Er groeit heeel veel goudsbloem/calendula in mijn moestuin, ik oogst ze om thee en calendula olie te maken en ik word zo blij van hoe ze liggen te drogen in mijn huis
Je zou nog zelfs bij de gemeente kunnen kijken of zij ook geen subsidie geven voor een groene omgeving. Wij krijgen als het goed is over een paar werken 3 bomen in een pot van de gemeente!
Hebben jullie ook dat na een warme dag de planten in de potten slap hangen? Ik heb een balkon met ochtendzon en ik geef dagelijks in de avond water.
Ik dacht dat planten normaalgesproken wel een dagje zonder konden.
Zelfs mijn sterke vaste planten in de tuin hangen helaas al slap vandaag!
Oke bedankt!
Ik ben sinds dit jaar pas aan het zaaien geslagen dus alles is nog nieuw voor de zomer dus een goeie oppas regelen.
Mijn balkon ruikt superlekker naar de jasmijn
Ook op de foto: de lente-ui die ik vorig jaar plantte omdat dat zou helpen tegen bladluis. Dat was helaas niet het geval, maar hij is enorm geworden en kreeg afgelopen maanden ook deze bloem!
Op dit soort dagen geeft ik 2x per dag. 's ochtends vroeg ook nog.
Ohhh, thee is een goed idee!
Kan iemand mij moed inpraten dat dagelijks slakken weghalen helpt? Net denk ik 15 slakken uit m’n tuin geplukt😭 Zo naar maar wil zo graag m’n mooie plantjes redden.
Ik heb het idee dat het wel wat doet! Mijn buurvrouw is ervan overtuigd hoe eerder je start hoe beter. Wel vermoorden dan (), niet over de heg gooien want dan komen ze gewoon terug.
Dat doet echt wat! Ik weet niet of je ze uitzet of omlegt maar als je ze in leven houdt moet je ze wel een eind van je tuin uitzetten want ze komen meteen weer terug. Ergens wel fascinerend om te zien dat ze precies weten waar ze moeten zijn
Ik heb wat bloemen uitgezaaid in de tuin en het komt nu al op, maar het is een hoek met best wat naaktslakken dus nu heb ik echt de neiging om er vannacht gewoon naast te gaan zitten om mijn puppybloempjes te beschermen hahaha.
Doe nou niet
Oke dit zijn hoopvolle berichten. Moedig voorwaarts dan maar🥲
Maar welke planten lijden dan zo onder de slakken? Of is het een moestuin?
Ik vind dat als het niet werkt omdat het opgegeten wordt door de slakken, het niet meant to be is in mijn tuin.
Zaailingen worden meteen opgegeten. Grote planten maakt inderdaad niet zo uit, maar als je zelf bloemen opkweekt uit zaad dan is het erg frustrerend als alles meteen opgegeten wordt.
Mmmm dit is een gele courgette maar heb nog geen bloemen gehad. Kan dit dan toch een courgette zijn?
Mijn peultjes blijven klein en worden alleen dikker, wat gaat er verkeerd?
Als bonus een mooie klaproos die vanochtend open ging en alweer is weggewaaid
Die bloem moet nog bevrucht worden, er zitten nu dus veel aan. Wat erachter lijkt te groeien kan een courgette worden of nog afsterven. Gaan de bijtjes hopelijk fixen.
Peultjes heb ik nooit gehad, maar zouden ze niet gewoon klaar zijn om te eten? Zou niet wachten tot ze heel dik worden denk ik?
Maar die groene zijn dus bloemen? Ik dacht dat het allemaal blad was Nou dan ga ik eens kijken of de natuur zijn werk gaat doen haha.
Ja de peultjes eet ik zo, maar als ze zo klein blijven zet het niet echt zoden aan de dijk qua hoeveelheid haha
Het worden ws over een paar dagen gele bloemen! Zijn nu nog groene knopjes