(Moes)tuintopic (Deel 1)

Ik heb twee vijgenboompjes gekocht.
Weet iemand of die het beste in potten kunnen of in de volle grond?

En trouwens, die grassoort in die emmer links heb ik gewoon bruut uit onze vorige tuin getrokken net voor het leeghalen en hij doet het echt fantastisch :heart_eyes:

6 likes

Ik heb nu best veel ontkiemde planten: welke kan ik hiervan al in de tuin zetten?
Het gaat om vlnr: wortel in eierdoos, twee x courgette in zwarte kleine bakjes, bonen onder glazen deksel, tomaat en komkommer in houten kist, jalapeno en nog meer courgette:

1 like

Die komkommer ziet er het best uit, maar dat is wel een zeurkous qua warmte en zon dus die zou ik persoonlijk nog binnenlaten tot het weer wat warmer is.
Verder zou ik echt veel uitdunnen voor het naar buiten gaan want anders krijg je veel zwakke plantjes, dan beter minder maar wel sterke.

Ja, ik doe ook niet alles in de tuin hoor, heb ik helemaal geen plek voor, 15 courgette planten hahaha! Ik denk dat ik de andere weggeef :blush:

Dan laat ik het geheel nog ff lekker binnen staan!

1 like

Leuk sfeertje :heart_eyes: Waar heb je die leuke schelpenhanger vandaan? Wat betreft je vijgen vraag heb ik geen idee haha!

Hier een vraag over lavendel. Zo’n makkelijke plant die in de volle grond weinig nodig heeft schijnt? Ik heb em nu meer dan een maand geleden geplant in mn geveltuin maar er gebeurt helemaal niks? Geen nieuw groen, gaat ook niet dood, helemaal niks. Er staat een roos in dezelfde grond en die heeft allemaal knoppen. Vreemd toch? Iemand een idee wat er mis gaat?

1 like

Mijn buren hebben een mega vijgenboom en die staat dus gewoon in de volle grond, lijkt me dat dat met zo’n mini ook wel kan?

1 like

Ze doen het het beste in de volle grond! Mijn ouders hebben er twee staan en aan eentje zitten de eerste vijgen al!

1 like

Die schelpenhanger is van de Action!
3,49 ofzo dacht ik.

Ik heb ze toch maar in potten gezet,
Misschien dan volgend jaar in de volle grond.

2 likes

Wij hebben ze in de volle grond staan, ondertussen zijn ze heel erg groot (de hele schutting aan 1 zijde is nu vijg, ongeveer 10 meter) vooral de standplaats is belangrijk, ze hebben veel zon nodig!

En je gras is volgens mij Iris aan de paarse bloem te zien, mooi!

Oh! Ja nu je het zegt ik denk het ook. Ik wist dus niet wat het voor soort was, maar het zou best een Iris kunnen zijn ja! Mooi :smiling_face_with_three_hearts:

En onze tuin is op het zuiden dus die zon voor de vijgen komt wel goed. Misschien dat ik ze alsnog wel in de grond poot. Ik heb alleen nog geen andere planten voor de tuin dus moet nog even kijken hoe en wat.

Ik heb allemaal courgette stekjes op mijn kamer, maar vandaag zag ik dat het leek alsof er op veel bladeren schimmel zit. Enig idee wat het is en wat ik er tegen kan doen?

Heeft iemand DE tip tegen mieren. Zowel buiten als binnen liggen hopen met zand en vooral binnen vind ik dat heel vervelend. Muntjes, lokdozen, poeder… niets werkt echt.

Insectenhotel vraagje…

Ik trof net dit aan. Is deze ‘bezoeker’ normaal of moet ik mij hier zorgen over maken? En wat is dat ding in de linker ingang?

1 like

Is het meeldauw?

Ja ik denk het wel!

wat vinden jullie van tuinkabouters of andere tuinbeeldjes?

1 like

Eng

1 like

Je hebt wel mooie exemplaren. Moet ik ook wel zeggen want wij hebben een paar metalen (van dat roestbruin) vogeltjes in de tuin staan, beetje verstopt tussen de planten en op tafel een paar muisjes. Maar tuinkabouters enzo… misschien als extra schrikeffect in een hoekje.

Bij mij op de moestuin hebben de buren een heel eng egel-beeldje in de tuin staan. Schrik me elke keer rot als ik langs loop.

Voor mij geen beeldjes in de tuin.

1 like

Jongens, ik word dit jaar helemaal verrast met planten die spontaan groeien in mijn tuin. Nu ineens dit? Herkennen jullie het?

In de achtertuin waren vorig jaar planten helemaal kapot gegaan en die komen nu ineens terug?? Een paar weken geleden realiseerde ik me bijvoorbeeld dat mijn hosta’s het allemaal niet hadden overleefd, en nu zijn ze er ineens weer. Ook twee bloeiende planten groeien ineens terug vanaf nul. Ik hou van de natuur!