(Moes)tuintopic

2 weken verder ben ik bijna helemaal klaar. En alles wat ik gezaaid heb komt mooi op dus dat is fijn haha.

Samenvatting

De andere kant. Er moet nog een trappetje komen want de opstap is te hoog. Aan de linkerkant komt in de nabije toekomst een afvoerpijp voor het dak erboven en wil dan kijken of ik een mini regenton eraan vastmaak of passieflora laat klimmen daar (zou allebei ook kunnen natuurlijk). Dat stukje muur negeer ik nu even voor mijn gemoedsrust.

Komende maand begin ik aan de voortuin!

24 likes

Omg wil ik lavendel planten tegen mieren open ik een heel nest :tired_face: Oh gatver alles jeukt nu. Ik ga nu toch maar voor een paar dagen kokend water. Echt brr.

Oh brrrrr!

Ik ben toevallig nu ook aan de gang met kokend water, er zit een super groot nest en de berg zand die ze uitgraven wordt steeds groter, ben bang dat mn voortuin straks inzakt :grimacing: Ik weet niet of dat echt zo makkelijk kan hoor, maar het nest loopt over de hele breedte van mijn voortuin en die van mijn buren, is dus echt wel flink.

Ah nee wat naar! Ik hoop dat het snel bij jou werkt. Je terras kan wel verzakken, maar dan moet het wel heel erg zijn dacht ik hoor. Ik zag nu dat mijn klimop bladluis heeft. Zo niet leuk, mijn klimop doet het dit jaar echt fantastisch, dus hopelijk kan ik de schaden beperken.

Eerlijk gezegd ben ik het tuinieren soms wel echt zat hoor met al dit soort dingentjes steeds :frowning: Toch maar eens kijken hoe ik planten kan poten die lieveheersbeestjes lokken. Ik wil proberen om biologisch/natuurlijk te tuinieren maar ik vind dat wel echt heel lastig hoor.

Hij gaat zo snel!! Dit is dus een week later

18 likes

Mn rhodondendron staat in bloei dus nu zit ik tussen het gezoem te lunchen, zo leuk al die bijen!
Ik heb ook nog bloemen gezaaid een tijd geleden dus hopelijk komen die ook snel uit.

4 likes

Ik hoop echt dat mijn bloemenbedjes het gaan doen. Is er bij jou al wat zichtbaar? Ik zie namelijk wel een hoop onkruid opkomen helaas…

1 like

Ja zeker! Maar ik heb al half april gezaaid zie ik nu dus het heeft ook zeker tijd nodig

Eerste foto is net gezaaid, tweede twee weken geleden en de laatste twee heb ik net genomen. Ik weet niet welke bloemen het zijn, het is een bijenmix. De enige knop die ik zie is de laatste foto dus mocht iemand het toevallig herkennen :grin: (zal je zien dat het een distel is ofzo hahaha)

7 likes

Er zat een paarse sugarsnap tussen mijn groene en de bijen zijn er heel blij mee

De bijen vriendelijke bloemen mix begint ook te bloeien (was iets te enthousiast met de hoeveelheid) ben heel benieuwd wat het allemaal wordt

13 likes

Ahhh thanks! Dan hou ik nog even vol. Weet niet meer precies wanneer ik gezaaid heb, volgens mij halverwege mei ergens.

Jouw tuin :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Oh wauw! En wat een leuk keukentje van je kind zeg!

Onze tuin is vooral heel groen met weinig bloeiende dingen. De papaver bloeit wel prachtig maar die moet er eigenlijk uit omdat ie zo giftig is :pleading_face:

1 like

Ah vervelend he! Ik had in het begin ook veel last van slakken, 's morgens kon ik er tientallen uit de plantjes gaan vissen, maar wat bij mij inmiddels werkt: 1 en 2 eurocentjes rond de planten strooien (ze kunnen niet tegen koper) én knoflookextract (gewoon een hele knoflook 10 minuten koken en dan al het sap en de resten op de plekken gieten waar de slakken zitten). Sindsdien zie ik amper nog slakken en zijn m’n plantjes ook niet meer aangevreten.

6 likes

Knoflookextract helpt ook tegen bladluizen zie ik. Hoe is de verhouding bol knoflook op water die jij aanhoudt?

Ik denk dat ik ongeveer een liter water gebruikte en daarin 2 bollen knoflook. Was zeker sterk genoeg zo.

2 likes

Dit is denk ik bijenbrood/phacelia! Dus zeker laten staan :smile:

2 likes

@mercurysummer Ja dat is het denk ik, thanks! klinkt ook echt heel schattig bijenbrood :pleading_face:

2 likes

Ik heb sinds gister ineens een invasie piepkleine rode beestjes in mijn tuin, het krioelt ervan. Beetje spinachtig. Heb gegegoogled maar er zijn blijkbaar heel veel kleine rode spinachtige beestjes en ik heb geen idee wat die van mij zijn en of ze schadelijk zijn voor mijn tuin of niet. Iemand een idee hoe ik kan uitvinden wat voor beestjes het zijn?

Onze overbuurman op de moestuin klaagt altijd over rode beestjes op zijn lelie’s, heb je die toevallig staan? Leliehaantjes zijn dat, maar die lijken wel echt meer op kevertjes dan een spin

Nee heb geen lelies, dus dat zal het niet zijn. Ze lopen ook over de tegels en zo, dus ze zitten niet alleen in mijn borders/planten. Ze zijn ook echt piep en piepklein, bijna niet te zien tenzij je er met je neus bovenop zit

3 likes