(Moes)tuintopic (Deel 1)

Nou kan serieus wel janken. Gisteren alles omgespit, hele moestuin netjes gemaakt en toch weer nieuwe stekjes erin. Nu zie ik net dat die stekjes gewoon wéér zijn opgegeten. Nu wil ik misschien toch maar biervallen gaan neerzetten, want op deze manier is het ook niet leuk meer🙄

Heb nu nog maar een paar planten erin staan die nu aangevallen worden. Stomme slakken :sob:

Ah wat stom! Kan me je frustratie goed voorstellen.

Wij strooien ook weleens van ecostyle escar-go (geniale naam overigens), dat werkt ook wel goed. En laatst hadden we om de stekjes dahlia bloempotten gezet met de onderkant eruit (hoopt dat dit logisch klinkt). Dat hielp ook wel aardig.
Succes iig!

Dit klinkt als een perfect boek wat ik mijn man cadeau ga geven!

1 like

Ik ben zo blij met de sloot in mijn tuin. Kan ik alle plantjes voldoende water geven zonder kraanwater ervoor te gebruiken

3 likes

Late reactie, maar ik heb een sneeuwbal. Komen in de winter witte bloemetjes in en blijft groen.

Edit: en @Axolotl slakken zijn gek op jonge plantjes, dus niet gek dat ze die opvreten. Ik zou er inderdaad iets overheen/omheen zetten zoals een halve omgekeerde fles of bloempot zonder onderkant.

1 like

Zo leuk dit

http://www.1000geveltuinen.nl

1 like

Man is vanmorgen bezig geweest met de kinderen om een paar slakken weg te halen. En dit is niet eens alles :scream:

2 likes

:scream: Ik ben helemaal voor de natuur en ben zielsgelukkig met het leven in de tuin van bijen/hommels/vlinders/libelles etc. Maar slakken…tja, die moeten gewoon even niet mijn planten opeten.

2 likes

We zetten ze ergens anders uit. Wonen gelukkig vlak achter een groot natuur gebied dus daar kunnen ze naar hartelust dingen opeten (of opgegeten worden😂)

2 likes

Daaaaaaaag :wave:t3:

11 likes

In mijn ervaring werken aaltjes het best, kaneel enzo deed helemaal niks.

1 like

Ja aaltjes sowieso en de grond meer laten uitdrogen en alleen van onder water geven zodat de bovenste grond droog blijft en ze daar geen eieren in willen leggen.

1 like

Het was volgens mij al eerder benoemd, maar er bestaan slakkenborstels. Ik heb het dit jaar uitgeprobeerd rondom mijn dahlia’s en het lijkt wel te helpen. Ik weet niet of je een afgebakend stukje moestuin hebt? Want dan kun je deze borstels langs de rand van je moestuin plaatsen. Het scheelt mij veel frustraties bij mijn dahlia’s

Wat zou ik in de tuin bij onze blokhut kunnen zetten? We komen daar soms ook echt tijden niet, dus het moeten een beetje sterke planten zijn die ook tegen droogte kunnen. Ik heb er een deel (moes)tuin gemaakt maar alle opkomende plantjes worden door de wilde kippen uitgegraven (de mofo’s!) Dus nu wil ik er maar gewoon planten in gaan zetten ipv zaaien

Cacao doppen gestrooid en weer opnieuw slakken geraapt. Zijn er serieus zó veel, echt bizar :sweat_smile: De kinderen vinden ze in ieder geval heel interessant dus ze mogen een nachtje in de bak blijven slapen en morgen zetten we ze weer uit in de natuur

8 likes

Brr ik walg echt van die slakkenfoto’s hier hahahaha. Maar ik weet nog als kind hoe fascinerend het was om idd slakken of lieveheersbeestje te verzamelen in een bak oid om te kijken wat er gebeurde. En hoe leuk ik dat vond. Of slakken races, was ook zo leuk :joy:

3 likes

Ik vind slakken zo smerig maar dit is wel echt een leuke foto! Allemaal blije slakken :smile:
(En een blije Axolotl, hoe chill dat je man en kinderen dit voor je doen haha)

PS: ik vroeg me altijd al af hoe je aan je naam kwam. Heb net even Axolotl gegoogled en kan t aanraden haha. Wat een blij beestje.

1 like

Hahaha ja schattig he! :heart_eyes: (de axolotl, niet de slakken haha)

De cacao doppen en het weghalen hebben trouwens geholpen! Al m’n plantjes staan er nog en zijn onaangetast. Gaan straks weer zo’n 50 naaktslakken de natuur in zetten en uitzwaaien :joy:

1 like

Ik ga nu de kinderen aan het werk zetten, word er ook zo moedeloos van…

1 like

Zo lief, ik kreeg een tuincentrum bon van mn vader. Nu wil ik echt eens iets leuks uitzoeken voor in de tuin. Maar wat moet ik kiezen?!

• Olijfboom
  • Citroenboom
  • Vijgenboom
  • Anders, namelijk

0 stemmers