Ovenschaal vertelde dat dit een drakenwortel is! Staat ook in de hortus enzo maar bij mij mag hij oprotten
Wat een toffe plant! Prachtige kleur. Ik las dat de stank vaak maar 1 dag is. Die geur kan je vast niet missen, rot vlees
Van zn looks moet die plant het ook niet hebben
Die gevlekte stam is wel leuk alleen die bloem heet ook wel een penisplant en I can’t unsee
Voor een probeersel gaat het helemaal goed! Eet inmiddels iedere dag sla en zojuist de eerste radijs geoogst
We hebben een klein ziek egeltje in de tuin. Heb een paar dagen geleden de opvang gebeld en die gaven aan geen plek voor 'm te hebben en gaven wat tips met dingen die we konden doen. Het helpt helaas niet en het egeltje ziet er steeds slechter uit. Ga zo nog eens bellen en hopen dat ze nu wel plek hebben.
De leukste oogst ever. Helaas in mijn moestuin niet mogelijk vanwege de veenmollen. Die vreten ze op. Ergens staat me bij dat aardappelen wel een paar dagen te laten liggen na rooien voordat je ze eet. Weet alleen niet meer waarvoor.
@Kultakala als de plant vergeelt/doodgaat is het klaar voor rooien.
De afgelopen weken ben ik echt nauwelijks in de moestuin geweest en omdat er iedere keer meer werk bij kwam heb ik de afgelopen maand niks echt bijgehouden. Dus de hele ochtend (chagrijnig) onkruid eruit zitten trekken
Maar wel redelijk wat kunnen oogsten en een bossie bloemen kunnen plukken.
Mijn olijfboompje verliest alle bladeren… Iemand tips om ervoor te zorgen dat hij niet zo uitvalt? Ik heb dagelijks watergeven geprobeerd en ook dagen geen water, maar het helpt allebei niet echt
Heerlijk al die verse groenten en thaise basilicum ook!
Ik heb een paprika plant op m’n balkon staan. Er hangen nu al 2 weken paprika’s aan maar ik durf ze niet te plukken. Ze blijven maar groen en ik weet niet welke kleur ze horen te zijn/worden kunnen paprika’s narijpen als je ze vroeg plukt?
Staat hij veel in de zon? Ze moeten er op zich wel tegen kunnen maar ik merk dat de mijne het veel beter doet nu hij maar een halve dag in de zon staat. Verder geef ik alleen water als de grond goed droog is.
Oh ja heb volle zon de hele dag helaas…
Heeft een van jullie een druppelslang in de tuin liggen? Gecombineerd met een besproeiingscomputer? Ik overweeg zo’n set te kopen maar weet niet zo goed waar ik voor moet kiezen. Ik neig naar deze computer: GARDENA Besproeiingscomputer flex control kopen! | HORNBACH maar vind de slangen van Gardena zo duur dus wil liever een goedkopere slang erbij kopen. We hebben ongeveer 100 meter nodig denk ik.
Alles in bloei en groei, kan hier zo van genieten!
*alleen de strontvliegen in mijn moestuin zijn zwaar irritant! Als iemand nog tips heeft hiervoor, spreek niet over 3, maar tientallen. Altijd al een probleem geweest in de tuin. Ooit zo’n zak opgehangen wat vliegen vangt, in 2 dagen was de zak al vol. Maar stonk vreselijk ook.
Probleem ligt denk ik op het openbare pad achter de schutting waar iedereen zijn hond laat poepen en het niet opruimt, walhalla voor de vliegen. Iemand ervaring met waterzakjes ophangen?
Ik dacht dat oude cds/dvds ophangen ook hielp omdat ze dan schrikken van de reflectie, maar geen idee of dat waar is
Ohja dat geeft zelfde effect dan als die waterzakjes denk ik. Sruk makkelijker! Oh kwam laats nog een rijtje legen cd’s tegen om te branden, nou plak er eens een paar tegen de schutting. Proberen kan altijd! Thanks…
Wij zijn vorig jaar verhuist naar een huis met tuin waar alleen tegels en kunstgras in zat. Deze week kwamen eindelijk de stenen binnen waarmee we de plantenbakken konden maken. Gister en vandaag hard aan het werk geweest en nou kunnen we eindelijk een echte tuin ervan maken.
Dit weekend helaas druk maar volgend weekend gaan we plantjes kopen.
Ooh goed bezig wat wil je er in zetten?