Neejoh, zolang je het niet opeet is het niet giftig voor mensen, en ouders moeten maar een beetje opletten dat hun kinderen niet de planten in andermans voortuin gaan staan opeten toch?
Oh gelukkig haha, ik las een hysterisch bericht van een influencer en het klonk alsof een kind daar aanzit al dood aan kan gaan. Had al niet echt zin om hem er weer uit te gaan halen!
Kinderen horen echt met hun handen van jouw planten af te blijven. Lekker laten staan die plant.
Weten jullie sites waar ik voor een redelijke prijs planten kan bestellen? Ben al 4 keer naar het tuincentrum gefietst maar ik ga écht niet in de rij staan om een karretje te pakken en vervolgens in de rij staan om naar binnen te mogen. Intratuin en Praxis hebben bijna alle planten alleen in het tuincentrum en ik ben er wel ff klaar mee om elke keer voor niks op en neer te fietsen.
Ik laat zaden van boontjes voorkiemen tussen nat papier, in een vershoudbakje. Zodra de zaden gekiemd zijn, heb ik ze pas onder de grond gestopt. Ik had er 12 in dat bakje gedaan en maar 8 waren geschikt! Daarnaast hebben bonen het lastig <5 graden en dat is het (bij ons) geweest de afgelopen nachten. Wellicht dat het met warmer weer ook weer sneller groeit!
Nee ze zijn alleen beschikbaar in de winkel helaas
Op de markt??
Eindelijk geen regen meer en niet zo koud mee dus heb alles in mijn moestuin geplant. Werd echt tijd want ik had oa courgetteplanten van 40cm en dat paste niet meer echt in de keuken dus ik had ze in het bad gezet maar dat is ook niet ideaal natuurlijk. Gisteren nieuwe aarde in mijn bak gedaan en alles geplant. Dit jaar de komkommer vooraan gezet en de tomaat achteraan want die vrat al het licht op en toen ging mn komkommer dood.
Ben benieuwd! Heb ook prei omdat ik succesful adult wil zijn maar die groeit nog niet zo hard.
M’n buren vinden de aarde stinken. Ik heb een kweektafel van el.ho met moestuingrond erin. Hebben jullie tips?
Geef je buren een geurkaars. Zeurneuzen.
Haha Goed idee
ze naar de maan sturen
Extra bemesten en tegen de buren zeggen dat ze een hutje op de hei moeten gaan zoeken
Bedankt voor jullie antwoorden, ik heb weer kunnen lachen! Ik was echt even in paniek of ze mij konden verplichten m’n moestuintje van m’n balkon te halen. Ik laat het wel lekker aan hun kant staan.
Is dit hoe het voelt om kinderen te hebben? Ben echt méga trots op m’n tuinboonplantjes, vandaag in de moestuin geplant.
Ik heb vandaag m’n balkon een beetje verbouwd, zodat ik plek heb voor nog meer planten. Ik heb de elho veggie wall gekocht en zoek een plant voor in deze bak. Ik heb en balkon op het zuiden. Hebben jullie een idee? Ik dacht misschien een vlinderstruik.
Dank je wel! Daar kan ik wat mee. Hopelijk kan ik binnenkort naar het tuincentrum. M’n bak komt volgende week binnen
Mijn gevoel zegt dat hier iets niet pluis is. Klopt dat? Wat is dit en is het wel of niet schadelijk?
Je ziet op de afbeelding een rozenplant trouwens met sterk geurende bladeren, al zijn de meeste knoppen nog gesloten.
Ik vind dille ook mooi hiervoor.