Goeie, daar had ik nooit aan gedacht!
Zinnia, (lage) zonnebloemen, dille, ridderspoor, leeuwenbekje. Allemaal redelijk makkelijk om te zaaien en heel mooi op de vaas!
Ridderspoor is giftig, misschien iets om rekening mee te houden
Gipskruid en allium
En ik vind dat vreselijk ruiken haha
Grootakkerscherm, wilde peen. Je kunt op Studio May and June kijken voor inspiratie, zij hebben een zadenlijn voor plukbloemen!
Korenbloem, zinnia (echt een pluktuin musthave, is supersimpel te groeien en bloeit maar door), een gras (panicum fontaine vind ik mooi), zonnebloemen1a1. En als vaste plant zeeuws knoopje en verbena
En lekker veel bollen in de tuin doen zodag je al vanaf bet vroege voorjaar een bloeiense tuin hebt.
Dank jullie wel! Ik kan niet wachten tot de lente maar heb er nu al zoveel voorpret van!
Ridderspoor ruikt toch helemaal niet? Is mij iig niet opgevallen toen ik ze in mn tuin had dit jaar
Hoi ben ik weer
Wat zijn jullie favoriete tuin-instagrammers/youtubers om te volgen?
Ik volg nu al: May & June, Sarah Raven & Angelo Dorny
Tuinmanieren
Haha oja die volg ik ook! Niet heel glamorous maar ik vind hem wel heel leuk.
Anne van Midden!
Moestuinkriebels!
Ik heb ineens een roodborstje in de tuin, naast de huismussen, heggenmussen, koolmeesjes en pimpelmeesjes. Ik vind het zo gezellig!
Ik wil eigenlijk dat ze permanent mijn tuin weten te vinden en ook een nestkastje ophangen speciaal voor roodborstjes. Iemand daar ervaring mee? Vinden ze die open kastjes werkelijk fijn en doen ze er ook wat mee? Ik had afgelopen jaar iig wel nestjes met koolmeesjes en mussen in de nestkasten.
Ik had er laatst een in huis je zou eens kunnen kijken welk specifiek eten roodborstjes eten zodat je ze kunt bijvoeren?
Ah zo leuk! Ik las laatst dat roodborstjes houden van voer met veel eiwitten, bijvoorbeeld meelwormen. Die zijn gewoon in de dierenwinkel gedroogd per zak te koop.
De dahlia’s in de tuin zijn pas net uitgebloeid. Ik heb ze nu verwijderd.
Iemand advies hoe ik de bollen kan bewaren zodat ze het volgend jaar weer doen?
Wat ik heb gedaan: uitgraven (gebruik een riek/vork ipv een schep, met een schep heb je kans dat je de knollen doormidden hakt), een paar dagen laten drogen in garage/schuur, dan alle aarde er goed af borstelen, evt rotte knollen er af knippen en dan in stro in verhuisdozen (met gaten er in geprikt voor de ventilatie) bewaren in een schuur/garage (niet verwarmd iig). Ik heb de knollen ook gestapeld in die verhuisdozen, laag stro, paar knollen met wat ruimte er tussen, laag stro, weer wat knollen er bovenop, weer laagje stro etc. Is bij mij supergoed gegaan vorig jaar, alle knollen hebben het overleefd en op een enkeling na zijn ze ook allemaal weer gaan bloeien dit jaar.