Is de onderste geen dropplant?
Edit: zou wel heel hoog zijn voor dropplant, dus waarschijnlijk heb je gelijk en is het toch salie/salvia.
Is de onderste geen dropplant?
Edit: zou wel heel hoog zijn voor dropplant, dus waarschijnlijk heb je gelijk en is het toch salie/salvia.
Haha, nu je dropplant zegt ga ik weer twijfelen. Aan de blaadjes te zien zou het ook wel weer dropplant kunnen zijn ja, mijn dropplant heeft ook meer van die karteltjes dan mijn salie
Edit: @Fredje
Plantnet geeft uitsluitsel
Ooh heet die plant duizendknoop? Nooit geweten! Ik doelde wel op die want in het begin deed die amper wat. Maar die laurier die er achter staat doet het ook heel goed! Die is in vier jaar tijd van een mini plantje dit ding geworden. Zelf niet geplant verder, kwam ineens op
Edit: ik wist niet dat duizendknoop een woekeraar is. Ik vind het niet erg maar wel handig om te weten als je eens een stekje weggeeft.
Zo leuk alle foto’s!
Heeft iemand nog dé tip voor grote aardbeien? Ik had één grote aardbei, maar verder zijn ze allemaal heel klein.
Het is persicaria/duizendknoop. Ik heb 'm ook in mn tuin en hij woekert niet hoor, word gewoon een grote plant elk jaar en sterft zodra het gaat vriezen weer af en loopt dan in het voorjaar weer uit etc. Maar het is niet alsof er nu ineens overal duizendknoop op komt, het blijft bij mij al een paar jaar keurig beperkt tot wat ik geplant heb. Misschien word 'ie verward met de japanse duizendknoop, wat hels onkruid is.
Ik ben me alvast aan het oriënteren op tulpen voor in het voorjaar. Ik zie veel websites waar ze per 20/50 ofzo alvast te reserveren zijn voor het najaar. Dat is wel heel veel van 1 soort. Ik wil graag wat diverse soorten tulpen (en bijzondere) maar iemand bekend met websites waar ze per stuk of per 5 te bestellen zijn? In iedergeval in kleinere hoeveelheden.
Per 10 is vrij gangbaar. Je kunt je tuin echt enorm vol stoppen, dus 2-3 bollen van een tulp oid is een beetje karig. Tulpen bestaan uit vroeg, midden en late soorten, dus alles bloeit ook niet tegelijk.
Ah okay wist niet dat ze ook in verschillende fases bloeide, zal ik eens op gaan letten, dankje!
Maar ik zie dan 10 soorten die ik mooi vind en dan zijn 100 tulpen toch wat veel naar mijn idee op 10m2. Dus moet meer gaan kiezen denk ik. En dan zie ik ook narcissen en andere voorjaarsbloeiers en wil ik alles! Daarom eens aan het oriënteren.
Ik zou het gewoon doen haha, dan kun je ook nog wat plukken zonder dat je meteen een kale tuin hebt
Overigens heb ik bij een tulpenkweker die in zn schuur bollen verkocht wel gezien dat je per stuk/gewicht kon kopen. Maar online nog niet.
Dat klopt dan ook wel weer, geniet je er binnen ook nog van!
Heb op een moestuin-facebookgroep maar eens advies gevraagd voor mijn sahara-moestuin.
Mest, mest, mest is de grote tovertruc.
We hebben gewoon echt hele droge, arme grond. Dus het groeit niet heel hard op dit moment bij mij. Tenminste een deel dan (wortelen, snijbieten, bieten, sla, andijvie).
De kolen en bonen doen het daarentegen heel goed.
Zal vanavond wat foto’s maken van mijn paprika, peper en tomaten trots!
Heb je al gekeken naar groenbemesters?
Komt dit nog goed?
De kweker had hier zo’n goede aanbieding afgelopen weekend dat ik het niet kon laten. Heb ze flink water gegeven net.
Veel water geven en hopen! Zijn het meerjarige planten? Dan kunnen ze best volgend jaar gewoon weer opkomen.
Hortensia’s? Die staan er hier ook zo slapjes bij ze kunnen niet tegen deze hitte en staan ook niet graag in de felle middagzon. Inderdaad de komende dagen veel water blijven geven! Ze zien er alleszins nog wel helemaal groen uit denk ik? Dus dat is alvast hoopgevend.
Toevallig zag ik vandaag bij iemand in de buurt dat zij 2 grote paraplu’s over haar hortensia’s had gezet, en dat hielp want haar planten hingen totaal niet slap!
Ja meerjarig. Heb ze al flink water gegeven
Ja klopt, hortensia’s. Slim van die paraplu! Had ik ook moeten doen.
Kun je nog wel doen, heeft vast wel wat zin. Ik ben echt verbaasd hoe sterk planten zijn en denk dat dit wel een goede kans van slagen heeft hoor!
Ik had een tijd terug een nog slechtere hortensia van de straat gered, de bladeren waren al bijna bruin. Goed water gegeven en hij ziet er nu helemaal gezond uit! Dus dit komt vast geheel goed. Even lekker water geven en morgenochtend nog een x.
(Wat echt niet meer goed was bij mijn plant heb ik afgeknipt en daar komen nu allemaal nieuwe scheuten aan, dus mocht het niet goedkomen komt het als nog goed haha)