Ja onze buren willen dus een zwarte schutting, wij niet omdat onze tuin al vrij klein is. Anders worden het 2 schuttingen tegen elkaar aan, maar weet dus ook niet of ik daar heel blij van wordt.
Wij hadden aan 3 zijden verschillende schuttingen/hekken. Met 1 paar puren hebben we een hekwerk met groene klimmer laten plaatsen (dat hadden we al met de achterburen) en met de andere buren een betonschutting. Ik zou zelf niet voor beton hebben gekozen maar ik had ook geen zin in gedoe met erfgrens en er iets voor plaatsen. Wij hebben aan onze zijde wel andere platen met een ander relief. Dus de palen staan op het midden en daar worden dan 2 platen ingeschoven. Ik weet niet wat voor schutting jouw buren willen maar misschien is er aan jullie kant ook iets anders mogelijk?
Ja het delen van palen en dan andere schermen had ik ook voorgesteld maar daar voelden ze niets voor. Plus zij willen graag houten palen en wij niet.
Zelf ben ik iet echt van een haag, maar ik dacht dan om misschien een rozenstruik er tegen aan te zetten.
Ik vind het zo lastig. Mijn buren willen dus zoiets:
Zelf dachten wij aan zoiets:
Onze tuin is niet super groot, de erfgrens met de buren is 6m en daartegen staat dan gelijk de schuur (schuur is zelfde kleur als wat je op de foto hierboven ziet). De andere erfgrens delen wij met niemand en die is 9m lang. Tuin zelf is 6m breed.
Dus als iemand nog tips heeft hoe ik deze 2 schuttingen kan samenbrengen
Ik ben aan het kijken voor een compostbak. Heeft iemand nog een aanrader of ervaringen daarmee? Ik heb nog nooit zoiets gehad
Ik heb geen compostbak, maar ik krijg morgen voor mijn verjaardag een wormenhotel. De wormen eten dan het gft-afval. De mest zou super goed zijn voor je tuin. Wellicht kende je het nog niet, dus vandaar dat ik dit even zeg.
Ja die ken ik ook inderdaad! Leuk cadeau! laat me weten hoe t bevalt!!
Heb echt het voorjaar in m’n bol. Maar ben bang als ik nu alweer met groene zeep m’n terrasje schoon ga boenen het straks in april nog een keer kan
Ik ben op zoek naar wat tips wat betreft beplanting van een kleine verhoogde border ( 2,5 lang en 80 cm breed). Ik zou graag vanaf het voorjaar tot einde zomer/ begin najaar constant wat in bloei willen hebben. Hoog/ laag/ bodem bedekken etc. Er stond al een budleja in maar ik vind dat altijd zo’n wildgroei ding. Vind paarse/ blauwe kleuren wel mooi overigens.
Ennn ik wil tegen de muur van ons huis graag een klimroos laten groeien, staat op het zuiden. Wie heeft een tip qua soort? Wil binnenkort naar een rozenkweker maar wil een beetje een idee hebben alvast.
Veel zon en op het zuiden! Ooo dat is wel een goeie voor een bodembedekker, thanks!!
Kan je geen houten schutting nemen en dat je buren de schutting dan donker beitsen?
Wat op dit moment groen is in mijn tuin zijn de camelia, hebe en de rhododendron, bloeien later in het jaar. Lavendel is ook een goede optie
Ik weet niet zeker of het een klimroos is, maar ik heb de Leonardo Davinci, ruikt heel lekker en geeft lang bloemen.
Toevallig vanmiddag ook besproken maar dat willen ze ook niet .
Wij hebben nu maar gezegd dat wij akkoord gaan met hun idee mits het redelijk in de kosten is, alsin voor ons deel max 1000 euro meebetalen en dan groen er tegen aanzetten. Maar vrees dat de schutting van hun wens alsnog duurder gaat uitvallen en dan denk ik erover na om iets van gaasmatten er tegen aan te zetten en daar dan een klimop op te groeien.
Gras?
Ahja ik zie het haagje van de gemeente nu. Gras is idd ook mooi, maar dan moet je wel zin hebben om elke week te maaien (heb ik zelf niet ) misschien tussen de planten boomschors om een strak vlak te maken?
Ik vond dit zo mooi, dus ik ben even gaan zoeken, maar ik zie online dat dit is ontwikkeld en wordt onderhouden door Sootiëns Hoveniers en die hebben ook een tuincentrum. Is het een idee om ze een mail te sturen en te kijken wat zij adviseren? Misschien hebben ze ook tips voor grond en bakken enzo?
Heeft iemand weleens de tuintegels geverfd? Wordt en blijft het mooi?
We hebben nu omgekeerde grindtegels liggen en ik wil graag proberen om deze te verven … ik hoor graag ervaringen!
Buiten groeit alles zo goed dat ik elke dag even ga kijken of er al nieuwe ontwikkelingen zijn Deze heb ik op 5 januari als experiment gezaaid en volgens mij stonden ze 3 weken erna al boven
Kan niet wachten om in maart binnen te zaaien!!