(Moes)tuintopic (Deel 1)

Nouuu, weer witte beestje op een ander plantje. En twee rupsjes… Hou niks meer over zo :frowning_face:
Ik wilde eigenlijk wat nieuwe kopen komende dagen, maar dat durf ik denk ik even niet meer aan.

Iemand nog aanraders voor eetbare bloemen? Heb het binnekort nodig als decoratie en dacht kan net zo goed dan wat planten kopen :smiley:

1 like

Oost-Indische kers, goudsbloem, komkommerkruid, viooltjes, dovenetel, madeliefjes, lavendel, rozen, paardenbloemen, bieslook, kamille, kaasjeskruid, de meeste kruiden (rozemarijn, tijm, koriander, salie, …)

2 likes

Mijn tuin zit vol met baby padden en als ik google word ik niet echt blij daarvan. Ze blijven terugkomen en paren als eh… konijnen zeg maar? Ik wil geen tuin vol met padden :sob: ik heb helemaal geen grote tuin dus dat betekent dat ik straks tussen de grote padden zit. Getverrrr.

@Axolotl jouw man en kinderen waren toch zo fanatiek met slakken vangen? Denk je dat ze zin hebben in middagje padden vangen? :rofl:

Vandaag gekocht, ben benieuwd…

2 likes

Valt vast mee, de hoeveelheid padden die de winter overleven én de paddentrek (niet opgevreten worden of platgetoeterd) is niet hetzelfde als het aantal dat geboren word

Oh dat klinkt positief. Voor mij dan, niet voor de padden.

Ik ben zo blij met alle bloemen in mijn tuin. Helaas krijg ik het niet goed op de foto.

En kijk deze kleuren!!

Word helemaal gelukkig van mijn tuintje. Heb wel besloten om al de ‘bloemen’ dingen volgend jaar uit de moestuin te halen en in de tuin bij mijn huis te planten. Geniet er dan veel meer van.

31 likes

Ja, mooi! Heb je dat vanaf zaadjes laten groeien?

1 like

Prachtig! :heart:

2 likes

Wauw wat voor bloemen zijn dit? Dit wil ik volgend jaar ook :heart_eyes:

1 like

Deels, de zonnebloemen, papaver en cosmea vanuit zaad. De Dahlia’s en gladiolen vanuit knollen/bollen.

Rozen, ijzerhard, hibiscus als plant gekocht. Persicaria vorig jaar van een collega gehad. Die groeit lekker hard.

@Spaarlamp het zijn voornamelijk dahlia’s die je ziet. Heb je heel veel verschillende van.

Ik plant/zaai wel alles voor voordat ik het uitplant in volle grond. Behalve de papaver.

1 like

Oke, wtf is dit? :anguished:

2 likes

Het ziet eruit als een rups? But I know nothing

Ik ging rupsen afbeeldingen googelen en kwam toen echt op een ranzig filmpje uit van wespen die eitjes leggen in levende rupsen :nauseated_face:

1 like

Een Teunisbloempijlstaartrups. En een slak

2 likes

Dit jaar heb ik een waterdruppelsysteem op mijn dakterras geinstalleerd, en mijn terras is nog nooit zo groen en fleurig geweest. De Lathyrus bloeit zoals ik het nooit gehad heb. Even wat beelden met jullie delen, ik geniet er zo van:

31 likes

@TanteBetje, Welk systeem heb je geïnstalleerd? Ik wil er hier ook een in de tuin installeren want met de sproeier red ik vaak niet alle planten.

En heeft er iemand een tip tegen engerlingen? Onze hele grasmat is opgegeten en ik vermoed dat er daarom ook altijd heel enthousiast allemaal mussen op zitten te pikken. Heel luk voor die beesten maar ik vind een klein stukje gras toch ook wel leuk staan. (Tip, ga niet op de naam googlen. De naam past precies bij het beest.)

1 like

Wauw, heel mooi! Ik heb een border die ik ook vol wil met mooie bloemen maar op de een of andere manier heb ik altijd wel ergens een kale plek. De witte papaver die ik had gezaaid is niet uitgekomen…en de papaver die ik als plantje had gekocht is opgevreten door slakken. Jammer, die zijn zo mooi!

1 like

Gardena microdrip systeem. Het aanleggen zonder goede handleiding vond ik wel een uitdaging, maar het resultaat is geweldig. En ik kan ook weg met de aankomende hete dagen!

1 like

Iemand tips tegen kleine witte vliegjes in een tuinplant? Mijn kattenkruid zit helemaal onder. Je ziet ze pas opvliegen als je met je hand door de plant gaat zeg maar. Hij bloeit bijna niet door deze rotvliegjes :frowning: