(Moes)tuintopic

Ik heb een paar dagen gesprayd met mengsel Dreft, water en spiritus en dit hielp heel goed. Maar ik zag zo 5 :lady_beetle: larven zitten, dus wilde even de natuur d’r gang laten gaan :sob:

Waar heb je dit besteld? Ik twijfel ook. Heb wel een lieveheersbeestjeshotel opgehangen om ze te lokken maar daar gebeurt nog niks.

Ah goed om te weten! Ik ben uiteindelijk overstag gegaan voor een aanbieding van de wehkamp, de Java:

Helaas nog 8 weken wachten, en toch een tikkie yolo omdat je hem niet eerst uit kan proberen, maar goed.

Dit klinkt echt heel lief!

4 likes

Weet iemand wat dit is? Gaat t nog wat doen? Het is volgens mij onkruid maar kan ook iets zijn wat ik gewoon random gezaaid heb, ik weet t niet meer haha

ObsIdentify zegt dat het deze is: Viltige basterdwederik - Wikipedia

1 like

Thanks! Goeie tip voor de app ook.
Aangezien ie bloeit en niet in de weg staat laat ik m nog even lekker staan

Bezoek!!! Hoop echt dat het een goed buffet is :heart_eyes:

12 likes

Ik heb eindelijk zo ongeveer alles uitgeplant in de moestuin :hot_face: wat een werk! Enkel de pompoenen (2 soorten) willen niet opkomen dus die ga ik opnieuw zaaien. Nieuw dit jaar zijn edamame en paksoi, maar ook meer bloemen (oa dahlia’s en cosmos). Ben benieuwd!

Deze week trouwens voor het eerst bokashi thee aan de plantjes gegeven en ze doen het er goed op! Fijne oplossing voor als je geen plaats hebt voor een composthoop.

10 likes

Wat heeerlijk! :smiling_face_with_three_hearts: hommels zijn echt de schattigste

2 likes

Oh heerlijk he! Ik voel me soms zo’n bejaarde maar tuinieren vind ik echt het meest ontspannen ding om te doen. En nu alles weer uitloopt en begint te bloeien en de beestjes er op af komen kan ik helemaal trots zijn

6 likes

Ik vind het ook zooo leuk en al die blaadjes en groei en bloemetjes maken me dolgelukkig

Maar heb ook veel last van bladluizen dus dat is dan weer helemaal niet ontspannend :sob::sob::sob:

Lieveheersbeestjes besteld hopelijk kunnen zij straks efficiënt genieten van hun feestmaal :pleading_face:

3 likes

Ah jij ik heb ook zoveeeel bladluis maar groenezeep met water mixen en spuiten helpt wel een beetje! Sorry voor de ongevraagde tip

2 likes

Haha ja hier slakken, zijn echt m’n aartsvijanden. Ik kan er echt ziek van zijn dat ze dan weer compleet iets weggevreten hebben

3 likes

misschien zijn bladluizen niet heel erg?

5 likes

Iemand ervaring met ananas aardbei? Ik heb denk 2 verkeerde plantjes gekregen, maar kan lastig dingen vinden over wanneer ze rijp zijn?
Moeten de aardbeien zacht zijn zoals normale? Ik zag enkel dat als ze rode pitjes hadden ze dat rijp zouden zijn maar mijn aardbei was erg hard nog.

Ik ben bezig met mijn balkon aan het transformeren en ik ben er nu al zo trots op.

Samenvatting

Before

After

Aan de linkerkant in de lege bak komen nog paprika. Tegen de muur aan nog framboos. En aan de rechterkant een tweezitter.
In de achterste linkerbak heb ik brocolli en wortel gezaaid. Even kijken of die wil opkomen. En de achterste 2 bakken heb ik volgezaaid met indische kers. Dit is mijn eerste moestuin dus ik ben heel dedicated.

61 likes

Wauw!!! Wat een grote transformatie zeg! Echt tof :star_struck:

5 likes

Wat een heerlijk balkon!

4 likes

Mijn peultjes zijn heel erg mislukt dit jaar. Er staan nog 3 zielige plantjes, maar ik geef ze weinig kans. De vogels hebben de zaden en de opkomende plantjes opgegeten. Ik heb zelfs een merel op heterdaad betrapt :rofl:

Ik ga dus maar de resterende plantjes uit de grond trekken en het rekje verwijderen. Hebben jullie nog een leuk idee wat ik met de vrije ruimte kan doen? Wat kun je nu nog zaaien (of als plantje kopen) in de volle grond? Sla, iets van bosui en courgette heb ik al.

Wat een leuk plekje!!

1 like