Tijd om gedroogde zonnebloemen op te hangen voor de vogels
Ik wilde ze zelf gaan eten, maar dit is eigenlijk een veel beter idee!!
Je kan ook nog een klein deel bewaren en volgend jaar zaaien
Waar kopen jullie je zaden voor de moestuin? Ik heb het idee dat meestal wordt aangeraden om die met buren te ruilen of andere moestuinierders en dat je ook best biologische zaden gebruikt. Letten jullie daar ook op of zijn er andere dingen waar jullie rekening mee houden?
Ik koop gewoon wat ik mooi vind. Bij voorkeur wel van een NL bedrijf, maar heb dit jaar ook via Etsy zaadjes gekocht van bepaalde kleurvariaties van bloemen die ik niet in NL kon vinden.
Voor groente is Vreeken zaden wel echt top, die hebben een immens assortiment. Wel een vooroorlogse levertijd van meerdere weken dus optijd bestellen
Ik kom nog steeds om in de appels (zelfs nadat iemand alle appels uit 1 van mijn bomen heeft gestolen ) dus ben nu aan mijn zoveelste batch appelmoes begonnen. Deze keer ga ik alleen iets nieuws proberen!
Ik heb alle klokhuizen verzameld en ga nu kijken of ik appelazijn kan maken. Ben benieuwd!
Wtf? Wat brutaal?
Dat dacht ik dus ook! Nieuwe appelboom in mijn voortuin. Hij gaf nog niet zoveel appels maar er hingen er toch een stuk of acht. Vorige week kwam ik thuis en toen waren ze allemaal weg. Stond echt even met mijn ogen te knipperen
Zo aso!
Bij mijn opa en oma zijn er wel eens mensen in de tuin geweest om hortensiabloemen te knippen
Heb denk ik nog wel 25 trossen hangen. Heb helaas geen keuken op het moment anders had ik het ergens in kunnen verwerken.
Ook al zo aso!
Misschien hierom?
Wel echt zo treurig voor je opa en oma
Ook sneu dat je appels zijn geplukt @MissMarple wie doet nou zoiets stoms
Ja dit heb ik ook wel eens gehoord/gelezen idd! Het is al wat jaren terug inmiddels. Schijnt ook specifiek om een bepaalde kleur te gaan dan toch? Ik weet niet welke kleur mijn opa en oma hadden
Mijn hortensia is deze zomer 2 keer “verbrand” door de felle zon. Was die net bijgekomen van de eerste hittegolf, verschroeiden weer alle bloemen en blaadjes Heb er helemaal niet van kunnen genieten dit jaar.
Bij onze nieuwe buren wordt er nu echt zoveel gesnoeid in de tuin. De kettingzaag blijft maar gaan
Veel hoge struiken en bomen waar altijd veel vogels in zaten. Hoop dat ze wel weer fijne planten/struiken voor vogels aanplanten. Want er zijn altijd zoveel musjes hier. Zou echt zonde zijn als dat minder wordt
Ik heb een plant gekocht waarbij de wortels volledig vergroeid zijn/waren met het plastic potje. Ze zijn helemaal door de gaten gegroeid. Nu heb ik de plastic pot rondom weggeknipt, maar tussen de wortels zitten nog allerlei stukken plastic vast aan de wortels… Wat kan ik het beste doen? Zo laten, of rigoureuzer zijn met de wortels?
Volgens mij kun je dat best lostrekken, wortels herstellen weer
Ik zou 't juist mooi laten zitten, de plant heeft zich aangepast aan de situatie toch
Gaan jullie nog koudekiemers voorzaaien dit najaar? Ik heb geen kas maar zit eraan te denken om gewoon van die plastic opbergboxen te gebruiken. Ff goed verzwaren met een paar stenen natuurlijk.
Ja ik wil het wel gaan doen. Heb in juli al wat digitalis en lupine gezaaid maar dat vergeten in de hitte dus dat is dood heb wat zaden besteld en wil het dit weekend doen