Thanks, dan ga ik dat doen
Ik ben zo degelijk , want ik ben helemaal blij voor mn plantjes dat het eindelijk regent.
Nou weer wat geleerd. Bij mijn tomaten ben ik te laat, die hebben al beginnende vruchten, ik heb ze wel gediefd.
Peper en paprika houd ik nu in de gaten, vooral peper is nog wat iel.
Wauw mijn tuin was echt bedekt met slakken. De hotspots waren de afrikaantjes, die waren met dit doel gekocht als een soort bliksemafleider van de nieuw geplante kleine vaste inheemse planten dus blij dat het werkt.
Geen kamerplant maar deze druivenplant is te groot voor de pot oeps. Kan ik die aarde gewoon rechtstreeks in de pot doen zonder de plastic pot of is dat geen goed idee?
Je wil vooral dat het water weg kan na een heftige regenbui. Als er in die zwarte pot nog geen gat zit onderin zou je zelf een gat kunnen boren. Maar ik vraag mij verder ook af of die pot groot genoeg zal zijn voor een druivenstruik - maar zelf geen ervaring mee.
Dat maakt volgens mij niet zo uit, of je met of zonder plastic doet. Ik denk dat je een grotere pot moet zodat je plant kan groeien, in een te kleine pot is dat lastig. Je zou voor nu even kunnen kijken of de wortels de plastic pot al helemaal gevuld hebben, zo niet, dan kan de druif wrs wel eventjes in de pot die je al hebt.
Edit: en wat er hier al gezegd wordt: er moet wel een gat in je pot zitten
Wat leuk dat vlechten, kan zo op een Franse markt verkocht worden
Helemaal links wortel, daarnaast radijs, rechtsboven tomaat (die moet je flink uitdunnen, ik zou 1 of 2 plantjes laten staan) en rechtsonder sla?
Mijn pompoenen groeien goeeed! Heb drie plantjes en ze geven zo veel vruchten! Nu al veel mini pompoenen
En het was nog makkelijk ook!
Ik had vorig jaar zaad geoogst uit een gestreepte petunia, en kijk wat een grappige gevlekte ik nu heb!
Ik heb ergens een goed gecamoufleerde slak zitten die alles opvreet. Behalve mijn rucola.
I feel you! Ik las overal dat het vanaf juni beter zou worden dus ik heb m’n 2e ronde dahlia’s geplant en die zijn ook allemaal opgegeten tot aan de stengel. Dus dat wordt niks meer .
En op een of andere manier lijkt alles wat in de tuin niet wil op de moestuin wel te lukken! Dus ik geniet nu van m’n eerste plukboeketje uit de moestuin terwijl een dezeltde planten in de tuin niet eens is opgekomen.
Mijn pompoenplant heeft aan het eind van het seizoen mijn terras overgenomen. Zeker nu er ook zijtakken bijkomen.
Weet niet of je het weet, maar je kan een pompoen ook toppen. Dit zorgt er voor dat de energie uiteindelijk naar de vruchten gaat en niet naar het alsmaar groter worden van de plant.
Oh super! Dan ga ik wat uitlopers wel weghalen.
Dit geval bloeit nu
Stank heb ik nog niet bemerkt, schijnt heel ranzig te zijn. Hij maakt ook nieuwe scheuten en denk toch dat ik hem ga cancellen in het nieuwe jaar
Omg deze stinkt inderdaad echt naar hondenkak hahaha. Mijn schoonvader had hem volgens mij in de tuin, maar ik weet niet wat voor plant het is.