Pesticiden gevonden op vogelvoer, ook op dat van de Vogelbescherming
Ja precies! Ik dacht dat al hun voer ook niet vrij was van sporen maar hun biologische mix dan toch wel. Ik had ergens gelezen dat je zelf het beste een biologische mix kon samenstellen. Maar goed om te weten, dank!
Ik word er volledig depri van maar veel bollen zijn ook giftig voor insecten (en die insecten vervolgens weer voor vogels).
Ik lees Gardeners World.
Ben er zelf heel blij mee, maar kijk het programma ook fanatiek.
(loop wel giga achter, maar dat is een tijdskwestie)
Ik heb net een kilo wormen besteld
Ben benieuwd wat/hoeveel het met de grond gaat doen
Vandaag eindelijk de bollen in de grond gestopt! Ik had het begin deze maand willen doen maar het kwam er maar niet van en vandaag was het ook nog eens een fijne temperatuur. Ik dacht veel bollen gekocht te hebben maar uiteindelijk was het zo op. Ik ben benieuwd hoe de tuin er in het voorjaar uit gaat zien!
Wat doen jullie met al die talloze plastic potjes?
Ik heb ze heel lang bewaard, maar ik gebruik er niet zooo veel (denk makkelijk 300 in bezit).
Heb een deel nu in het plastic afval gegooid, maar mocht er een beter idee zijn dan hoor ik het graag!
Ik heb een kas gekocht!! 4 bij 3, zooo excited, mijn moestuin avontuur kan beginnen. Als complete leek; waar kan ik mee beginnen vanaf eind december?? Wat is makkelijk en satisfying?
Als ze stevig zijn bewaar ik ze. En je kunt ze misschien op Marktplaats kwijt, zelf heb ik ze best een poos voordelig gezocht ivm stekken van plantjes.
Ik gebruik een gedeelte voor het voorzaaien en winterzaaien en de rest gebruik ik om plantjes in weg te geven
Dit jaar heb ik alle uitlopers van m’n aardbeien in aarde geplant dus ik kon alleen al twintig aardbeienplanten weggeven
Als het stevige potjes zijn gebruik ik ze bij het verspenen van zaailingen (in mijn geval bloemen). Ik weet niet hoe veel planten je nodig hebt maar voor mn volkstuin had ik al snel iets van 200 zaailingen in mn kas staan dus dan zijn die potjes wel prettig
Gisteren m’n wormen uitgezet. Ik wil ze graag in m’n tuin maar vond het wel fucking goor om handen vol vieze dikke wormen uit te zetten zeg
Gelukkig was het donker buiten (en had ik tuinhandschoenen aan)
Nee ik snap niet naar de vogels zijn??? Ik heb vogelvoer hangen en eerder kwamen er echt mega veel op af, vooral mussen en koolmeesjes, maar nu lijken ze onze tuin even niet te vinden. Is ook niet gek hoor want mijn huis staat tussen allemaal tegeltuinen in een nieuwbouwwijk (maar er zijn wel veel verschillende vogels in de buurt, mede door een natuurgebied vlakbij). Zat van de week wel een roodborstje in onze tuin en zie wel eksters, kauwtjes en twee tortelduifjes regelmatig. Hoop dat ze snel weer komen
Mooi zo’n koperwiek!!
Hier ook al weer
Eksters, tortelduifjes, merels, hegge en huismussen, pimpelmees, koolmees, spreeuwen en af en toe een vlaamse gaai en soms een vinkje of roodborstje
Ja hier ook drukke bedoening! Vandaag al roodborstjes, een vink, pimpelmezen, koolmezen, merels, mussen en een bonte specht gezien! Mijn thuiswerkplek kijkt uit op onze tuin dus ik zie continu van alles. Er zitten vaak ook nog eksters en Vlaamse gaaien maar die heb ik vandaag nog niet gezien.
Hier alleen maar halsbandparkieten die alles meejatten.
En onderschijten zeker? Wat een kutbeesten zijn dat
Ik ben op vakantie en hier zijn echt zoveel soorten in de tuin. De standaard vogels maar ook kuifmezen, staartmezen, goud- en vuurgoudhaantjes, appelvink, keep, glanskop specht, boomklever, boomkruiper, zo leuk allemaal.
Thuis heb ik alleen tortels, pimpelmezen, koolmezen, kauwtjes en soms een roodborstje.
Ik heb thuis een dwergpapegaai die mij en alles onderschijt, dus ben dat wel gewend
Ik heb net een sleedoorn, meidoorn, gewone vlier, krentenboom, sporkehout en gelderse roos geplant had ze als wortelgoed bij sprinklr gekocht, dus het stelt allemaal nog niet zo veel voor maar hoop dat het in de lente goed gaat groeien! Ook meteen het appelboompje dat ik al twee jaar in pot heb in de volle grond gezet, en een blauwe bes.
Kwam dit keer ook lekker veel wormen tegen nadat ik er vorige week een aantal had uitgezet