Wat is er met mijn gras aan de hand

Engerlingen?
Ik wil je niet bang maken maar zo begon het met mijn grasmat ook. En nu is het meer kale plek dan wat anders. Maar misschien is het bij jou iets heel anders.
(Ik heb nu een obsessie met die beesten geloof ik . Man heeft nu aaltjes gekocht om ze te gaan bestrijden.)
Heeft je vuurkorf er gestaan? Dan is het gras verschroeid door de hitte.
Iel ik durf niet te gaan kijken naar die Gore beesten haha. Er zitten nooit vogels op het gras dus ik denk dat ik dat wel uit kan sluiten?
Die plekken aan de zijkant kan misschien wel komen omdat de sproeier daar net niet helemaal kan komen, maar zou het dan met alleen veel water geven opgelost zijn.
@Virago nee die zet ik alleen op de tegels, ver weg van het gras haha.
Aaltjes helpen tegen engerlingen!
De aaltjes werden zojuist bezorgd
Waarschijnlijk slechte bestuiving ja! Je kan ook zelf de bloemen bestuiven als er tegelijk een mannelijke en vrouwelijke bloem open is, dat voelt altijd wel een beetje raar haha.
Onze tomaten beginnen eindelijk rood te worden!!! Zo excited haha
Ik zit te twijfelen om mijn moestuingedeelte weg te doen. Alleen mijn bramen, aardbeien en oregano doen het, de rest is allemaal verbrand of opgegeten. Pff alle moeite voor niks
Ik vergeet mijn tomaat, hopelijk worden ze nog rood…
Het schijnt wel flink te gaan regenen, hopelijk vult je ton weer!
Ik had munt, peterselie, paprika, aalbes en koolrabi, zijn zo goed als dood of heb ik er uitgetrokken.
Alles wat ik heb gezaaid is mislukt. Ik vind echt niks aan zo
En waarschijnlijk gaat het in januari/februari ook weer kriebelen en ga ik alsnog binnen zaaien
Ik heb gisteren ook al zitten bedenken welke leuke vaste planten ik er neer kan zetten. Elke keer als er visite is schaam ik me gewoon om mijn sneue tuintje
Ik ga in ieder geval wel na de zomer pompoenen planten! Mijn tomaat heeft ook allemaal kleine groene tomaatjes, ben benieuwd hoe lang het duurt voor ze groot en rood zijn.
Dit staat in de tuin van mijn ouders. Weet iemand hoe het kan dat die lavendel zo plat is? Moet je die snoeien? Of moet er iets voor staan ofzo?
Hm de lavendel staat er echt al jaren maar is nooit gesnoeid. Misschien dat het dan toch een probleem is? Ik heb dezelfde in de tuin staan, sinds vorig jaar, en die hangt ook al over de tegels.
En nee de kat banjert er niet door die ligt er alleen vlak naast
Het helpt om lavendel tot ongeveer vuisthoogte te snoeien, ik doe dat meestal in maart. Je houdt als het goed is een klein bolletje over. Voor nu kun je aan allebei de kanten een stokje zetten en er een touw tussen spannen
Ik ben echt zo blij met de sloot in mijn tuin, ik kan gewoon mijn plantjes en gras water geven zonder kraanwater te verspillen.
Ahhh dit is echt zo’n fijne maand in de tuin Ben volop tomaten, courgettes en paprika’s aan het oogsten en het doet zo’n deugd om een klein beetje zelfvoorzienend te zijn. Krijg al helemaal zin om de moestuin voor volgend jaar te gaan plannen haha
Helaas al mijn tomatenplanten moeten ruimen vanwege phytoftora…
Nu alle tomaten die niet aangetast leken in een groot krat in de woonkamer, dan kunnen ze daar nog maar wat roder worden.
Wat goed dat je het zegt, ik heb het namelijk ook bij wat tomaten. Wist niet wat het was
Maakt het denk je uit wanneer je de groene eraf haalt, hoe weet je dat ze nog rijp worden?
Je kunt ze er gewoon groen afhalen en dan met een banaan in een schaal leggen.
De banaan scheidt bepaalde stoffen af, waardoor de omliggende fruitsoorten/groenten nog verder rijpen.