Ze hebben wel iets nodig, maar een rek is niet nodig. Als je kleine spijkertjes slaat in de schutting en met ijzerdraad (dat blijft langer goed dan touw) een zigzag lijn maakt, is dat voldoende.
Dat moet lukken, super!
Vanaf wanneer gaan jullie weer buiten planten? Gewoon zodra de laatste vorst is geweest? Ik heb behoorlijk wat ideeën voor planten in de tuin, dus ik denk dat ik eind maart ga beginnen met planten. Dan hoop ik dat alles in de zomer lekker geworteld is en in bloei staat.
Nooit bedacht dat je een regenton ook moet voorbereiden op vorst! Ik heb hem net leeg laten lopen.
Ik heb een nieuwe moestuin (op een complex) en wil binnenkort aan de slag met paden aanleggen om te kunnen lopen. Wat hebben jullie liggen op de paadjes? Boomschors?
Ik zie sinds gisteren ineens veel meer vogels in de tuin, ze gaan dan ook even onder de veranda zitten omdat het daar natuurlijk niet sneeuwt. Ik heb nu alleen zo’n pindakaas pot hangen en ik vind het zo sneu dat het de komende dagen hard gaat vriezen, dus ik was even aan het zoeken naar een vogelhuisje en wat extra vogelvoer. Ik kwam net dit leuke pakket tegen met een vogelhuisje, verschillende soorten voer en een thermometer, dus die heb ik maar besteld. Hopelijk komt het snel, dan kan ik het allemaal gaan ophangen in de tuin. Geen spon, maar ik vond het een leuke aanbieding, dus wie weet vinden jullie dit ook wel leuk: https://www.feestvoorvogels.nl/product/valentuinspakket/
@La_Piscine Mijn moeder strooide altijd houtsnippers, die worden ook weer opgenomen door de bodem. Ze legde dan eens in het jaar weer een nieuw laagje op de paden.
Wat een leuk pakket heb je besteld. Zullen de vogels vast blij mee zijn . Ik heb gisteren zelf vetbollen gemaakt. Dat was echt super makkelijk en ook nog eens een leuke lockdownactiviteit. Je smelt 1 deel vast frituurvet en doet daar 1 deel vogelvoer bij. Dit doe je in een kopje/bakje met een draad erin en laat je opstijven. Mijn vetbollen hangen inmiddels al buiten!
Super leuk! Zoiets las ik ook al op de site van de vogelbescherming. Het is dat ik mijn weekboodschappen al in huis had, anders had ik ze ook wel zelf kunnen maken. Hopelijk kunnen we een hoop vogels blij maken!
De weersvoorspellingen voor de komende weken laten volgens mij geen temperatuur zien boven de nul graden, dus je hebt genoeg tijd zou ik zeggen haha.
Voor iedereen die de vogels wil helpen, en dat is nodig want op koude nachten kunnen ze wel 10% van hun lichaamsgewicht verliezen, je kunt ook buiten zetten:
-brood/crackers/beschuit
-Rijst
-Appels in stukjes
-Havermout
De merels, mezen, duiven, roodborstjes hier zijn er heel blij mee!
(ik leg het onder de tuintafel, zodat het een beetje minder besneeuwd raakt)
Oh goed idee, ik heb nog gekookte rijst over! Had eigenlijk geen zin meer om het opnieuw te gebruiken, het is net te weinig, dus ik ga het even buiten zetten. Ik hoop dat ze het zien: witte rijst in een wit bakje in de witte sneeuw Ik hoop dat de rijst niet bevriest trouwens
De hanger met zonnebloempitten hebben we gisteren al bijgevuld.
Edit: vogels hoeven natuurlijk niet uit een bakje te eten Misschien willen ze dan ook mes en vork erbij
Ik heb het op een gekleurd dekseltje gelegd in de sneeuw, zodat ze het makkelijk zien.
Haha, ze zullen het vast waarderen! Ja het bevriest, dus ik strooi iedere dag vers! Vandaag weer even sneeuwvrij gemaakt onder de tuintafel. Pindas opgehangen voor de specht, de parkieten en de mezen. En een vetbol in een garde opgehangen voor de andere vogels. Voor ieder wat wils!
Ik voeder de vogels hier al heel de winter maar heb ze niet meer gezien sinds het zo koud is er staat nochtans een feestmaal voor hen klaar dus hopelijk komen ze straks wat eten
Ja goh ik was echt nog niet wakker, had ook gewoon de sneeuw weg kunnen vegen
Het eten blijft onaangeroerd en ik zie ook geen pootafdrukjes in de sneeuw ofzo, begin te denken dat ze bang zijn van de sneeuwman en zijn armen/takken
Ik heb gisteren vanalles besteld (voederhuisje, pindahuisje en heel veel eten) dus hopelijk komt dat snel en vinden de vogeltjes onze tuin opnieuw terug
Misschien is dit een domme vraag hoor, maar heeft het nut als ik vogelvoer plaats/hang op mijn balkon op 8 hoog middenin de stad? Ik zie en hoor hier nooit vogels namelijk!
Nog een action tip hier! Ik heb er daarstraks een moestuinkweekbak/klein serretje gekocht voor maar 13 euro! Ik wou eerst die van elho kopen maar dit is een veel betere deal! Handig voor mensen die enkel een balkon of terras hebben Ik ga er denk ik wortels in kweken (zou diep genoeg moeten zijn) maar ook wel leuk voor kruiden of groenten die niet veel plaats nodig hebben!
Haha jep, it’s a sign Heb jij een serre? Want denk dat deze sowieso ook wel handig is om voor de ijsheiligen al wat plantjes buiten te zetten!
Waar heb jij jouw compost ergens besteld btw? Mijn oog is nu gevallen op die van bio kultura maar dat verkopen ze hier niet direct in de buurt en verzendkosten zijn 50 euro haha…
Goed idee, ga ik eens checken, merci!
Vogelupdate btw: ze zijn allemaal teruggekomen en er zijn sinds ik extra eten heb voorzien zelfs nieuwe vogeltjes bijgekomen
Zo de eerste zaadjes zitten in de zaaitrays!
Als alles opkomt (paprika’s, pepers en tomaten) dan kan ik denk ik ook veel mensen in de buurt blij maken, beetje veel ingezaaid
Ooh wat een goede tip! Die ga ik ook halen