Thanks! Het is Ridderspoor
Dank je! Heb het genoteerd
Daar kun je al enorm veel in kwijt! Ik heb 90 m2 met 75% bloemen gok ik, en ik merk dat ik nu echt te veel pluk om zelf in huis te zetten.
Iemand enig idee wat dit voor boom is? Hij heeft ook vruchten, lijken een beetje op groene kleine appels maar ze zijn duidelijk nog niet rijp. Die staan niet op de foto want die hangen op drie meter hoogte.
ObsIdentify zegt een steeneik, als dat klopt dan zouden die vruchtjes eikels zijn.
Bedankt voor het checken met de app, maar dit is het niet denk ik. Er staat sowieso dat een evergreen is maar deze boom was van de winter kaal. En het zijn echt geen eikels.
Hij lijkt zo op het eerste zicht wel een beetje op een (stoof)perenboom, maar is een wilde gok
Een mispel?
@Rosalala dit zijn allebei goede opties! Vrucht kan beiden zijn, dus ik denk dat ik het even moet afwachten.
Ik ben dit jaar aan de voortuin begonnen en ik heb wel een beetje spijt. Ja, het is duur om het door een bedrijf te laten doen maar ik vind het nu ook duur en het is ook nog eens heel veel werk. Het ligt er dan natuurlijk wel aan wat je er uiteindelijk mee wil gaan doen
Graszoden leggen is echt heel simpel. Hoe groot is het allemaal dan? Moet de rest ook echt opgehoogd of alleen het beekje?
Ik zou dit zelf wel aandurven maar ik ben sowieso al een jaar bijna elk weekend wel aan het klussen in de tuin of het huis.
Wij hebben afgelopen voorjaar de tuin zelf gedaan maar de terrassen waren al prima, dus alleen het groen. Ik denk dat het rond de 50m2 was ongeveer. Alles eruit halen en omspitten was mega zwaar en veel werk, viel me echt tegen. We hebben gelukkig hulp gehad van vrienden want je bent kapot na een paar uur. De border aanleggen en graszoden leggen was echt zo gebeurd 2 zaterdagen en het lag erin! Moet wel zeggen dat we al een redelijke basis hadden met 2 bomen die hebben laten staan en geen hoogteverschil of iets. Ik ben blij met het resultaat en dat we met weinig kosten de tuin hebben opgeknapt maar als je me dit in april had gevraagd had ik waarschijnlijk gezegd doe het niet haha.
Onze moestuin gaat als een gek! Gisteren heb ik er denk ik wel 4kg sperziebonen vanaf gehaald en de eerste tomaatjes zijn rijp (en de rest was al aangevreten door vogels). Dit jaar voor het eerst grote komkommers uit de kas, ze zijn echt mega lekker!
Ik neem het me ieder jaar voor en dit jaar ga ik echt dahliabollen poten. Zo mooi om die bloemenzee bij verschillende tuinen op ons moestuincomplex te zien!
Ik heb vandaag onze pimentos de padron gegeten van de barbecue echt heel lekker. Lekkere vega snack met wat olijfolie en zeezout.
Misschien dat het elzenhaantjes zijn? In dat geval maken ze alles kapot. Zie je dat de bladeren opgegeten worden?
Misschien zwarte bonen luis? Dat lijkt er wel een beetje op. Doorgaans zijn zoveel insecten op je plant niet zo goed geloof ik… Als ze het niet aanvreten maakt het wellicht niet zo veel uit, maar zou het wel in de gaten houden.
2x per week haal ik dit uit mn tuin een grote vaas en 4-5 kleinere vaasjes in huis en dan nog een emmer die ik niet in huis kwijt kan. Het is megaveel, dus ik heb nu een emmer met boeketjes buiten gezet voor de buren
Wauw mooi! Waar heb je het zaad van die leeuwenbekjes gehaald? Is de perfecte kleur roze.
En je dahlia’s zijn echt prachtig vol en groot! Heb je misschien nog tips daarvoor?
Jonge wantsen. Die eitjes zijn de schalen waar de jongen uit zijn gekomen.