Ik heb vandaag heel veel aalbessen ingevroren en zwarte bessen siroop en kefir gemaakt van een grote oogst bessen uit de tuin. Zo lekker!
Voor mensen met bessen, wat doen jullie er allemaal mee? Zoek nog wat inspiratie
Ik heb vandaag heel veel aalbessen ingevroren en zwarte bessen siroop en kefir gemaakt van een grote oogst bessen uit de tuin. Zo lekker!
Voor mensen met bessen, wat doen jullie er allemaal mee? Zoek nog wat inspiratie
Ik heb vandaag de eerste gegeten! Vooral zelf eten, aan mijn vader geven, meenemen naar mn werk en ik heb vorig jaar een bessenazijn gemaakt. Mijn vader is een enorme fan van aalbessen dus die eet echt kilo’s.
Wij eten het meeste zelf op, door de yoghurt, op een wafel of pannenkoek, los. En ik maak graag zelf jam met geleipoeder, dan kan je wat minder suiker toevoegen. Die jam gebruik ik dan door de loop van het jaar ook af en toe weer als taartvulling.
Een vriendin van me maakt vaak kombucha met vruchten uit haar tuin.
Volgens mij is dit niet eens een heel klein formaat peultjes! Wij zijn lid van een boerderij waar we oogsten, en daar zijn ze volgens mij niet niet perse veel groter!
Ohh echt! Die van de supermarkt voelen wat steviger en zijn vaak groter, maar da’s weer een heel andere categorie natuurlijk. Dan oogst ik ze zo. Gelukkig groeien er veel.
Die van mij zijn ook een stuk kleiner dan de supermarkt hoor! Formaat verschilt ook per ras natuurlijk.
Iemand nog tips tegen gras dat ineens tussen onze border groeit? Lijkt wel alsof iemand graszaad heeft gestrooid zoveel. Echt geen beginnen aan steeds.
We proberen het uiteraard met wortel en al eruit te trekken maar dat werkt niet want het komt steeds terug.