iets ook echt werkt.
Ik heb via Amazon besteld, deze was het. Tuinboor Amazon.nl
In mijn dorp kon je deze maand één specifieke dag gratis houtsnippers ophalen (max 1m3). Misschien is dat nu ergens ook bij jou?
Ja dat onkruid is echt killing in de moestuin. Je moet het helaas wel echt bijhouden anders heb je er later 10x zoveel werk aan. Probeer regelmatig even de schoffel door de grond te halen, dan ben je veel gedoe voor. En mulchen kun je gewoon uittesten op een stukje toch? Ik zou een zak houtsnippers halen bij het tuincentrum (kost bij Intratuin 13 euro) en gewoon eens proberen of het goed helpt.