Ik heb biervallen gezet met triple bier, hopelijk gaat het extra goed
Dan gaan ze triple over de kop
Ik hoop het! Binnen hoeveel uur komen ze?
Zodra je je bord met happy hour buiten zet
2 zielen 1 gedachte
Ik ga morgen ook biervallen maken rondom mijn aardbeienplant, moet je dat dagelijks legen en opnieuw vullen?
Ik moet dus nog steeds beginnen mulchen en wou hooi of stro kopen maar nu lees ik dat dit massaal slakken aantrekt (en door jullie verhalen zie ik die liever niet komen ). Iemand andere mulchtips?
Shit, ik ben vanochtend vergeten te kijken
Ik heb besloten morgen mân hele moestuin (of Nja, wat er van over isâ:joy:) leeg te trekken. Ik ga heel de aarde goed omspitten, doorspoelen, kalk strooien waar nodig is⊠even zorgen voor nieuwe goede basis. Wat nog goed groeit zet ik terug of laat ik staan, maar alle aangegeten planten trek ik eruit (lees: er blijven 2 planten staan). Daarna cacao doppen en stekjes halen bij het tuincentrum en dat dan nieuw in de aarde zetten. Hopelijk helpt dat en kunnen we toch nog een beetje van onze moestuin genieten dit jaar
Heeft iemand ervaring met zaden oogsten van akelei? Wanneer kan dat ongeveer? En blijven de zaden lang kiemkrachtig?
Ik wil graag een aantal zaadjes, omdat het me leuk kijkt om deze in een volgende tuin weer te zaaien en nu verhuis ik wat eerder dan verwacht naar een andere kamer. Met als doel wanneer ik ooit een huis met tuin voor langere tijd heb, ik een aantal soorten planten als herinnering heb, die steeds âmeeverhuisdâ zijn.
Mijn appelboom staat weer in bloei
En de grootte van mijn courgette plant is echt niet in verhouding tot het aantal courgettes die hij geeft.
Haha! Onze courgetteplant is ook al gigantisch en er hangt nog niet eens één courgette aan
Mijn tomaatjes verdubbelen dagelijks in grootte zo benieuwd wanneer ze rijp gaan zijn!
Zijn ze dat ooit? HahaâŠ
Ah ik voel echt met je mee. Als die energie die je erin stopt. Ik zou ook alles eruit trekken en je hebt gelukkig nog wel even de tijd om van alles te laten groeien
Dit is het eerste jaar dat ik ze heb, heb eerst komkommer gehad en dacht dat die ongeveer gelijk zou zijn qua formaat. Niet dus.
Denk ook niet dat ik deze volgend jaar weer ga zetten, kost me iets teveel ruimte voor wat ik ervoor terug krijg.
@bonfire Ja ik verbaas me ook over hoe goed het gaat met mijn tomaatjes, daar heb ik ook al een heel oerwoud van. Mijn moeder heeft elk jaar tomaten planten en daar kan ze echt een paar maanden van eten.
Wacht het nog even af, want ze kunnen de hele zomer door courgettes geven. Is inderdaad anders dan komkommer, die groeit omhoog toch? Net als tomaat.
Een komkommer kruipt meer dacht ik, niet perse als tomaat en heeft een kleiner blad als courgette. Op de foto staat linksonder, naast de courgette een komkommer plant, met het lichter blad. Heb ze er tegelijkertijd ingezet, maar denk dat deze iets meer moeite had met de vorst die nog was geweest. Maar echt minuscuul vergeleken met de courgette.
Oh, ok, bij mij op de tuin (niet mijn eigen tuin, maar ik ben lid en mag er oogsten) wordt de komkommer omhoog geleid, net als de tomaat (beide in de kas) en de courgette staat in rijen in het veld. Gigantische planten en nog steeds goed zoeken om soms joekels van courgettes te vinden. Ik blijf me verbazen hoeveel courgettes er gedurende het seizoen af komen. Maar goed, dat is anders in je eigen tuinâŠ
Komkommer kan zowel klimmen als kruipen (of eigenlijk soort van slingeren). Maar is vaak makkelijker in een kas qua ruimte om ze vast te binden zodat ze de hoogte in gaan. Ook makkelijker te plukken vind ik zelf!