In de zomer maak ik altijd een dijkje rondom nieuw geplante plantjes, gemakkelijker met het water geven want het stroomt niet weg en alles gaat direct naar de wortels. Hortensia’s zijn sowieso behoorlijk wat water nodig.
https://inhetwildeweg.nl/wildplukken/
Ik kan niet het hele krantenartikel lezen, maar dit klinkt heel leuk! Wel duur.
@anon50301661 iets voor jou?
Ja goede punten. Ik had even snel op website gekeken en toe dit gepost. Niet super goed alles doorgenomen nog. Maar ze komt idd wel yoga hippie achtig over. Best veel van dit soort dingen worden door dat soort types gedaan lijkt het wel. Met een boekje vind ik zelf met onbekendere planten wel lastiger.
Ik ben mijn balkon aan het opvrolijken en vind het helemaal leuk. Wel jammer dat iedere vogel z’n kont opengooit boven mijn balkon Ik wil een verticaal moestuintje maken, maar ik vraag me af of dat slim is. Ik zit op het zuiden en heb dus volle zon. En vraag me ook af of dat de winter overleeft? Zit te denken aan dingen zoals munt, aardbei etc. En wil heel graag een citroenboompje. Mocht iemand aanraders hebben voor wat in de volle zon kan en evt ook de winter overleeft, dan hoor ik t graag!
Wij hebben een citroenboom binnen staan! Mocht het op je balkon niet lukken is dat ook een optie. Gaat prima, hij blijft continue door vruchten maken
Ik weet niet zeker of dit het juiste topic is, maar dat hier wel mensen zijn met verstand van vogels.
Heeft iemand enig idee wat voor vogel dit is?
Munt overleeft de apocalyps dus dat zit wel snor Mijn aardbei zet ik nooit beschut en die overleeft het ook elk jaar. Lijkt me dus een heel leuk idee! Zou het gewoon proberen als ik jou was
Hahaha serieus? Ik zat al aan een roofvogel te denken
Volgens mij is het verwijderen van Japanse duizendknoop wel echt een kunst op zich, de machines die het uit bermen halen moeten naderhand ook helemaal schoongemaakt worden en er mogen geen restjes achterblijven in de berm of per ongeluk bij het andere plantafval terecht komen.
Goeie tip! Ga kijken of dit in mijn buurt ook gedaan wordt. Dat je niet durft te proberen snap ik wel, haha
Ik heb ineens wilde aarbeitjes in de tuin maar misschien zijn het toch wel bosaarbeitjes. Je kunt de bladeren van de wilde blijkbaar eten als spinazie. Maar ik vind het verschil heel lastig tr zien!
Die bovenste is Russische lavendel, hadden wij in de vorige tuin in de voortuin op het zuiden staan en die wordt ieder jaar voller en mooier vond ik. Deden hem in het vroege voorjaar helemaal terug snoeien en kwam ieder jaar weer mooi op.
Ruikt russische lavendel ook echt naar normale lavendel?
Vind ik niet. Er zit wel een fijne geur aan, maar niet zoals lavendel. Helaas, want die geur brengt me echt terug naar mijn jeugd alleen in onze vorige tuin pakte lavendel niet goed zowel in de voor- als achtertuin niet. Wilde niet per se een lavendelternatief verder, maar het tuincetrum raadde oa deze aan als optie voor de voortuin die lang groen bleef en het er goed zou doen en dat klopte
Bij ons was het een verrassing wat er allemaal omhoog kwam dit voorjaar na de verhuizing. Hebben nu niks gedaan aan de tuin of teruggesnoeid en hij is nu best hoog en slap (had hem eigenlijk moeten opbinden). Was dat bij jullie ook? Of wel wat steviger en lager na het terugsnoeien?
Ik heb daar zo van genoten dit voorjaar gewoon kijken wat er hier gebeurt en omhoog komt
Ja, was echt leuk! Er kwam steeds weer iets nieuws met andere kleuren tevoorschijn.
Ik heb ze nooit op hoeven binden, ook niet toen ze groter werden.
Meeehhh, ik heb sterroetdauw in mijn rozen. Wat een ellende
Iemand een idee wat ik tegen een muurtje kan laten groeien wat in de winter ook leuk is? Bij de voordeur hebben we een stuk muur waar ik in eerste instantie een rozenstruik tegenaan wilde laten groeien maar met doorns niet echt kindvriendelijk en wil liefst iets wat in de winter ook groen blijft.
Mag overigens ook niet te veel woekeren want het mag niet bij de buren komen.
Groen blijvende clematis of Vuurdoorn? Oh en tos aande jasmijn, die doet het hier ook heel goed.