Mijn moeder is groot fan van alles dat met citroenen, sinaasappels, kumquats, etc. te maken heeft, en houdt ze gewoon binnen in de woonkamer. Wel voor de serredeuren en ramen, dus misschien dat ze het daarom best oké doen? Zijn ook redelijk groot, en dragen vrucht (al worden die nooit groot). Het is meer voor de sier, zeg maar.
@Zoeva Volgens mij wel. Geen idee of het een fabel is, maar ik merkte het wel bij potgrond (zeker bij de goedkopere). Voor kamerplanten gebruik ik dus kokosvezel gemengd met andere dingen, en voor buiten wel gewoon de potgrond, daar komen toch genoeg insecten in dat ik rouwvarenvliegjes geen heel groot probleem vind (plus heb ik er een bacterie voor die ze meteen dood als het uit de hand loopt).
Zo enorm veel zin om dit jaar een verticale moestuin aan te leggen! Mijn vriend en ik zijn naar een appartement met klein terras verhuisd, en ben al flink aan het voorzaaien. Veel kruiden, want die gebruik ik voor van alles en nog wat, en wat âaparterâ goed. Ik zag gisteren dat mijn tea tree gekiemd is, en daar ben ik zo ontzettend blij mee! Die probeer ik al jaren zonder succes te kweken, maar nu lukt het ineens! Morgen voor het boodschappen doen maar even wat groenten en kruiden zien te vinden voor meer variatie. Ik heb deze al besteld om op te halen, aangezien er precies in zit wat ik nog wil hebben: