(Moes)tuintopic

Nee! Dat doen maar weinig klimplanten zo en dat wilden we niet meer. Toen we ons huis kochten stond er een klimop heg van 2 meter doorsnede. Zo stoffig en hele muur vol met van die pootjes… was zoveel werk om weg te halen, vreselijk!!
Niet alle kamperfoelie is bladvast in de winter maar deze wel! Dat vind ik ook heel mooi!

Ja dat is zo verschrikkelijk aan de klimop. Vind dat hij bladvast is in de winter ook wel belangrijk idd. In de winter is alles al zo somber. Viooltjes overal dan hier haha.

Mijn eerste tomaatje van dit jaar! :muscle:

8 likes

Uploaden…

Mijn courgette groeit als kool. Verder heb ik vooral kruiden, snijbiet en tomaat. Ook 1 verdwaalde tomaat tussen de snijbiet, maar die mag blijven staan.

7 likes

Ziet er goed uit!!! Ik twijfel of ik een courgette wat moet verzetten want hij heeft wat weinig plek in m’n moestuinbak.

En iets heel anders:

dit is een callicarpa die volgens internet maximaal 150 cm wordt en hier 3 meter hoog is… en de bijen en hommels zijn hier nu ZO druk mee. Je hoort ze van meters afstand nog zoemen! Zit er echt vol mee.

4 likes

Update van de moestuin: de slakken hebben het naar hun zin :pensive:

De pompoen doet het goed, net als de bramen, maar de tomaatjes lijken maar niet te groeien en de slakken hebben de courgette zo goed al helemaal opgepeuzeld

1 like

Kwam dit tegen https://www.tuinadvies.nl/tuinwinkel/product/282/anti-slakken-kopertape
Misschien handig voor degenen die veel potten hebben staan. Of misschien is het ook wel creatief in te zetten bij gewone grond

1 like


Mijn baby’s hebben wortels!

Augurken die ik veel te dicht op elkaar heb gezaaid :see_no_evil:

Radijsjes. Geen flauw idee wanneer ik ze moet oogsten

3 likes

Wat goed van je avocados!!! Hoe lang heeft het geduurd? Ik heb nu al zo vaak geprobeert een pit te laten ontkiemen maar er is nog nooit wat gebeurd haha. Heb toevallig laatst weer een nieuwe in het water gezet, fingers crossed!

Dit is mijn avocado! Op 1 januari 2017 of was het 16…?) in het water gehangen en het duurde bijna 3 maand voor er eindelijk wat gebeurde. Hij krijgt nu wel snel bruine bladeren die dan afvallen, maar maakt ook weer nieuwe aan. Het is een raar ding!

6 likes

Ik doe het via deze methode:

Heb twee pitten geprobeerd en ze zijn allebei gelukt! Duurde wel lang (bijna een maand), maar je hebt er geen last van want je hoeft niks meer te doen hierna.

Edit: via die normale stokjesmanier heb ik het heel vaak geprobeerd maar dat lukte nooit haha.

3 likes

Wow, wat vet!

2 likes

mijn eerste courgettes :grinning:

10 likes

@Who mooi zeg! Mooie pot ook, die zwarte, waar is die van?

Ik hoop dat mijn avocadoboompje op een dag ook zo mooi wordt! Had mijn pit in keukenpapier laten wortelen, daarna in een glaasje water gezet, maar nu staat ie al een maand of 2 stil. De pit is bijna volledig gebarsten en ik zie het begin van de plant al tussen de pit zitten, maar er gebeurt niks meer mee … zou ik hem ondertussen in potgrond moeten zetten?

Zo leeeuk!

1 like

Dit ga ik ook proberen!

Die is van Intratuin! Ergens begin dit jaar gekocht :blush:

1 like

Een aantal jaar een volkstuin gehad. Mee gestopt vanwege tijdgebrek, maar vooral een hele nare sfeer op het tuinpark.

Nu kwam laatst een collega naar mij of ik haar volkstuin wil overnemen. We zijn nu aan het kijken of ik op dat park mag, want kom uit een andere stad (het zou heel krom zijn, want ik woon er nog geen 1 km vandaan of zo). Dus nu in afwachting, ik wil het zo graag! Weer dagenlang lekker in de aarde wroeten😁

3 likes

Cherrytomaatjes :heart:

6 likes

Wow! Jij hebt echt meeeegaveel bloemetjes! Ik was al helemaal trots op m’n twee trosjes :stuck_out_tongue:

1 like