(Moes)tuintopic

Het is wel biologische inderdaad!

Ik heb helaas geen volle grond want balkon! Ik heb dit stappenplan gevolgd, maar weet niet meer wanneer haha. Ik vermoed ergens eind oktober:

Ik denk dat ik de hele bruine ga oogsten en de rest nog even laat zitten…

1 like

Ik heb ‘m al eens eerder getipt maar ik ben nog steeds heel blij met deze

Moet zeggen dat ik ‘m ook deze winter buiten heb laten staan en dat er nu wel kleine roestvlekjes op het frame zitten maar niets ergs. Hij is inklapbaar dus neemt weinig ruimte in

2 likes

Ik weet niet wat je betaalbaar vindt, maar ik heb net een hele zoektocht achter de rug en in vergelijking met wat er verder te krijgen is vond ik deze wel acceptabel geprijsd. Ik vind dit model (Adirondack of Canadian chair) echt lekker zitten!

1 like

Ik heb alleen bij mijn schoonouders een vijver met folie gezien. Maar dat is een zwemvijver met heavy duty doek haha, dat moesten we met z’n 10’en erin tillen om het gewicht goed te verdelen en scheuren te voorkomen.
Denk dat het wel goed kan met folie, maar dat je dan wel echt goed bedacht moet zijn op scherpe items. Dat het oppervlakte helemaal ‘zacht’ is en met afwerken bv ook (mijn schoonvader ging mooie houten planken op de rand zetten, maar daar moet je dan ook even goed nadenken waar je een spijker slaat enzo).

1 like

Ons gras is echt om te janken.
Krijg ik niet meer groen deze zomer denk ik ? :unamused:

Als iemand de gouden tip heeft :joy:🫣

3 likes

Water geven?
:stuck_out_tongue:

3 likes

water kalk en mest.

1 like

Gewoon zo laten, komt vanzelf terug als het weer gaat regenen.

5 likes

Dat wordt echt wel weer groen hoor. Als het ooit gaat regenen dan :wink:
Wij sproeien het gras nooit en hebben een aardige voortuin met gras midden in het dorp. Krijgen vaak commentaar: dat komt nooooit meer goed. Nou die grasmat ligt er altijd weer prachtig bij na een goede plens regen.

4 likes

Komt inderdaad vanzelf goed! Mijn grasmat is nu ook zo dor, maar zodra het meer gaat regenen ziet het er altijd weer goed uit. Ik weiger om heel veel te gaan sproeien om het gras groen te houden.

2 likes

Haha oké. Nou ik hou hoop. We hebben wel sproeiers maar die vergeten we te vaak.
Maar eens aanzetten vanavond :joy:

Wij hebben microklaver gezaaid, hebben een tuin op het zuiden. Hopelijk houdt dat ons gras in de toekomst groener met minder water. Nu sproeien we juist heel veel want we hadden aaltjes gebruikt tegen emelten en pas paar weken geleden klaver gezaaid

2 likes

Mijn gras heb ik laten groeien, alleen een paar paadjes gemaaid (die nu ook dor zijn). En zonder water te geven groeien er nu allerlei bloemen. Dus dat is ook een aanrader.

25 likes

Euhm hallo Wolluis, dit is mijn sla! En ik zag er nog veel meer rondkruipen. Damn…
De sla die ik net geplukt heb voor het eten maar heel goed gespoeld, maar toch bang dat je zo’n luis mee naar binnen hapt.

Stomme vraag misschien maar ik heb 1 uitloper van mijn aardbeienplant in een potje staan. Moet ik dit stekje nu echt tot volgend jaar aan de hoofdplant vast laten of doet hij het ook als ik hem losknip?

Je kan het stekje losknippen als deze met de wortels vast zit in de grond.

1 like

Maar hoe kom ik daar achter zonder het hele plantje eruit te trekken

1 like

Maakt de loper continu contact met de grond? Je kunt hem af en toe wel voorzichtig optillen om te kijken of hij al voldoende wortels heeft

2 likes

Ik heb hem best wel diep in een potje geduwd, maar toen las ik daarna dat je hem tot volgend seizoen aan de hoofdplant vast zou moeten laten (?) Nou op hoop van zegen binnenkort losknippen dan maar

1 like

Je kan er voorzichtig wat aan trekken of wachten tot de wortels onderuit het potje komen.

Ik laat ze ook niet tot volgend seizoen aan de moederplant. Ik heb geleerd dat eind zomer juist het beste moment is om ze uit te planten. In augustus schoon ik de bakken altijd op en dan worden de nieuwe plantjes uitgeplant. Op die manier hebben ze genoeg tijd om op hun nieuwe plek te wortelen voordat de winter begint en in het najaar begint ook de aanleg van bloemen voor volgend seizoen.

1 like