Ik haal mijn dahlia er nooit uit en komt ieder jaar weer op. Waarom doen jullie dat?
In een natte winter kunnen de bollen verzuipen, in een koude bevriezen. Beide zaken kunnen ze niet goed tegen. Overigens heb je op zandgrond hier minder van. Er zijn een paar soorten die je kunt laten zitten en met een beetje geluk komen ze terug. Maar de meeste moet je beschermen.
Mijn ervaring thuis was dat ze dus niet meer terugkwamen na een winter in de grond. Ik heb nu een volkstuin waar 50 dahliaplanten in staan, dat is te kostbaar om dat risico mee te nemen.
Weet iemand wat hier verbouwd wordt? Ik liep hier van het weekend langs en ik kwam er niet uit. Bieten of aardappelen zijn het volgens mij niet?
Ik denk koolrabi aan t blad te zien
Ik ga mijn blauwe regen verpotten naar een grotere pot (heb helaas geen tuin) maar nu had ik pas 4 tulpen bollen gekocht. Zou ik deze ook daarbij kunnen doen of is dit niet slim?
Ugh ik wilde dit jaar nog in de herfst bepaalde éénjarigen zaaien, maar ben nu al bijna 6 weken aan het wachten op mijn bestelling en inmiddels denk ik dat het te laat is om nog te beginnen als ze toch zouden binnenkomen. Gelukkig had ik mân ranonkels ergens anders besteld, die zijn inmiddels al goed aan het groeien.
Besteld bij Vreeken?
Ik heb ook ranonkels gekocht maar had geen idee dat ze al.de grond in moeten, ga ik snel doen dit weekend
Ja Vreeken inderdaad⊠ik zag de slechte reviews afgelopen week pas, anders had ik het waarschijnlijk niet aangedurfd om te bestellen.
En ja! Ik zag bij iemand die ik volg op instagram dat je ze al in de herfst kan voortrekken in de kas. Rechtstreeks planten kan ook denk ik, maar dan moet je ze wel beschermen als er strenge vorst is.
Voordeel van in de herfst beginnen is dat je al in de lente bloemen krijgt.
Hier ook iemand die al weken wacht op zaad van Vreeken
Ja die verzendtijden zijn echt dramatisch. Ik begrijp ook niet dat ze dat kunnen verbeteren. Hun assortiment is echt zo goed, maar ik bestel er niet meer omdat het zo lang duurt.
Het zaad van Vreeken is er hoor. Maar er ontbreekt dus wel wat, ik ga er volgend jaar sowieso niet meer bestellen
Oh vervelend! Terwijl het wel als beschikbaar stond?
Bij mij is het deze week ook binnengekomen, maar ik twijfel inderdaad ook of ik er ooit nog ga bestellen.
Herkenbaar. Maar de tip is, om een keer naar hun winkel te gaan. Daar hebben ze het meeste op voorraad en kun je zelf ook een alternatief kiezen. Want het is wel heel goed spul. Maar ze zijn zo irritant in hun communicatie en klantenservice en behandeling van je bestelling. Om gek van te worden.
Ik heb zoiets gekocht van de action maar dan een plastic bak. Zelfde principe en werkt goed! Je kunt op zijn website volgens mij wel een werkbeschrijving en anders in zijn boek! Het is niet heel ingewikkeld om zelf te maken, maar ik weet niet of zelf maken goedkoper is gezien de houtprijzen.
Op naar een heerlijke klus als het over 10 minuten droog is, ga ik paardenmest scheppen.
Eerder verteerde het niet best (heel weinig bodemleven), dus dit jaar wil ik het proberen te laten composteren.
Gooi het met wat stro in een bak en dek het af. Kijken wat dat dat in de komende maanden.
Ik heb net twee hogere borders gemaakt, en ik zou graag ook de grond daarin willen verhogen. Er staan alleen allerlei plantjes in. Weet iemand of ik er grond over kan gooien, of moet ik wachten tot alles is opgekomen en daarna geleidelijk steeds wat aarde er bij doen?
Ik kan nergens de website meer terugvinden waar je biologische zaden kunt bestellen (Ook in kleine hoeveelheden) Weet iemand nog welke dit was?
De Bolster?
Ligt er aan hoeveel hoger het is. Bedoel een centimeter of 5 red je, maar meer niet.
Je kunt ook de planten voorzichtig uitscheppen, ophogen en opnieuw planten.
Of gaat dat niet vanwege de diepe wortels e.d.?