(Moes)tuintopic (Deel 1)

Nou… helaas niet allemaal, onze kat kakt altijd in onze eigen tuin en is te lui om ff te graven ofzo. Dus laat ze die in volle glorie liggen.

Niet lullig bedoeld @Miep42, maar wat zou je dan willen dat de eigenaar van de kat doet om het te voorkomen? (Als je dus wist van wie die was)

1 like

Oh hahaha, wat een ass! Die van ons blijft soms echt doorgraven terwijl de halve mount everest al op z’n drol ligt, dus ging er beetje vanuit dat dat de norm was.

2 likes

Heel mooi! Fijn dat je nu kunt sproeien en genieten. Mijn border gaat nu pas zijn tweede jaar in en heb nog lege plekjes. Heb toevallig ook ijzerhard besteld eergisteren, hoop dat die t doet!

1 like

Oooh wat een prachtige borders, ik ben jaloers! Hier pas de tuin omgegooid, ben benieuwd hoe het eruit ziet als alles volgroeid is.

1 like

Mooi wat je post!
Dropplant en duizendknoop zijn wel opties inderdaad, die ene die zo woekert is inderdaad Japanse duizendknoop.
Kattenkruid is ook mooi, maar onze tuin is al een soort snelweg voor katten lijkt wel, ze lopen er allemaal doorheen. Ben bang dat kattenkruid ze helemaal aantrekt. Weet niet of het zo werkt haha maar ik ga het maar niet uitproberen.

Annabellen heb ik ook. Helaas waren ze vorig jaar mega lang waardoor ze te zwaar werden en omvielen. Afgelopen winter was de eerste winter dat wij hier wonen en ik heb opgezocht wanneer je ze moet snoeien, hoop dat het nu beter gaat. Denk dat de vorige bewoners te vroeg hebben gesnoeid waardoor ze waterstelen kregen.
Ze worden nu trouwens wel aangevreten door slakken, zo zonde :frowning: Ik strooi nu iedere ochtend de koffieprut van m’n vriend er omheen en twijfel nog over bierbakjes ingraven. Eerst maar eens kijken wat de koffie doet.

Wel balen dat je tuin nu vol is haha, zit je dan met je hobby :joy: Maar het lijkt me ook lekker om op mooie dagen lekker in je volle tuin te zitten en gewoon te genieten van het resultaat :heart_eyes:

1 like

Zou een luie kat kunnen zijn maar veel katten begraven het. Zou het niet ook een luie buur kunnen zijn die zijn of haar hondje even die tuin in mikt in de ochtend?
Edit: je zou er anders ook nog een plant ondersteunend raster over kunnen leggen op vijf cm van de grond.

1 like

Sateprikkers werkt ook!

1 like

Het was inderdaad begraven, had de schijt mooi blootgelegd voor de foto.
@Baratheon ja geen idee eigenlijk :’-) heb nooit een kat gehad dus weet niet of er iets aan te doen is. misschien kan ik ze aanraden zelf een grote bloembak vol te planten met leuke bloemen voor de bijtjes want de kat schijnt zich er meer thuis te voelen dan in de kattenbak.

3 likes

In mijn moestuin slaat een groep naaktslakken vaker toe. Een dag nog mooie groene blaadjes en de volgende ochtend alles weg ;( Ik heb nu een aantal biervallen geplaatst dus ik hoop dat massaal daar in gaan.

Ik heb t idee dat de koffieprut zn werk heeft gedaan hier (we drinken veel koffie haha). Mn hosta’s zijn nog amper aangevreten en normaal zijn die heel snel een gatenkaas door de slakken.

2 likes

Hier ook vol team bierval en het werkt!!

2 likes

Geweldige foto’s @Miep42 duidelijk kattenpoep.

1 like

Haha wat een service voor de hortensia! Is dat toevallig tegen verbrande bladeren? Ik denk dat die van mij dat een beetje hebben bovenop. Terwijl ik toch niet sproei overdag en het zat er al voor deze warme dagen, maar zou niet weten wat het anders is. Donker rode randen en een paar randjes bruin en verdroogd.

Oké mijn hortensia’s zijn dus echt dood, denk gewoon te veel zon want aan de andere kant van de tuin staat er ook een en die leeft nog. Wat zijn makkelijke planten die in de volle zon kunnen staan en echt 0 onderhoud nodig hebben? Liefst iets met bloemen ofzo

Oh ik dacht dat rozen wel veel aandacht nodig hadden?? Die wil ik echt super graag maar hoorde dat die echt veel werk zijn. Okeeeee dan ga ik rozen kopen :smiling_face_with_three_hearts:

Ik bedenk me net, in de schuur staat nog een parasol die veel te klein is om onder te zitten. Een beetje zoals op jouw foto denk ik. Ik zie mogelijkheden, ben benieuwd wat mijn vriend ervan vindt als ik de bloemetjes onder een parasol zet :rofl:

1 like

Ik heb dit al geïntroduceerd als ‘het plantenforum’, klinkt extra interessant haha. Hij vroeg vanmiddag al of ‘de mensen van mijn plantenforum’ ergens verstand van hadden, weet alleen niet meer wat het was.k

Edit: ik heb je foto ook aan hem laten zien haha

1 like

Lavendel! Goed voor de bijen ook.

Edit: oh sorry je heb al super goed advies gekregen :grimacing: was iets te enthousiast

2 likes

We gaan het inderdaad aankaarten bij de huisbaas! Daarnaast las ik ook veel over mulchen dus hier ga ik ook mee beginnen om de grond minder snel te doen uitdrogen.

1 like

Het kan ook vorstschade zijn, dat hebben die van mij helaas ook. Alles had frisgroene blaadjes en opeens vroor het toen weer een nacht. Nu hebben ze zo’n roodachtige puntjes helaas.

1 like