*we hopen dat de grond wat beter blijft liggen en langer vochtig blijft met die pallets.
Wat voor tips hebben jullie om een courgette uit te planten? Het zit nu in een kleine pot en het groeit best hard tot mijn verbazing. In een filmpje zag ik dat ze uitplanten in een echte (moes)tuin, maar ik woon helaas in een appartement. Heb wel een balkon, maar daar krijg ik weinig zonlicht. Tot nu staat het op mijn vensterbank en daar doet ie het onwijs goed. Ik wil het niet verpesten, dus ben erg benieuwd naar tips/ideeën.
Ik heb al een aantal jaar een bosbessen struikje maar nog nooit een blauwe bes gespot Rode bessen doen het heel goed!
Ik vind de droogte dit jaar ook echt extreem Mijn vader heeft al bijna 40 jaar een groentetuin op een afgelegen plek en is daarmee afhankelijk van water dat hij opvangt. Dit jaar is alles al verdord in mei, dat is volgens hem nog nooit eerder voorgekomen.
Thanks! Voor nu zet ik het maar over in een diepere pot en later moet ik het toch weggeven ben ik bang. 1-2 meter is niet te doen op mijn vensterbank
Ja, hij maakt normaal gezien gebruik van een waterreservoir. Daar zit nog wel wat in van de winter maar niet veel. Ik heb voor mijn verjaardag (maart) een regenton gekregen maar daar zit ook amper water is… Ik woon dan ook landinwaarts, dichter naar de kust is wel meer regen gevallen.
Kom even dit topic binnenvallen omdat ik mijn courgette wil showen.
Maar over de regen, wij sproeien de tuin elke avond en elke avond zijn er wel een paar planten die er zo dor uitzien.
Vaak als een plantje 4 blaadjes heeft zouden ze het moeten redden buiten.
Oh dat is een goede maatstaf. Dank je.
Ik heb zonnebloemen van die grootte in april al in de tuin gezet en doen het nog steeds. Kan dus!
Ik heb de mijne eind maart geplant in de tuin en ze doen het super goed!
Die gaatjes in de bladeren zijn van slakken toch? Hoe jaag ik die Gore beesten weg
Ik vond het al zo raar dat mijn radijsjes maar niet omhoog kwamen. En uiteindelijk kwam er blaadjes, die grotere stengels werden. Keek ik even goed, heb ik blijkbaar broccoli daar gezaaid
Jaaa rode aardbeien! Heb ze direct even wat hogerop gezet want de onderste rode raakte de grond al aan.
In de roze emmer zitten ook aardbeien planten die terug opgekomen zijn van vorig jaar, maar daar is nog geen aardbei te zien.
Oeh lekker! Maar mogen ze de grond niet raken? Mijne staat gewoon in de tuin, die raken de grond wel
Ja leeeuk! Meer tuin/moestuin foto’s (ok wilde ze ook in spoiler maar lukt niet haha)
En voor het huis staan nog klimrozen, lavendel, lampenpoetsersgras en stokrozen
Ik merkte vorig jaar dat ze dan beginnen te rotten! En dat vind ik zonde haha. Aardbeientelers doen er daarom stro onder (STRAWberries haha) maar dat heb ik niet.