(Moes)tuintopic

Snijbonen die klimmen als je toch een rekje hebt. Had deze vorig jaar nog eind juli gezaaid en heel veel kunnen oogsten.
Ik heb deze:

Samenvatting

Stoksnijboon 'Helda' | De Bolster biologische zaden

Je kunt op de website ook rechts klikken op het menu en kijken bij ‘nu zaaien’ dan heb je opties voor rechtstreeks en voor zaaien. Ben echt fan van hun zaden.

2 likes

Goede tip!

Ik heb sowieso het idee dat het dit jaar geen goed peultjes/doperwten etc jaar is. Die bij mij zijn inimini gebleven.

Ik zou gaan voor maïs! Echt heerlijk mais uit eigen tuin :heart_eyes:

2 likes

Aah, dit motiveert me om deze keer écht werk te maken van ons balkon. Ziet er gezellig uit! :heart_eyes:

1 like

Mijn doperwten groeien ook niet echt goed door, ik denk dat ze nog maar 10 cm de hoogte in zijn gegaan maar er hangen wel al peultjes aan… heel apart!

1 like

Mijn tuinkruiden (achter glas, op de vensterbank) doen het dit jaar zo goed. :heart: Ik heb net een heleboel afgeknipt en ga zo verse tomatensoep met tuinkruiden maken.

8 likes

Tomatentips nodig!

Ik heb zo’n 11 planten staan die het heel goed doen. Rond de 1,5 meter hoog (incl pot dan). Er komen ook bloemen aan. Ze staan nog binnen trouwens (woon in Scandinavie, ter info).

Kan ik de bloemen laten zitten? Ik las ergens dat je ze in het begin ook kan weghalen als het nog te vroeg is om vrucht te dragen…?
Hoeveel en hoe lang moet ik dieven?

Ben echt zo trots op m’n tomatenjungle :sweat_smile:

2 likes

Shit ik heb in het tuincentrum vingerhoedskruid aangezien voor leeuwenbek… Ik lees dat vingerhoedskruid echt heel giftig is. Ik heb zelf een hond en vind het geen fijn idee voor in de tuin. Nu dacht ik eraan om hem in de voortuin te zetten, maar misschien is dat ook niet veilig genoeg (ook voor huisdieren van anderen). Er staat verder niets in de voortuin, dus dan trekt het misschien extra aandacht voor een snuffelpauze. Hoe denken jullie over vingerhoedskruid?

1 like

Ik heb ook heel lang getwijfeld maar ik heb ze toch maar in de voortuin gezet. Er zijn ontelbaar veel giftige planten, als ik in de tuinen van anderen in de straat kijk tel ik makkelijk meer dan tien verschillende soorten. Heb niet het idee dat veel dieren daar ziek van zijn geworden

Vorige week heeft mijn kat nog vrolijk aan een (giftige) buxus staan knagen en die zie je ook in heel veel voortuinen

4 likes

Ik heb twee weken geleden mijn plantjes buiten gezet (tomaat, bonen, paprika en courgette) en ze zijn echt niet gegroeid…? Behalve m’n courgette, die is iets groter. Het valt me echt tegen☹️ vorig jaar zo’n slecht moestuin jaar gehad en nu is het wel mooi zonnig, warm en nu nat genoeg maar het wil nog niet vlotten.
Gaat het bij jullie wel goed?

2 likes

Bij mij ook zo slecht dit jaar?? Vorig jaar rond deze tijd stond alles al in bloei en nu blijft het klein? En nu heeft het natuurlijk ook nog eens al keihard geregend dus ik ben bang dat ze door de hevigheid daarvan verzopen zijn.

2 likes

Hier gaat het ook trager dan vorig jaar, de groentes blijven maar klein terwijl de dahlia’s opeens een sprint hebben getrokken.
Dit terwijl het vorig jaar precies andersom was :exploding_head:.

1 like

Mijn erwten gaat juist als een speer, maar de aardbeien in de grond doen vrij weinig. De aardbeien in pot gaan juist weer super goed. Hoop zo dat het een beter moestuinseizoen wordt en vooral minder slakken.

Ik wil graag in de tuin een overkapping maken, om toch buiten te kunnen zitten als het warm is maar wel wat regent. Nu woon ik in een huurhuis, dus wil er geen fortuin aan uitgeven.

Nu kwam ik deze partytent van de Ikea tegen. Heeft iemand daar toevallig ervaring mee? Ik ben gisteren naar de Ikea gereden om te kijken of hij daar uit stond, maar helaas. Vind het te duur om zomaar te kopen zonder eerst gezien te hebben / ervaringen te hebben gehoord.

Of heeft iemand wellicht nog een ander goed idee?

1 like

Mooi! Waar heb je de linker bakken gekocht?

2 likes

Bij de Ikea!

4 likes

Thanks!

1 like

@Ophelia heeft daar laatst ook een overkapping van gemaakt in haar tuin

1 like

Wauw super mooi geworden! Ziet er ook echt strak uit. Laten jullie dat doek altijd zitten of halen jullie hem ook los?

1 like

Iemand enig idee wat mijn boom heeft bezet? :disappointed:

1 like