(Moes)tuintopic

Ik heb vorig jaar bakjes bij action gekocht die je moest vullen met bier en wat moest ingraven, daar komen ze dan op af. Dat hielp wel een beetje, maar in 1 plant zaten wel 20 slakken baby’s en dat was ook gewoon veel nakijken en en weghalen. Ik doe ze trouwens altijd in de gft bak. Ben ik nu een dierenbeul? :flushed:

1 like

Haha, ja die bierenvallen ene kant wil het het proberen andere kant vermoord je ze dan wel. Ik heb laatst een takje waar een naaktslak op zat in de tuin van de buren gegooid, sorry buren, sorry slak. :snail:

Dit ga ik eens proberen, thanks! Koffie vanwege de geur, of koffiebonen vanwege de structuur?

Ik had een slak in mijn basilicum, dus ik heb het blaadje waar hij op zat afgeknipt en hem verderop gezet. Daarna heb ik koffie gezet (wij hebben momenteel alleen nespresso dus geen koffie om te strooien) en dit gemengd met water en over de planten gegoten. Hopelijk heb ik ze nu niet vermoord.

Ik weet eigenlijk niet goed waar ze niet van houden! Ik had het ergens gelezen en het lijkt wel echt te helpen hier :blush:

1 like

Heeft iemand hier de gouden tip tegen buxusrupsen? Ze vreten mijn hele plantjes kaal :disappointed:. Ik las op internet groene zeep en schoonmaakazijn, maar ik las ook weer dat dat niet werkt.

In ieder geval alsjeblieft geen gif! De rupsen worden gevoerd aan de jonge vogeltjes en die gaan er dood aan :frowning:

Bij tuincentra is er speciaal poeder te koop dat je moet oplossen in water. Dat moet je over je buxussen sprayen. Wel duur, maar nieuwe buxussen is duurder…

Verder, geen idee eigenlijk. Hier geen buxussen. Een kennis van me heeft ze wel en laat het maar gewoon gaan.

1 like

@Jenn @Virago Thanks voor jullie reactie! Ik wil inderdaad geen gif vanwege vogels en andere beestjes die hier rondscharrelen, dus ik zoek wel een biologische oplossing idd. Misschien toch die groene zeep maar eens proberen, hoewel ik me afvraag of dat niet schadelijk is…

1 like

Wat betreft fruit heb ik inmiddels een ontelbaar aantal beginnende trosjes druiven gevonden en 4 appels :ok_hand:t4:

9 likes

De tuin van ons nieuwe huis is ellende. Vooral de schutting dan. Die ziet er niet meer uit. Hebben jullie miss leuke tips? Heb al naar verticale tuin gekeken voor er tegen aan, maar kon niet echt wat vinden en anders misschien maar gewoon wat stenen eruit halen en planten ervoor planten.

Deze plantenmoeder is trots.

8 likes

Is een nieuwe schutting geen optie? Anders klimplanten. Mijn kamperfoelie bloeit nu en het is zo mooi!!

Yeahh

8 likes

Nee nieuwe schutting is niet echt een optie. Het zijn ook echt maar 2/3 delen van de schutting. Ik ken alleen eigenlijk klimop en daar is mijn man allergisch voor haha, maar zal eens kijken of je ook mooie andere hebt.

1 like

En een soort hekwerk waar je potten aan kunt hangen? Voorbeeld is niet echt mooi maar je hebt vast mooiere hekjes.

3 likes

Yes top idee. Hier ga ik even op verder zoeken.

de kamperfoelie bloeit nu en het is zo mooi en ruikt zo lekker

:hearts:

7 likes

Wauw dat is ook wel heel mooi idd. Hecht hij zich niet zo aan de muur zoals klimop dat kan doen?

1 like