Hibiscus en Camelia
Ik spotte vanmorgen de eerste komkommers in het struikgewas. Ze zien er op de foto vrij groot uit maar ze zullen zo’n 15 cm. zijn. Kijk ze eens schattig zijn
Volgens google is salie geen plant waar slakken gek op zijn. Nou de slakken in mijn tuin zijn er zeker wel gek op heb em gesnoeid want alles was uitgebloeid en dan schijnt er een tweede bloei te kunnen komen in augustus, maar hij wordt steeds kaler. Kijk ik beter, zijn alle nieuwe blaadjes aangevreten. Rotbeesten
Wij hebben inmiddels de eerste courgettes gegeten: geroosterd in de oven met wat olijfolie, tijm, peper en zeezout, heerlijk
Hopelijk begint de zon wel weer eens te schijnen zodat de tomaten ook eens rood worden
Ik moest even lachen: alle mannen op Tinder, zien er vrij groot uit op hun foto maar in werkelijkheid zijn ze niet langer dan 165.
whahaha!
Vandaag de uien kunnen oogsten en nog meer courgette (wij worden van die mensen die iedereen opzadelen met courgette, want te veel voor ons 2en)
Ik vind dit wel een aanrader voor in de tuin! Ballonklokje (platycodon). Is winterhard, je ziet hem in de winter niet, maar hij komt laat in het voorjaar de grond weer uit. Op zowel zonnige plekken als halfzon doet hij het goed hier in de tuin. Wel de uitgebloeide bloemen verwijderen want die hangen er echt heel lelijk en slap bij
Ik heb afgelopen week binnen een paar dagen op 2 planten bladluis ontdekt en op een andere grijze schimmel dat is de helft van de bloemen op mijn minibalkon besmet, echt balen. De plant met schimmel is misschien nog te redden, even kijken hoe die het de komende tijd gaat doen (is toevallig een ballonklokje ook @Lavender95, verder een hartstikke gezellige plant inderdaad haha), maar die twee met luis heb ik na een poging toch maar weggedaan. Meh
Aaah nee balen
Mijn ouders maakte vroeger altijd courgette in zuur, heel erg lekker was dat! Beetje net zoals augurk. En kan je natuurlijk langer bewaren.
Ik heb een huurhuis met tuin van ongeveer 40m2 en momenteel is denk ik 30% gras en de rest tegels. Ik ben aan het twijfelen om de tegels er grotendeels uit te halen om meer plek te maken voor gras/planten/bloemen/‘onkruid’, hoeveel werk gaat dit zijn en hoeveel zal zoiets kosten?
Afhankelijk van wat je precies wil en wat de basis is. De tegels die je weghaalt kun je op marktplaats zetten, naar de milieustraat brengen (kost geld), of hergebruiken in de tuin (bloembak van maken oid). Als onder de tegels alleen zand ligt, zul je daar wat zakken aarde/potgrond voor nodig hebben. En de plantjes kun je natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt…
Wat wil je precies op die plek gaan zetten?
Een zakje met veldbloemenzaadjes is zo gevonden en is niet duur, maar in de winter is het dan kaal in de tuin.
Je kunt ook wat meerjarige/vaste planten neerzetten. Bij de meeste tuincentra zijn deze planten best betaalbaar (bij de intratuin gaan ze er vaak eind augustus uit en is het 1+1)
Korenbloem!
Ja klopt, zijn pruimen
Ik heb laatst 15m2 tegels er uit gehaald en er gras in gelegd, was een paar dagen werk omdat je de tegels eruit moet halen en dan het zand losmaken/extra voeding geven. Dus wij hebben bijv op maandag de tegels eruit gehaald en zand los gemaakt en op zaterdag gras gelegd. Leggen was echt een uurtje werk (ik heb vooral toegekeken en mijn vader en neef het laten doen) en daarna elke dag water geven maarja gewoon een sproeier aanzetten en je hoeft zelf niks te doen. Gras kostte €35 en voeding €8 ofzo dus was nog geen €50 kwijt. Onkruid kost nul moeite en geld dus je kunt er ook gewoon niks mee doen en het wordt vanzelf wild.