Bedankt voor je reactie! En kun je tomatenvoeding ook voor aardbeiengebruiken, gezien ze allebei kalium nodig hebben?
Morgenvroeg om 9u op bbc2! Dat is dan de herhaling van de uitzending van vrijdagavond 10.00u. Ook leuk dat hij altijd jobs for the weekend deelt, dingen die je in de tuin kan doen afhankelijk van het seizoen.
Ik heb enorme last van bladluis in mijn appelboom Nou las ik dat het planten van bepaalde kruiden (dille, knoflook, ui etc.) kan helpen, maar mijn boom is best groot en er zit zeker een dikke meter tussen de grond en de eerste tak, heeft dat dan zin om iets in de grond te planten ? Of moet ik dan wat knoflook en ui in de boom is hangen ? Of juist een soort knoflook/uienbouillon trekken en dat erop sprayen
Ik word echt helemaal enthousiast van de mooie bloemenborders hier
Wij hebben de afgelopen maanden de hele tuin gestript en een nieuw terras gelegd, nieuw gazon gelegd, en een nieuwe border gemetseld met de trommelstenen van het oude terras. Is echt supermooi geworden (al zeg ik het zelf), en ben zo blij dat ik eindelijk plantjes neer kan zetten die ik zelf echt mooi vind! Tot nu toe hebben we heucera, helleborus, siernetel, campenula, salvia, zeeuws knoopje, toscaanse jasmijn, clematis, een heerlijk geurende roos, en heel veel dahlia’s. Heb ook nog wat gladiolen geplant en delphinium gezaaid. Nu nog op zoek naar een mooie callicarpa en wat planten die mooi groen blijven in de winter.
De enige tegenvaller is dat onze prachtige japanse esdoorn die we hebben verplaatst het waarschijnlijk niet gaat overleven - daar ben ik echt wel een beetje verdrietig over. Als iemand tips heeft om hem nieuw leven in te blazen…
Is dat een clematis met een tweede bloeiperiode? Dan knip je de uitgebloeide bloemen uit de struik! En dan heb je laat in de zomer nog een keer bloemen. Bij dit type moet je trouwens wel oppassen met snoeien. Wordt vaak gezegd in maart te snoeien, maar als je maar even te laat bent, heb je meteen een mindere 1e bloei. Echt licht snoeien en liever in de herfst ook nog een keer licht.
Ik denk night sky petunia
Mmm nee er staat gewoon bloeit van mei tot in september? Zou het kunnen dat ie te weinig voedingsstoffen krijgt? Zo stom, hoopte echt op een plant vol bloemen. Heb em wel net geplant dit jaar. Zou het daaraan liggen?
Ik heb helaas geen oplossing voor je, maar wel hetzelfde probleem met onze pruimenboom. Ik ben deze week al drie keer met de plantenspuit met afwasmiddel en water in de weer geweest, maar dat lijkt weinig te helpen. Als iemand de gouden tip heeft
Leuke varianten zijn dat zeg! Het zou ook Starry Sky Burgundy kunnen zijn, daar zie je die gele kern soms terug?
Ja dat is hem denk! Top dankje
Ik spruit planten/bomen dan altijd in met een beetje dreft opgelost in water. Was een tip van mijn vader die veel tuiniert. Planten lijken er niet onder te lijden, maar de bladluis gaat wel weg.
Ik geef de aardbeienplanten alleen water en zij doen het goed. Ook een plant van vorig seizoen heeft al weer aardbeien.
Ik heb van mijn ouders geleerd dat je uitgebloeide bloemen er zsm uit moet halen zodat er nieuwe kunnen komen. Oude bloemen kosten de plant energie en dan kunnen ze geen nieuwe aanmaken.
Ik vind jullie foto’s echt leuk om te zien, doe daardoor inspiratie op. Mijn tuin heeft het moeilijk op dit moment, maar ik word heel gelukkig van alles wat mooi bloeit en groeit!
De gerbera’s, asters en leeuwenbek heb ik gister gekocht, dus die laat ik wennen in de schaduw.
Leeuwenbek is ook zo’n leuk plantje, word ook snel groot! Bij mij helaas pas vol met witte beestjes heb hem toen weg gegooid gezien hij het niet meer goed deed ook (in pot)
Het eerste jaar gaf mijn clematis ook veel minder bloemen. Goed water blijven geven, bloemen eruit knippen en kijken wat er gebeurt. Sommige sites geven aan “bloeit van mei tot september”, anderen geven aan dat er 2 bloeiperiodes zijn, de eerste nu mei-juni en de tweede in september. Ik zou het gewoon even afwachten. Ze geven trouwens mooiere bloei met mest. Rozenmest is uitstekend. Ik geef in maart en aan het begin van de bloeiperiode mest.
Ik hoop ook echt op een paar flinke buien, het is zooooo droog
Wat een mooie tuinen allemaal! Ik heb niet echt supergroene vingers maar hou wel heel erg van bloemen en planten en light tuinieren haha
Dankjewel! Ik heb precies hetzelfde met oranje rozen (gele ook haha) maar idd, hier heb je heel mooi een roze-oranje-gele overgang erin. Ik zag ze in de plantenwinkel waar ik destijds werkte en heb ze meteen voor mezelf achter gezet haha
Die voorlaatste is de physocarpus diabolo! Een struikachtig boompje, ik vind vooral de paarsbruine bladeren zo mooi als afwisseling met alle groene bladeren van andere planten. De witte bloemetjes drogen in tot een soort rode besjes/bolletjes die er ook nog mooi uitzien. Het duurde na het planten wel 2 jaar oid voor we ook echt die bloemen kregen, maar zonder bloemen is hij vanwege het blad ook wel mooi vind ik!
Zo leuk al die foto’s!
Ik heb vorige week mijn hele tuin aangeplant. Hebben renovatie gedaan. Dus om te weten hoe mooi alles wordt moet ik nog 1 tot 2 jaar wachten.
Heb wat vruchten struiken maar ook rozen en vlinderstruik, die zijn allemaal niet optimaal in bloei dit jaar.